Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Har krøpet til korset og kjøpt noen kappelignende gardiner. Sola blender meg. Gikk greit uten gardiner fram til skyfri himmel- været kom nå. Er i stua fram til solen kommer hit, så rømmer jeg på kjøkkenet og er der frem til den kommer dit. :ler: Sola de, som ikke liker Solen :fnise: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden):

Er det ikke ganske likt da? 

Påskeskum og juleskum? Der det er jordbærsmak i juleskum er det noe annet i påskeskum. Husker ikke nøyaktig hva nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (14 minutter siden):

Å...sikkert appelsin eller sitron? 

Sikkert noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et år solgte de noen med blåbærsmak :spise: og til jul hadde de noen med pæresmak også. de var ikke så veldig gode. Gikk ned, men kjøpte ikke flere enn den ene posen av pære- versjonen.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du som er så glad i skum, liker du Flipper? De er så gode! Lenge siden jeg har smakt en sånn! :spise: (da tenker jeg på de originale, store man kunne kjøpe i løst)

Når jeg tenker meg om husker jeg at de kom i småvariant i poser for en stund siden, det hadde jeg helt glemt, det må jeg kjøpe! :jepp:

Endret av Rumle
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker enda mer kommer jeg på at de kom i en salmiakkversjon og, de var ikke så gode :ler:

Jeg har dilla på sure skumsopper for tiden, har du smakt de? Men, jeg elsker surt godteri da :jepp:

Endret av Rumle
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (28 minutter siden):

Du som er så glad i skum, liker du Flipper? De er så gode! Lenge siden jeg har smakt en sånn! :spise: (da tenker jeg på de originale, store man kunne kjøpe i løst)

Når jeg tenker meg om husker jeg at de kom i småvariant i poser for en stund siden, det hadde jeg helt glemt, det må jeg kjøpe! :jepp:

De selger poser med flipper på rema :arwen: Er lenge siden jeg sist kjøpte en pose, men så dem sist jeg var innom. De store ja. De har jeg helt glemt. Finnes de fremdeles? 

Rumle skrev (25 minutter siden):

Når jeg tenker enda mer kommer jeg på at de kom i en salmiakkversjon og, de var ikke så gode :ler:

Jeg har dilla på sure skumsopper for tiden, har du smakt de? Men, jeg elsker surt godteri da :jepp:

Har smakt dem en gang i tiden, men jeg jeg liker ikke så veldig surt godteri :ler: En bit eller to klarer jeg, men blir fort for surt. Er liksom på skum og vingummi- stadiet jeg :ler: Husker da jeg var barn/ tenåring, så fikk man kjøpt noen snører/ beltelignende godteri. Noen var salte, mens noen gule var veldig sure. De ble solgt i løs vekt i kiosker.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst mulig at det kommer snø de neste dagene :grine: Vil ha vååååååååååååår :grine: Vårblomstene har jo begynt å komme. Nabolagets katter løper etter fuglene og de lager klar reirene sine. Så er det meldt snø :sukk: Har jo til og med vasket og gjort klar vårjakkene mine :sukk: Snø :( 

:sukk: 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (23 minutter siden):

De selger poser med flipper på rema :arwen: Er lenge siden jeg sist kjøpte en pose, men så dem sist jeg var innom. De store ja. De har jeg helt glemt. Finnes de fremdeles? 

Har smakt dem en gang i tiden, men jeg jeg liker ikke så veldig surt godteri :ler: En bit eller to klarer jeg, men blir fort for surt. Er liksom på skum og vingummi- stadiet jeg :ler: Husker da jeg var barn/ tenåring, så fikk man kjøpt noen snører/ beltelignende godteri. Noen var salte, mens noen gule var veldig sure. De ble solgt i løs vekt i kiosker.

Da skal jeg sjekke der! Vingummi er jeg glad i også :jepp:

Ja, husker godt hva du mener, de sure beltene var gooode! :ler:

Usikker på om de store Flipperne selges fremdeles jeg og, lenge siden jeg har sett de :vetikke:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (10 timer siden):

Da skal jeg sjekke der! Vingummi er jeg glad i også :jepp:

Ja, husker godt hva du mener, de sure beltene var gooode! :ler:

Usikker på om de store Flipperne selges fremdeles jeg og, lenge siden jeg har sett de :vetikke:

Hahaha :ler: Pleide å kjøpe dem jeg også, men grinte alltid på nesen og lagde grimaser fordi de var litt for sure :fnise: 

Mange år siden jeg har sett de store flipperne også. 

Har du noen planer for valentinerdagen? Her er det klesvask og utpakking som står på programmet :ler: Fant en kasse med pene glass og de er pakket inn i tøyservietter, som jeg skal vaske også. Hvem i verden fikk meg til å tro at det var lurt med tøyservietter. Mange av dem har fått flekker som ikke vil vekk i vask. Nei, papirservietter blir det heretter, uansett hvor pene jeg måtte finne tøyserviettene :ler: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste brevet i postkassen var en regning, så lite kjærlighet her i gården :ler: Husarbeid, pluss å komme mer i orden blir dagens gjøremål her. Lufta gikk ut av ballongen etter flyttingen, så har bare tatt for en kasse nå og da. Er så lei av alt som har med flyttingen å gjøre. 

Har kjøpt ny voksduk, så skal få den på spisebordet. Er mer juleaktig den som er på nå, så greit å bytte ut. Har lyst til å pynte til påske, men skal vente til 1 mars. Da blir det påskepynt uansett om det enda er halvannen måned igjen :ler: Påsken er så kort, så om man skal få glede av vakre påskepynten, så hvorfor ikke :ler: Rett etter påske kommer sommerpynten min fram, og den blir stående oppe frem til september. 

Neeeeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!! Nå snør det :snurt: Hadde håpet at det skulle falle som regn :( 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen i dag ble brødskiver med kokt skinke, jarlsbergost, juanitastomater, mørke druer og agurk. Synes druene var veldig smakløse egentlig. Pleier å være mer smak på dem. Har noen uker vært fra Namibia. De var veldig gode. Disse fra Sør Afrika, meh. Synes drue og juanitastomater- kombinasjonen er så god :spise: 

Holder fremdeles på med klesvask :dåne: Det tar så lang tid! Nå står kokevask på. 2t34m :bond: Evigheter! Over en time igjen 😕 

Skulle ha vasket mer, men vet ikke om jeg har tålmodighet til mer i dag :ler: Har pakket en del tekstiler opp fra plastkasser. Duker og den slags. Liker å skylle slikt opp. Får bli en annen dag. Får heller sortere det godt, så jeg slipper å bruke så veldig lang tid på det :nikke: 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (9 timer siden):

Hahaha :ler: Pleide å kjøpe dem jeg også, men grinte alltid på nesen og lagde grimaser fordi de var litt for sure :fnise: 

Mange år siden jeg har sett de store flipperne også. 

Har du noen planer for valentinerdagen? Her er det klesvask og utpakking som står på programmet :ler: Fant en kasse med pene glass og de er pakket inn i tøyservietter, som jeg skal vaske også. Hvem i verden fikk meg til å tro at det var lurt med tøyservietter. Mange av dem har fått flekker som ikke vil vekk i vask. Nei, papirservietter blir det heretter, uansett hvor pene jeg måtte finne tøyserviettene :ler: 

:ler:

Nada valentinesplaner her. Kanskje jeg skal vaske litt klær jeg og? :vetikke: vi får se  :ler:

God fredag og helg i tråden :blomst2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Rumle skrev (1 time siden):

:ler:

Nada valentinesplaner her. Kanskje jeg skal vaske litt klær jeg og? :vetikke: vi får se  :ler:

God fredag og helg i tråden :blomst2:

Den vaskemaskinen :dåne: Den skulle bruke 2t34m på kokevasken. Den brukte over 4 timer!!! :dåne: Trodde ikke det skulle være noe igjen av tøyet etter å ha vært i maskina så lenge. Var full maskin, men skal vel ikke bruke så mye lenger tid enn det står den skal bruke? Har ikke tålmodighet til det vaskeprogrammet flere ganger :risterpåhodet: 

Ble det klesvask på deg? 

God fredag :klem: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (1 time siden):

Den vaskemaskinen :dåne: Den skulle bruke 2t34m på kokevasken. Den brukte over 4 timer!!! :dåne: Trodde ikke det skulle være noe igjen av tøyet etter å ha vært i maskina så lenge. Var full maskin, men skal vel ikke bruke så mye lenger tid enn det står den skal bruke? Har ikke tålmodighet til det vaskeprogrammet flere ganger :risterpåhodet: 

Ble det klesvask på deg? 

God fredag :klem: 

Det var da veldig lenge? Noe galt med maskinen, eller er det et sånt øko program?

Nei, jeg utsatte det :nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (11 timer siden):

Det var da veldig lenge? Noe galt med maskinen, eller er det et sånt øko program?

Nei, jeg utsatte det :nikke:

Økoprogrammet, er knappen over. Denne var bomull. sto i displayet 2t34m, men har erfart med andre programmer at den bruker rundt et kvarter mer enn hva som står, men at den skulle bruke så mange timer er helt hinsides. Har brukt programmet før et par ganger, uten at den brukte like lang tid da. Hadde en maskin ullvask på etterpå, så den virker, men tydeligvis ikke så glad i full maskin :vetikke: Den er trøblete på for lite i maskina også. Da vil den ikke sentrifugere og bare forsøker i evigheter med det også. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen har slått kollbøtte siste 12 timene :dåne: Hva i huleste er det nå jeg har spist og ikke tålt? :raven: 

Er litt redd det kan være påskeskum eller risbrød :sukk: Da kan jeg ikke spise det heller 😕 Er nesten ingenting jeg kan spise lenger av ting jeg synes er godt. 

I dag hadde jeg tenkt meg avsted for å hente en pakke, men det utgår, slik magen er. Det er også snø på bakken, og da har jeg hvertfall ingenting ute å gjøre. Det kan bli for glatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...