Hoppetaujenta Skrevet 24. oktober 2025 #8421 Skrevet 24. oktober 2025 Åååå...som en effektiv tornado fyker hun rundt i tilværelsen og samler fine inntrykk til juledekoreringen og jeg vedder på at det blir stemningsfullt og julete. 1
Sola de Skrevet 25. oktober 2025 Forfatter #8422 Skrevet 25. oktober 2025 Broren til min farmor gikk bort for noen år siden. Kona hans døde i fjor tror jeg det var. Nå har barna deres lagt hjemmet deres ut for salg. Har lest meg igjennom taksten. Ser gamle tegninger og alle papirer. Ser navn fra en svunnen tid. Måtte ringe min onkel og si det er lagt ut. Er han som har holdt det ved like siste årene. Er ikke gjort så mye med huset de siste årene. Broren til farmor var en del syk siste årene han levde, så er vel nærmere 20 år siden det ble gjort noe særlig på det. Ikke mange "familiehus" igjen i slekta. Min farmor og farfar sitt hus ble solgt noen år etter de gikk bort. Så ingenting igjen der. Eller har jo all utmark, skog, fjell, fiskevann og sånn fremdeles, som vi eier, men er liksom ikke det samme som et hus. Savner alle familiehusene. Bor jo andre i dem nå, så blir jo bare minner. 1
Hoppetaujenta Skrevet 27. oktober 2025 #8423 Skrevet 27. oktober 2025 Mandag igjen. Håper det blir en bra en hos Sola. 1
Sola de Skrevet 27. oktober 2025 Forfatter #8424 Skrevet 27. oktober 2025 Hoppetaujenta skrev (2 timer siden): Mandag igjen. Håper det blir en bra en hos Sola. Er lov å håpe God mandag til deg også 1
Sola de Skrevet 30. oktober 2025 Forfatter #8425 Skrevet 30. oktober 2025 Mottok matlevering i dag. Kjøpte et julebrød Det ble julebrød med gräddost og kaviar til middag og kakao til. Det ble litt for søtt for meg, selv om jeg plukket ut rosinene av brødskivene mine. Får vente til desember før jeg igjen kjøper julebrød. Så at de snart får inn fjordlandspinnekjøttet sitt 1
Sola de Skrevet 30. oktober 2025 Forfatter #8426 Skrevet 30. oktober 2025 Noen som er flinke til å få tørketromler som henger seg opp til å fungere igjen, som de skal? Får samme feilmelding opp hele tiden, til tross for at jeg gjør som den ber om. Fikk tørket to maskiner før den begynte med tullet sitt igjen. Stoppet hele tiden Søskenet mitt sa jeg skulle dra ut ledningen og sette inn igjen, og at den da burde virke, men det gjorde den ikke.
Sola de Skrevet 30. oktober 2025 Forfatter #8427 Skrevet 30. oktober 2025 Jeg har nå to kjoler til jul. Bestilte meg en ny en nå nettopp. Har veldig lyst på en jeg har sett meg ut, men om jeg har en nesten helt likedan liggende, så blir det bortkastede penger. Får se om jeg fremdeles har den kjolen eller ei. Klarer bare ikke huske, om den ble med hit eller om jeg kastet den. Var liksom siste dagen jeg var der jeg bodde før, og rasket med meg ting jeg skulle ha og kastet enda mer, så usikker på om den ble med eller ei. Den er hvertfall ikke i plastkassene mine, som enda ikke er pakket opp, så da gjenstår en oppbevaringspose. Tror ikke den er oppi der Men kan alltids kikke
Sola de Skrevet 30. oktober 2025 Forfatter #8428 Skrevet 30. oktober 2025 Og der fant jeg svaret på det. Den er kastet :/ Trodde faktisk at jeg hadde tatt vare på den, men kastet/ ga bort 75% av alt jeg eide, så mye gikk med i det dragsuget. Har ikke så veldig mye klær lenger. Det jeg har får plass i to små kommoder. Var stort problem med mugg der jeg bodde før. I ene garderobeskapet hadde alt av klær fått hvit pels, så det gikk i søppelet. Alt av penklær, treningstøy, jeans og jakker gikk med der. Det jeg har igjen av klær derfra var sommerklærne mine. De oppbevarte jeg et skap i gangen. Hadde fra før av lite høst/ vinterklær, men ble all time low, i vinteren som var. Har i grunn ikke kjøpt så veldig mye mer, men har kjøpt en langermet genser og to hettejakker, samt har 3 fleecejakker, så burde klare meg i vinter. Har kjøpt noen nye bukser også. En rutet bukse og 3 jeans. Det sammen med de jeg alltid går i, burde holde over vinteren
Hoppetaujenta Skrevet 30. oktober 2025 #8429 Skrevet 30. oktober 2025 Hva betyr hvit pels? *Beklager, men jeg aner ingenting om tørketromler*
Sola de Skrevet 30. oktober 2025 Forfatter #8430 Skrevet 30. oktober 2025 Hoppetaujenta skrev (57 minutter siden): Hva betyr hvit pels? *Beklager, men jeg aner ingenting om tørketromler* Mugg av en noe slag. var svartmugg grønn mugg og denne pelsen på vegger og på klær. Var fukt i yttervegger, så især soverommet mitt og det i etasjen under meg var hardt rammet. samt på motsatt ende av bygningen akkurat det samme.
Hoppetaujenta Skrevet 31. oktober 2025 #8431 Skrevet 31. oktober 2025 Å fydda, så ugreit. Er nåværende bolig en tørr og grei en?
Sola de Skrevet 31. oktober 2025 Forfatter #8432 Skrevet 31. oktober 2025 Hoppetaujenta skrev (1 time siden): Å fydda, så ugreit. Er nåværende bolig en tørr og grei en? Nja. et vindu må skiftes, men bortsett fra det, så er den bare planløst litt dumt for mitt bruk. Fungerer ikke helt for meg.
Hoppetaujenta Skrevet 31. oktober 2025 #8433 Skrevet 31. oktober 2025 Sola de skrev (5 minutter siden): Nja. et vindu må skiftes, men bortsett fra det, så er den bare planløst litt dumt for mitt bruk. Fungerer ikke helt for meg. Så dumt det var da, for du fortjener en god plass å bo på alle vis. Neste gang kan du velge fra øverste hylle, for du vinner i LOTTO...hvis du leverer kupong da? Det er jo ikke sikkert.
Sola de Skrevet 31. oktober 2025 Forfatter #8434 Skrevet 31. oktober 2025 Hoppetaujenta skrev (6 minutter siden): Så dumt det var da, for du fortjener en god plass å bo på alle vis. Neste gang kan du velge fra øverste hylle, for du vinner i LOTTO...hvis du leverer kupong da? Det er jo ikke sikkert. Hadde vært fint å vinne i lotto 1
Hoppetaujenta Skrevet 31. oktober 2025 #8435 Skrevet 31. oktober 2025 Bare du stiller deg bak meg i køen, så unner jeg deg det. Jeg har ventet veldig lenge nå...
Sola de Skrevet 31. oktober 2025 Forfatter #8436 Skrevet 31. oktober 2025 Hoppetaujenta skrev (1 time siden): Bare du stiller deg bak meg i køen, så unner jeg deg det. Jeg har ventet veldig lenge nå... Noen vinner. Fetteren til min mor vant da han var knapt 20 eller noe. Kjøpte seg hus for pengene.
Rumle Skrevet 31. oktober 2025 #8437 Skrevet 31. oktober 2025 God helg i tråden Håper dere har det bra 1
Sola de Skrevet 31. oktober 2025 Forfatter #8438 Skrevet 31. oktober 2025 Rumle skrev (1 time siden): God helg i tråden Håper dere har det bra God helg Går som vanlig her. Håper det går bra med deg Innbiller meg at det er torsdag i dag. Pleier du å få mange halloween- barn på besøk? Der jeg bodde før kom det ikke noen som helst. Ser naboer har satt ut fakler, så ble plutselig usikker. Blir man utsatt for rampestreker om man ikke har annet enn gulrøtter og epler og gi dem? 1
Rumle Skrevet 31. oktober 2025 #8439 Skrevet 31. oktober 2025 Sola de skrev (3 timer siden): God helg Går som vanlig her. Håper det går bra med deg Innbiller meg at det er torsdag i dag. Pleier du å få mange halloween- barn på besøk? Der jeg bodde før kom det ikke noen som helst. Ser naboer har satt ut fakler, så ble plutselig usikker. Blir man utsatt for rampestreker om man ikke har annet enn gulrøtter og epler og gi dem? Samme her egentlig Nei, pleier ikke å få noen på besøk her. Hvordan gikk det hos deg?
Sola de Skrevet 1. november 2025 Forfatter #8440 Skrevet 1. november 2025 Rumle skrev (17 timer siden): Samme her egentlig Nei, pleier ikke å få noen på besøk her. Hvordan gikk det hos deg? Jeg så mange utkledde barn i husene rundt omkring her, men var ingen her. Tror det er en greie her med at om det er fakler eller noe så kan de gå der, om det ikke er opplagt at man kan gå et sted, så gjør de det ikke. Oppkjørselen her var mørklagt, så sikkert derfor. Trodde et par ganger jeg hørte barn, men var ingen ved hovedinngangen da jeg så på dørtelefonskjermen. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå