Gå til innhold

Solas grublerier3.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bare det å lese om levr, rogn og torsketunger får meg til å svelge hardt og bli kvalm ved tanke på lukta,
for barndomsminnet sitter hardt i Lille-Hoppen. :( ...men håper det smaker. 
Sier det igjen jeg; Sola burde hatt sin egen B&B og det hadde vært en veldig bra plass å overnatte. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (På 25.12.2025 den 8.30):

Bare det å lese om levr, rogn og torsketunger får meg til å svelge hardt og bli kvalm ved tanke på lukta,
for barndomsminnet sitter hardt i Lille-Hoppen. :( ...men håper det smaker. 
Sier det igjen jeg; Sola burde hatt sin egen B&B og det hadde vært en veldig bra plass å overnatte. 

Er sååååååååå godt! :spise: Jeg foretrekker fisk fremfor kjøtt alltid jeg :spise: 

Jeg er ikke noe glad i å lage mat, så hadde nok ikke giddet å ha matservering :ler: 

• Liker 1
Skrevet

Fikk ikke brød med matleveringen min, så måtte på kjøpesenteret en tur. Var ikke en sjel der. Jeg var der, i det de åpnet. Så det komm litt mer mennesker, i det jeg vandret hjemover. Fikk tak i gråpapir :danse2:Så da har jeg til å sende julegavene neste år. Måtte bruke grovt julepapir rundt to pakker og teipe ihjel hele pakken for å få det til å holde. Fant ikke gråpapir noe sted jeg var innom før jul. Kjøpte to ruller med pent julepapir også, til samlingen min. Har blått, grønt og hvitt bånd, så jeg, så blir i de fargetonene der julepapiret blir neste år. Kjøpte alt for store sneller med bånd, før årets innpakning, så holder sikkert for en jul eller to til. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Da hadde du kun overoppsyn med alle de andre fagfolkene som jobbet under deg.
Tror resultatet hadde blitt prikkfritt. :nikke:  Nydelige rom med fristende, velduftende sengetøy... :sover:

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå):

Da hadde du kun overoppsyn med alle de andre fagfolkene som jobbet under deg.
Tror resultatet hadde blitt prikkfritt. :nikke:  Nydelige rom med fristende, velduftende sengetøy... :sover:

Ikke helt min greie :ler: 

Skrevet

Okei da, men det blir min drøm om deg det. :) 

Skrevet
Sola de skrev (2 timer siden):

Fikk ikke brød med matleveringen min, så måtte på kjøpesenteret en tur. Var ikke en sjel der. Jeg var der, i det de åpnet. Så det komm litt mer mennesker, i det jeg vandret hjemover. Fikk tak i gråpapir :danse2:Så da har jeg til å sende julegavene neste år. Måtte bruke grovt julepapir rundt to pakker og teipe ihjel hele pakken for å få det til å holde. Fant ikke gråpapir noe sted jeg var innom før jul. Kjøpte to ruller med pent julepapir også, til samlingen min. Har blått, grønt og hvitt bånd, så jeg, så blir i de fargetonene der julepapiret blir neste år. Kjøpte alt for store sneller med bånd, før årets innpakning, så holder sikkert for en jul eller to til. 

Hvordan oppbevarer du gavepapiret, har du en sånn egen boks til kun det? Synes de er så vanskelig å oppbevare, jeg.

Skrevet
Rumle skrev (24 minutter siden):

Hvordan oppbevarer du gavepapiret, har du en sånn egen boks til kun det? Synes de er så vanskelig å oppbevare, jeg.

Jeg har en egen skuff :ler: i kommoden min er øverste skuff mindre enn de andre. Ypperlig til julepapir og den slags.Før hadde jeg en egen oppbevaringsgreie til julepapir, men har ikke den lenger. Bedre med skuffen. 

• Hjerte 1
Skrevet
Sola de skrev (32 minutter siden):

Jeg har en egen skuff :ler: i kommoden min er øverste skuff mindre enn de andre. Ypperlig til julepapir og den slags.Før hadde jeg en egen oppbevaringsgreie til julepapir, men har ikke den lenger. Bedre med skuffen. 

Det var lurt! :jepp:

Skrevet
Sola de skrev (1 time siden):

Hmm...nå har jeg sittet med min krystallkule og sett at èn skuff er for lite til Solas hobbyer etc, så her kommer en gave.
483536.jpg?ref=18C8BCE37F :nigo: 

Skrevet
Rumle skrev (1 time siden):

Det var lurt! :jepp:

Det synes jeg også :ler: Har merkelapper, konvolutter, teip og bånd også oppi der. Er ganske ubrukelig til noe annet enn småting i størrelse den skuffen. Så jeg hadde lagt noen brilleetuier også oppi der, så er vel den type ting som sikkert skal oppi for alt jeg vet :vetikke: 

Hoppetaujenta skrev (1 time siden):

Hmm...nå har jeg sittet med min krystallkule og sett at èn skuff er for lite til Solas hobbyer etc, så her kommer en gave.
483536.jpg?ref=18C8BCE37F :nigo: 

Kjekt å ha en slik. Øverste skuffen i min er vel på samme størrelse som det der, men resten er vel som 3 skuffer pr skuff. Stor kommode, men jeg har nesten ingenting i den :ler: Er egentlig kun kjøpt inn for å stue rot, som jeg legger fra meg overalt ellers :ler: 

• Liker 1
Skrevet

Jeg eier ikke tålmodighet til vaskemaskinen og tørketrommelen lenger :raven: I dag har jeg vasket 4 maskiner. 10 timer tok det! :bond: Det har jeg ikke tålmodighet til lenger. Tar jo evigheter å få vasket noe som helst! Tørketrommelen er et kapittel for seg selv, som jeg ikke orker å irritere meg over i dag :dåne: Kan noen anbefale meg en god vaskemaskin, som ikke bruker så innmari lang tid på hvert program. Som i tillegg vasker helt rent. Virker som siste er vanskelig å få til nå til dags :raven: 

Skrevet

Jeg har "Miele" og er veldig fornøyd med de jeg har... :sjenert:

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (13 minutter siden):

Jeg har "Miele" og er veldig fornøyd med de jeg har... :sjenert:

Er så skeptisk til Miele. Bra så lenge de virker. Noe de gjør i mange år. Da jeg var tenåring, så tok tørketrommelen fyr. Den var en gammel Mielemaskin. På kjøkkenet var en like gammel oppvaskmaskin. Den kom det røyk fra da den sluttet å virke, så tør rett og slett ikke av den grunn å ha Miele. 

Skrevet

Helt splitter ny Miele er bedre enn en gammel. ;) 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå):

Helt splitter ny Miele er bedre enn en gammel. ;) 

Joda, men blir jo gammel den og. 

Skrevet

Min er borti femten-tyve år og er som ny.  Kanskje jeg bare har vært heldig... :vetikke:

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (4 minutter siden):

Min er borti femten-tyve år og er som ny.  Kanskje jeg bare har vært heldig... :vetikke:

Den som tok fyr var vel bortimot den alderen der. Ble byttet ut i et tysk merke, jeg ikke helt husker hva var. Men den vaskemaskinen varte vel i 10- 12 år tror jeg, før den takket for seg. Tørketrommelen virker fremdeles, men den har vel knapt vært i bruk. 

Skrevet

Lesebriller. Jeg er fæl til å glemme å bruke mine. Men så mye bedre man ser på pc, telefon, i avisa osv med dem på nesa i stedet for de vanlige :ler: Må bli flinkere til bruke dem :nikke: 

Skrevet (endret)

Ja, det ble før og etter-opplevelse det. Var litt vanskelig å venne seg til dem først, men nå er vi gode venner. 👓

Endret av Hoppetaujenta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...