Sola de Skrevet 23. september 2023 Forfatter #2721 Skrevet 23. september 2023 Har akkurat spist frokost. Ble surdeigsbrødskiver med italiensk salat, gullsalami på ene og jarlsbergost på den andre. Wienerbrød til dessert. Det var fortsatt varmt. Hadde tenkt å ha det til formiddagsmat, men var så fristende Var en tur innom nærbutikken før frokost. Kjøpte blant annet brokkolini. Har ikke smakt det før, men ser for meg at det kan bli godt ved siden av tynnskårete skiver av ytrefilet, fløtegratinerte poteter og stekt sopp 2
Rumle Skrevet 23. september 2023 #2722 Skrevet 23. september 2023 Sola de skrev (1 time siden): Jeg husker ikke. Så bare episoden som gikk på tv og ble fascinert av det jeg så der. Hva heter hun? Jeg husker ikke, må se på nytt så jeg får det med meg. Har lyst å se mer av arbeidene til hun som malte i akvarell og
Sola de Skrevet 23. september 2023 Forfatter #2723 Skrevet 23. september 2023 Rumle skrev (16 minutter siden): Jeg husker ikke, må se på nytt så jeg får det med meg. Har lyst å se mer av arbeidene til hun som malte i akvarell og Blir spennende å se hvem som går av med seieren til slutt. 1
Rumle Skrevet 23. september 2023 #2724 Skrevet 23. september 2023 Sola de skrev (2 minutter siden): Blir spennende å se hvem som går av med seieren til slutt. Veldig 1
Hoppetaujenta Skrevet 23. september 2023 #2725 Skrevet 23. september 2023 (endret) Rumle skrev (14 timer siden): Enig Veldig fascinerende å se hvor fint hun blandet farger, så du det bildet av hun eldre damen som satt i en stol? Den så helt fantastisk ut! Må se om jeg finner arbeidene hennes på nett Link tas i mot med takk her. Om du vil. Sola de skrev (2 timer siden): Har akkurat spist frokost. Ble surdeigsbrødskiver med italiensk salat, gullsalami på ene og jarlsbergost på den andre. Wienerbrød til dessert. Det var fortsatt varmt. Hadde tenkt å ha det til formiddagsmat, men var så fristende Var en tur innom nærbutikken før frokost. Kjøpte blant annet brokkolini. Har ikke smakt det før, men ser for meg at det kan bli godt ved siden av tynnskårete skiver av ytrefilet, fløtegratinerte poteter og stekt sopp Høres veldig godt ut alt sammen. Jeg har hatt karbonade med stekt løk og masse råkost/paprika. "Før i tiden" da jeg var barn/ungdom, da hadde vi jo også slikt på maten, men i veldig mye mindre skala. Grønnsaker var litt pynt på skiva, istedenfor en større del av bra kosthold. Må ha rikelig til hvert måltid. Sola de skrev (9 minutter siden): Blir spennende å se hvem som går av med seieren til slutt. ...og veien dit er lang og vi får kose oss med flotte folk og bilder i enda noen uker. Endret 23. september 2023 av Hoppetaujenta 1
Rumle Skrevet 23. september 2023 #2726 Skrevet 23. september 2023 Skal poste link når/om jeg finner ut av det 1
Sola de Skrevet 23. september 2023 Forfatter #2728 Skrevet 23. september 2023 Hoppetaujenta skrev (1 time siden): Link tas i mot med takk her. Om du vil. Høres veldig godt ut alt sammen. Jeg har hatt karbonade med stekt løk og masse råkost/paprika. "Før i tiden" da jeg var barn/ungdom, da hadde vi jo også slikt på maten, men i veldig mye mindre skala. Grønnsaker var litt pynt på skiva, istedenfor en større del av bra kosthold. Må ha rikelig til hvert måltid. ...og veien dit er lang og vi får kose oss med flotte folk og bilder i enda noen uker. Nam nam nam! snadder du har spist Måtte tenke meg om hva jeg pleide å ha på brødskiva. Tror ikke det var så mye grønt annet enn agurk. Jeg spiste stort sett fiskepålegg i en eller annen variant. Makrell i tomat, kaviar, sild, røkelaks. I matpakka forsøkte foreldrene mine seg med kjøttpålegg på, men da rørte jeg ikke skolematen. Ble ofte hvitost eller kaviar der og. Kaviar med agurk på Ja, når det var bærsesong, så fikk jeg nyrørt syltetøy med meg Er sååååååååååååååååååå godt Frukt har jeg aldri vært noe stor spiser av, men spiste mandariner og slikt om de smakte godt. Hadde potet og andre grønnsaker til middag da. Likte ikke kjøtt så godt, så når vi hadde ting jeg overhodet ikke likte, så ble det saus og grønnsaker til middag Må være frustrerende å ha overkresne barn Får fortsatt høre, men det spiser IKKE du Rumle skrev (1 time siden): Skal poste link når/om jeg finner ut av det Gjør det Hoppetaujenta skrev (1 time siden): Gleder meg på forhånd. Jeg og 1 2
Sola de Skrevet 24. september 2023 Forfatter #2729 Skrevet 24. september 2023 God morgen Klesvask i dag. Maskin nr 3 og 4 står på nå. Har en del tøyservietter og bordbrikker som skal vaskes etterpå. Tror jeg har for enhver anledning nå. Tenkte å lage til pent pyntet høstbord til en eller annen høstrett snart. I fjor til jul bestilte jeg en rød linduk. Den kom aldri. Jeg etterlyste pakken og butikken sendte meg en 3 meter lang rustbrun duk i stedet. Var ikke tid igjen for å motta ny rød duk før jul, så beholdte den rustbrune. Har ikke brukt den. Den er alt for lang til mitt spisebord uansett, så jeg tenkte jeg kunne bruke den som for til et eller annet jeg skulle sy, men har nå kjøpt noen orange servietter og noen fine bordbrikker samt serviettringer som vil matche pent med duken på bordet 🎃🍄 1 1
Entern Skrevet 24. september 2023 #2730 Skrevet 24. september 2023 Sola de skrev (4 minutter siden): God morgen Klesvask i dag. Maskin nr 3 og 4 står på nå. Har en del tøyservietter og bordbrikker som skal vaskes etterpå. Tror jeg har for enhver anledning nå. Tenkte å lage til pent pyntet høstbord til en eller annen høstrett snart. I fjor til jul bestilte jeg en rød linduk. Den kom aldri. Jeg etterlyste pakken og butikken sendte meg en 3 meter lang rustbrun duk i stedet. Var ikke tid igjen for å motta ny rød duk før jul, så beholdte den rustbrune. Har ikke brukt den. Den er alt for lang til mitt spisebord uansett, så jeg tenkte jeg kunne bruke den som for til et eller annet jeg skulle sy, men har nå kjøpt noen orange servietter og noen fine bordbrikker samt serviettringer som vil matche pent med duken på bordet 🎃🍄 Pyntet høstbord høres veldig koselig ut 🧡 1
Sola de Skrevet 24. september 2023 Forfatter #2731 Skrevet 24. september 2023 Entern skrev (Akkurat nå): Pyntet høstbord høres veldig koselig ut 🧡 Ser for meg en eller annen høstlig rett på fat. Hjemmelaget ertesuppe, lapskaus, fårikål osv. Synes det passer. Har mange gresskar, sopper, pinnsvin, ekorn, kongler, nøtter osv til å pynte med, så vil bli fint. Har i tillegg en vase i høstlige farger i glass, som mine foreldre fikk i bryllupsgave da de giftet seg. Den pakket jeg oppi kofferten da jeg flyttet hjemmefra, og den har ikke blitt etterlyst siden, så ser på den som min nå Var bare å, er det der den er fra muttern 1 1
Sola de Skrevet 24. september 2023 Forfatter #2732 Skrevet 24. september 2023 Det glemte jeg å skrive. Oppi vasen har jeg aks laget av tre. Passer perfekt 1
Entern Skrevet 24. september 2023 #2733 Skrevet 24. september 2023 Sola de skrev (5 minutter siden): Ser for meg en eller annen høstlig rett på fat. Hjemmelaget ertesuppe, lapskaus, fårikål osv. Synes det passer. Har mange gresskar, sopper, pinnsvin, ekorn, kongler, nøtter osv til å pynte med, så vil bli fint. Har i tillegg en vase i høstlige farger i glass, som mine foreldre fikk i bryllupsgave da de giftet seg. Den pakket jeg oppi kofferten da jeg flyttet hjemmefra, og den har ikke blitt etterlyst siden, så ser på den som min nå Var bare å, er det der den er fra muttern Sola de skrev (3 minutter siden): Det glemte jeg å skrive. Oppi vasen har jeg aks laget av tre. Passer perfekt Høres nydelig ut 🧡 kongler og sopper og koselige dyr = 🧡 1
Sola de Skrevet 24. september 2023 Forfatter #2734 Skrevet 24. september 2023 Entern skrev (1 minutt siden): Høres nydelig ut 🧡 kongler og sopper og koselige dyr = 🧡 Synes det er så mye pent ved høsten, så liker å pynte med det. Mye kan man ha framme samme med julepynten når den tid kommer.
Sola de Skrevet 24. september 2023 Forfatter #2735 Skrevet 24. september 2023 Da er klesvask ferdig for denne uken Synes det blir så mye bortkastet tid når man kun får vasket en gang i uken. Hadde jeg kunne sette på en maskin etter som det passet inn i hverdagen ellers, så ville det vært en ikkesak 😕 Fikk vasket opp alle bordbrikkene og tøyserviettene. Var noen løpere også. Er ikke ofte jeg kjøper duker. Jeg har arvet så mange etter hele slekten skulle jeg til å si. En kommode full av farmor, oldemødre på den siden, samt noen etter oldemor og tippoldemor på andre siden, samt en hel del til, så har mer enn nok, men kjekt med noe nytt, som jeg slipper å være redd for, får flekker på seg. Fineste gamle forseggjorte skjøre dukene er ikke hva som kommer på bord hvor det kan utsettes for søl. De pynter heller opp andre bord og overflater
Sola de Skrevet 25. september 2023 Forfatter #2736 Skrevet 25. september 2023 Det regner MYE her. Rester av Nigel eller hva uværet heter. Hadde tenkt meg på en butikk litt avsted for å hente bøker jeg har bestilt, men de blir vel til pappmasje innen jeg har kommet meg hjem, så får vente til i morgen. Til tross for at jeg har både støvler, regnbukser og regnjakker, så er det ikke mulig å holde seg selv tørr likevel tror jeg. Regnet kommer alle veier fra. Hører det pisker på alle mine vinduer, og det er ikke ofte. Vanligvis er det en eller to side som får gjennomgå og ikke alle tre.
Hoppetaujenta Skrevet 25. september 2023 #2737 Skrevet 25. september 2023 (endret) Jeg har også sånn vær i dag. Skikkelig høst, tenkte jeg. Regnet heftig i går kveld. Da jeg flyttet inn her hvor jeg nå bor, så kjøpte jeg tre lange, superkvalitetsduker på salg. Var kjempefornøyd og planla/dagdrømte om hva slags selskap jeg skulle invitere til for å få brukt seks meter stoff...eller mer. Det var digert, men jeg har jo ikke et så langt bord og har heller ikke storparty, så til sist ga jeg alt bort. Tøyservietter og alt. Jeg innrømmer å være impulsiv i mine kjøp innimellom, men det er alltid godt ment. Endret 25. september 2023 av Hoppetaujenta
Sola de Skrevet 25. september 2023 Forfatter #2738 Skrevet 25. september 2023 Hoppetaujenta skrev (26 minutter siden): Jeg har også sånn vær i dag. Skikkelig høst, tenkte jeg. Regnet heftig i går kveld. Da jeg flyttet inn her hvor jeg nå bor, så kjøpte jeg tre lange, superkvalitetsduker på salg. Var kjempefornøyd og planla/dagdrømte om hva slags selskap jeg skulle invitere til for å få brukt seks meter stoff...eller mer. Det var digert, men jeg har jo ikke et så langt bord og har heller ikke storparty, så til sist ga jeg alt bort. Tøyservietter og alt. Jeg innrømmer å være impulsiv i mine kjøp innimellom, men det er alltid godt ment. Vått og vindfullt. 6 meter. Blir skikkelig langbord det. Tøyservietter har jeg lyst til å bruke i stedet for vanlige i papir. Har storforbruk av de i papir, så om jeg kan få ned det forbruket hadde det vært bra. Har to spisebord. Ene er plass til 6 stk ved og andre 4, så om de settes sammen blir det plass til flere, men stort sett bruker jeg ene til å sette maten må, så sitter vi og spiser ved det største bordet, eller hvor folk vil ønske å sitte når jeg har mange gjester. 1
Sola de Skrevet 25. september 2023 Forfatter #2739 Skrevet 25. september 2023 Så noen gå tur med en pyreneerhund i dette været. Lurer på hvor lang tid det tar å få en slik hund tørr. Blir neppe gjennomvåt, men likevel. Synes de er så pene. Tror jeg har hilst på denne hunden før på tur en gang. 1
Hoppetaujenta Skrevet 25. september 2023 #2740 Skrevet 25. september 2023 Når de får magetrøbbel... #sierikkemer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå