Sola de Skrevet 4. september 2023 Forfatter #2521 Skrevet 4. september 2023 Hoppetaujenta skrev (6 minutter siden): Vi er alle veldig mye eldre enn da vi var babyer, så ta det ikke så tungt....menneh...blir det den du skal benytte når bittelille miniSola en gang blir til? Havner vel samme sted som barnebunadene og matroskjolene mine de fant for noen år siden. I en skuff gjemt vekk. Kan slike poser vaskes eller renses? Har jo ligget i noen tiår.
Sola de Skrevet 4. september 2023 Forfatter #2522 Skrevet 4. september 2023 Er i lammeskinn med fløyelstrekk tror jeg, ut i fra bildet. Har ikke sett den siden søskenet mitt også brukte den og det er også over tretti år siden.
Hoppetaujenta Skrevet 4. september 2023 #2523 Skrevet 4. september 2023 Sola de skrev (2 timer siden): Havner vel samme sted som barnebunadene og matroskjolene mine de fant for noen år siden. I en skuff gjemt vekk. Kan slike poser vaskes eller renses? Har jo ligget i noen tiår. Hvis det ikke er møll som har gnagd, så burde vel en lett rens gå an?
Sola de Skrevet 4. september 2023 Forfatter #2524 Skrevet 4. september 2023 Hoppetaujenta skrev (36 minutter siden): Hvis det ikke er møll som har gnagd, så burde vel en lett rens gå an? Den ser hel ut. Vet ikke helt hvordan den ble oppbevart, mens vi bodde hjemme, men mye havnet på loftet hos besteforeldrene mine, da vi flyttet. Så kom en orkan og skrelte taket av huset, og da ble loftet ryddet. Denne, bunadene, masse barnekjoler ble reddet, men alle lekene mine ble ødelagt Var visst kommet mugg på dukkevognen min blant annet. Vil tro tekstilene har vært pakket godt inn, siden de ikke tok skade. Har googlet litt og leste man kan vaske vekk flekker for hånd, men siden besteforeldrene mine har hatt den i hus blant sine ting siden orkanens herjinger, så tror jeg den er ok. Bare tenkte om den noen gang skulle komme i bruk, så ville det kanskje vært best om den var helt ren. 1
Sola de Skrevet 5. september 2023 Forfatter #2525 Skrevet 5. september 2023 Endelig hjemme! Har først vært på behandling og blitt torturert, for så dra rett på neste behandling. Har vært på nærbutikken og handlet inn for noen dager. Glemte selvsagt brød, så får kjøpe det i morgen. Har en del epler og bananer som må brukes, så tror jeg skal lage bananbrød og eplemuffins Får se om jeg orker å gjøre det i dag. 1
Rumle Skrevet 5. september 2023 #2526 Skrevet 5. september 2023 Sola de skrev (2 timer siden): Endelig hjemme! Har først vært på behandling og blitt torturert, for så dra rett på neste behandling. Har vært på nærbutikken og handlet inn for noen dager. Glemte selvsagt brød, så får kjøpe det i morgen. Har en del epler og bananer som må brukes, så tror jeg skal lage bananbrød og eplemuffins Får se om jeg orker å gjøre det i dag. Som de herjer med deg Jeg må få laget eplekake snart 1
Sola de Skrevet 5. september 2023 Forfatter #2527 Skrevet 5. september 2023 Rumle skrev (1 time siden): Som de herjer med deg Jeg må få laget eplekake snart Takk Det gjør vondt! Jeg og. Jeg kjøper epler, men tåler dem så dårlig på denne årstiden, så pleier å lage muffins og kaker jeg kan kose meg med i desember og januar 1
Rumle Skrevet 5. september 2023 #2528 Skrevet 5. september 2023 Sola de skrev (2 timer siden): Takk Det gjør vondt! Jeg og. Jeg kjøper epler, men tåler dem så dårlig på denne årstiden, så pleier å lage muffins og kaker jeg kan kose meg med i desember og januar Så kjedelig at du ikke tåler de Hva med plommer? Veldig mange gode akkurat nå 1
Sola de Skrevet 6. september 2023 Forfatter #2529 Skrevet 6. september 2023 Rumle skrev (20 timer siden): Så kjedelig at du ikke tåler de Hva med plommer? Veldig mange gode akkurat nå Kjøpte en kurv med plommer for et par uker siden. Var gode de.
Sola de Skrevet 6. september 2023 Forfatter #2530 Skrevet 6. september 2023 Så på hus til salgs. Fant en eiendom. Jeg bare Rønne selvsagt, men er liksom akkurat hvor jeg kan tenke meg å bo hen. Hele eiendommen er fullstendig gjengrodd, så litt av et arbeid for å få den i stand. Huset trenger totalrenovering. Har såååååååååååååååååå lyst til å legge inn bud! Så mye potensiale. Hadde det vært april nå, så hadde jeg ikke vært i tvil. Da hadde jeg hatt hele sommeren på å få huset værtett, men er september og er litt usikker på hvor godt det huset vil tåle en vinter til. Garasjetaket er allerede rast 😕 Hvor mye vil det være å redde neste vår 😕 Må tenke litt. 1
Hoppetaujenta Skrevet 6. september 2023 #2531 Skrevet 6. september 2023 Sola de skrev (1 time siden): Kjøpte en kurv med plommer for et par uker siden. Var gode de. To ganger har jeg kjøpt plommer i bring-hjem-bestilling og de har vært kjempeharde og sure. Umodne.
Sola de Skrevet 6. september 2023 Forfatter #2532 Skrevet 6. september 2023 Hoppetaujenta skrev (23 minutter siden): To ganger har jeg kjøpt plommer i bring-hjem-bestilling og de har vært kjempeharde og sure. Umodne. Mener det sto på min kurv at de kom i fra en eller annen gård i Hardanger eller var det Sogn Var gode. 1
Rumle Skrevet 6. september 2023 #2533 Skrevet 6. september 2023 (endret) Hoppetaujenta skrev (56 minutter siden): To ganger har jeg kjøpt plommer i bring-hjem-bestilling og de har vært kjempeharde og sure. Umodne. Prøv å få tak i Mallard-plommer nå, de er supergode, men noen ganger må du bare vente noen dager på at de er helt perfekt modne, det gjelder alle plommer i butikken, de er ofte høstet litt for tidlig, men de blir bedre om du har litt tålmodighet Jeg har per nå flere store fat med forskjellig modningsgrad Og husk å ikke la de ligge i plastpose/kurv! Ta de ut og skyll godt og sjekk veldig godt og legg de på fat som du sjekker raskt hver dag Har nettopp slurpet i meg noen helt perfekt modne! og ikke legg de i kjøleskapet! Ellers har jeg blitt helt hektet på frosne druer for tiden, har snart fylt opp hele frysen med poser! Har dere prøvd det? Endret 6. september 2023 av Rumle 1 1
Sola de Skrevet 7. september 2023 Forfatter #2534 Skrevet 7. september 2023 Rumle skrev (14 timer siden): Prøv å få tak i Mallard-plommer nå, de er supergode, men noen ganger må du bare vente noen dager på at de er helt perfekt modne, det gjelder alle plommer i butikken, de er ofte høstet litt for tidlig, men de blir bedre om du har litt tålmodighet Jeg har per nå flere store fat med forskjellig modningsgrad Og husk å ikke la de ligge i plastpose/kurv! Ta de ut og skyll godt og sjekk veldig godt og legg de på fat som du sjekker raskt hver dag Har nettopp slurpet i meg noen helt perfekt modne! og ikke legg de i kjøleskapet! Ellers har jeg blitt helt hektet på frosne druer for tiden, har snart fylt opp hele frysen med poser! Har dere prøvd det? Frosne druer? Har du dem i smoothies eller spiser du dem frosne som de er. Er det grønne eller de lilla druene du bruker? 1
Hoppetaujenta Skrevet 7. september 2023 #2535 Skrevet 7. september 2023 Rumle skrev (14 timer siden): Prøv å få tak i Mallard-plommer nå, de er supergode, men noen ganger må du bare vente noen dager på at de er helt perfekt modne, det gjelder alle plommer i butikken, de er ofte høstet litt for tidlig, men de blir bedre om du har litt tålmodighet Jeg har per nå flere store fat med forskjellig modningsgrad Og husk å ikke la de ligge i plastpose/kurv! Ta de ut og skyll godt og sjekk veldig godt og legg de på fat som du sjekker raskt hver dag Har nettopp slurpet i meg noen helt perfekt modne! og ikke legg de i kjøleskapet! Ellers har jeg blitt helt hektet på frosne druer for tiden, har snart fylt opp hele frysen med poser! Har dere prøvd det? Aldri hørt om dem. Skal lete. Jeg lot mine ligge i plastpose i kjøleskapet. De råtnet til sist og ble ubrukelige. Prøver igjen med dine råd. Druer? Jeg pleier å putte masse druer akkurat som de er oppi brus i høyt glass og koser meg med å se på dem der de fyker opp og ned med bobler på seg og de leker sammen. Aldri vurdert frysing. Fortell om aktiviteten? 1
Sola de Skrevet 7. september 2023 Forfatter #2536 Skrevet 7. september 2023 Hoppetaujenta skrev (2 minutter siden): Aldri hørt om dem. Skal lete. Jeg lot mine ligge i plastpose i kjøleskapet. De råtnet til sist og ble ubrukelige. Prøver igjen med dine råd. Druer? Jeg pleier å putte masse druer akkurat som de er oppi brus i høyt glass og koser meg med å se på dem der de fyker opp og ned med bobler på seg og de leker sammen. Aldri vurdert frysing. Fortell om aktiviteten? I brus ? Så mange måter å bruke druer på Pleier bare ha dem på snitter jeg, og bløtkaker. 1 1
Hoppetaujenta Skrevet 7. september 2023 #2537 Skrevet 7. september 2023 Jeg er litt kunstnerisk anlagt og syns druer med brusbobler på seg er vakkert å se på. Gjerne med en lyskilde bak. Blir nesten litt som lavalampeprinsippet. Der seiler "boblene" også opp og ned. 1
Sola de Skrevet 7. september 2023 Forfatter #2538 Skrevet 7. september 2023 Hoppetaujenta skrev (4 minutter siden): Jeg er litt kunstnerisk anlagt og syns druer med brusbobler på seg er vakkert å se på. Gjerne med en lyskilde bak. Blir nesten litt som lavalampeprinsippet. Der seiler "boblene" også opp og ned. Akkurat slike lamper jeg så for meg, da jeg leste det 1 1
Sola de Skrevet 7. september 2023 Forfatter #2539 Skrevet 7. september 2023 Var på behandling. Fikk juling i dag også. Fikk beskjed om å børste støv av krykkene mine 😕 så surmulte for meg selv der jeg sto og ventet på bussen hjem. Hørte noen briter snakke bak meg. Ene spurte om hvordan man kjøpte billett til bussen, da det ikke lenger er automat. Jeg snudde meg rundt for å forklare det, da jeg nesten mistet munn og mæle. Var en superhot fyr i midten av 30 årene vil jeg anta. Jeg bare for meg selv Satt på bussen hjem og nynnet på denne her for meg selv Noen menn er bare rett og slett alt for kjekk 1
Rumle Skrevet 7. september 2023 #2540 Skrevet 7. september 2023 Hoppetaujenta skrev (4 timer siden): Aldri hørt om dem. Skal lete. Jeg lot mine ligge i plastpose i kjøleskapet. De råtnet til sist og ble ubrukelige. Prøver igjen med dine råd. Druer? Jeg pleier å putte masse druer akkurat som de er oppi brus i høyt glass og koser meg med å se på dem der de fyker opp og ned med bobler på seg og de leker sammen. Aldri vurdert frysing. Fortell om aktiviteten? Åhnei, de må slippe ut av plasten så raskt som mulig, skylle de godt, tørke og sjekke for skader, så legger du opp på fat og sjekker raskt hver dag, spis de som kjennes bra og modne ut etterhvert Du må prøve det! Jeg kjøper søte druer, vasker godt, tar av stilk og triller de rett inn i en frysepose. Når jeg så har lyst på en iskald dessert (når har man ikke?) henter jeg meg en porsjon og lar de ligge i 10-15 min, hvis jeg klarer å vente så er de klare til å nytes, helt nydelig! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå