Sola de Skrevet fredag kl 12:56 Forfatter #6961 Del Skrevet fredag kl 12:56 Hoppetaujenta skrev (5 timer siden): God morgen i det stille. Blir fint med stillhet og juletid sammen vel? Om noen uker/mnd har du vennet deg til det og oppdaget andre, nye lyder rundt deg. Det går sin gang og måtte du trives der som silkehansken i egget. Da vil jeg vel høre fuglekvitter Finner det irriterende av en eller annen grunn. De holder jo aldri kjeft min farmor og farfar bodde ved stranden. Bølgeskvulp var lydene der. Vennet meg til det etter hvert, men jeg var og er mer vant til byens lyder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet fredag kl 13:06 #6962 Del Skrevet fredag kl 13:06 Søte småpipp er mye bedre enn intensivt måkeSKRIiiiiiiK! Det vet jeg mye om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet fredag kl 15:15 Forfatter #6963 Del Skrevet fredag kl 15:15 Hoppetaujenta skrev (2 timer siden): Søte småpipp er mye bedre enn intensivt måkeSKRIiiiiiiK! Det vet jeg mye om. Der min mor bor er det ender som lager lurveleven. Går ikke an å sove der. Har for lengst gitt opp å overnatte der. Hun hører dem ikke en gang. Rart hva man venner seg til. Måkeskrik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet fredag kl 15:21 Forfatter #6964 Del Skrevet fredag kl 15:21 Da er nye komfyren tatt i bruk. " brente inn stekovnen" i formiddag og hadde pommes frites og pølser til middag nå nettopp, så vil tro den er ok nå. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet fredag kl 16:05 #6965 Del Skrevet fredag kl 16:05 Sola de skrev (10 timer siden): God morgen. Lå våken noen timer før jeg sto opp. Alt for stille rett og slett Etter over 20 år med lyder fra alle kanter, til alle døgnets tider, så er stillhet noe jeg ikke er vant til. Så herlig, tipper du venner deg til det veldig raskt Sola de skrev (3 timer siden): Da vil jeg vel høre fuglekvitter Finner det irriterende av en eller annen grunn. De holder jo aldri kjeft min farmor og farfar bodde ved stranden. Bølgeskvulp var lydene der. Vennet meg til det etter hvert, men jeg var og er mer vant til byens lyder. Det er jo så nydelig med fuglekvitter og sang! 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet fredag kl 16:06 #6966 Del Skrevet fredag kl 16:06 God julehelg i tråden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet fredag kl 19:21 #6967 Del Skrevet fredag kl 19:21 Ja, det er det jo faktisk, så jeg slenger meg med på den. Hipp-Hipp-Hipp! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 12 timer siden Forfatter #6968 Del Skrevet 12 timer siden Sola de skrev (På 4.12.2023 den 12.44): Har vært og kjøpt både en hel kalkun og kalkunbryst. 5,130 kg er kalkunen. Sånn må alltid skrive det ned, så jeg husker på det. Kalkunbrystet er 1,626 kg. Fenalår er også kjøpt, så da er det flere ting som kan strykes av listen min. Kalkun blir middag nyttåraften. Blir rester 1 nyttårsdag. Tenkte å ha kalkunbrystet til påske eller bare en dag jeg får lyst på det etter jul. Pleier å være noen restemiddager av hele kalkunen etter jul, og blir alltid så lysten på mer fugl sånn i april mai, men har aldri giddet å lage en hel kalkun da. Tar jo så lang tid å steke. Tror jeg tok kalkunen ut av fryseren den 28 i fjor. Tror det var hva jeg leste meg fram til. Da er det kun julepølse eller sossisser som gjenstår å kjøpe av kjøtt. Har ribbe og reinsdyrskav kjøpt inn fra før. Tror jeg skal kjøpe slike fjordlandsaktige mandelpoteter, som jeg bare varmer i posen sin. Blir hva som vil være mest lettvint. 5.1 kg sa til butikkmannen at 5 og 6 kg ble alt for stor fugl. Må få tak i kalkun i morgen. Jeg trodde den var 3,5 eller maks 4,1. Må ha vært tidligere års kalkuner det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 11 timer siden Forfatter #6969 Del Skrevet 11 timer siden Rumle skrev (21 timer siden): Så herlig, tipper du venner deg til det veldig raskt Det er jo så nydelig med fuglekvitter og sang! 🥰 Nydelig er ikke mine ører helt enige i. især om natten. på dagen bryr jeg meg ikke. Får håpe det. Våkner midt på natten og er så stille at jeg ikke kan gjette meg til hva klokken er en gang. Alt etter hvilken lyder jeg hørte der jeg bodde før, så kunne det si meg nogenlunde hva klokka var. Rumle skrev (21 timer siden): God julehelg i tråden Julehelg Ingenting som minner om jul i mitt hjem akkurat nå. God julehelg rumlemoren min. Hvordan blir julen din? Hoppetaujenta skrev (18 timer siden): Ja, det er det jo faktisk, så jeg slenger meg med på den. Hipp-Hipp-Hipp! God julehelg til deg også hoppeloppen min Har du smakt pinnekjøttmiddagen til fjordland? Den er goooooood mye mat til fjordland å være. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 11 timer siden Forfatter #6970 Del Skrevet 11 timer siden Var på en remabutikk i dag. Drar ikke dit igjen så lenge det er priskrig. Fant nesten ingenting av hva jeg skulle ha. Grøt, riskrem, kalkun, ertestuing, julekaker borte vekk. De hadde kun største kalkunen igjen. Det blir for mye mat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 11 timer siden #6971 Del Skrevet 11 timer siden Sola de skrev (54 minutter siden): Nydelig er ikke mine ører helt enige i. især om natten. Har du smakt pinnekjøttmiddagen til fjordland? Den er goooooood mye mat til fjordland å være. Du må nok sove litt mer intenst om natten tror jeg. / Nei, har ikke det. Mye av julemiddagene er utsolgt ser jeg. Må hamstre litt tidligere. Sola de skrev (51 minutter siden): Var på en remabutikk i dag. Drar ikke dit igjen så lenge det er priskrig. Fant nesten ingenting av hva jeg skulle ha. Grøt, riskrem, kalkun, ertestuing, julekaker borte vekk. De hadde kun største kalkunen igjen. Det blir for mye mat. Priskrig er ikke noe jeg er glad i heller. For mye galskap i folks handleoppførsel og det gjelder livet...liksom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 8 timer siden #6972 Del Skrevet 8 timer siden (endret) Sola de skrev (3 timer siden): 5.1 kg sa til butikkmannen at 5 og 6 kg ble alt for stor fugl. Må få tak i kalkun i morgen. Jeg trodde den var 3,5 eller maks 4,1. Må ha vært tidligere års kalkuner det Du får bla bakover i boken og sjekke, du pleier jo å skrive opp sånt Sola de skrev (3 timer siden): Nydelig er ikke mine ører helt enige i. især om natten. på dagen bryr jeg meg ikke. Får håpe det. Våkner midt på natten og er så stille at jeg ikke kan gjette meg til hva klokken er en gang. Alt etter hvilken lyder jeg hørte der jeg bodde før, så kunne det si meg nogenlunde hva klokka var. Julehelg Ingenting som minner om jul i mitt hjem akkurat nå. God julehelg rumlemoren min. Hvordan blir julen din? God julehelg til deg også hoppeloppen min Har du smakt pinnekjøttmiddagen til fjordland? Den er goooooood mye mat til fjordland å være. Ikke her heller, men, jul blir det om vi er klare eller ikke Tror det blir veldig stille og rolig. Blir ikke så mye feiring, men jeg har kjøpt inn julemat osv, så det blir nå litt 😊 Hva med deg, skal du være i ny leilighet på julaften? Jeg har smakt pinnekjøttet til fjordland både i fjor og i år. Synes det er ganske godt. Veldig god pølse som er med, lurer på om det kan være et samarbeid med Bønes, ligner veldig på pinnekjøttpølsene deres Har du smakt de? Endret 8 timer siden av Rumle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 8 timer siden #6973 Del Skrevet 8 timer siden Har fått tilbakemelding i min bestilling om at det er utsolgt både hist og pist...så da blir det annen fjordland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 7 timer siden Forfatter #6974 Del Skrevet 7 timer siden Rumle skrev (1 time siden): Du får bla bakover i boken og sjekke, du pleier jo å skrive opp sånt Ikke her heller, men, jul blir det om vi er klare eller ikke Tror det blir veldig stille og rolig. Blir ikke så mye feiring, men jeg har kjøpt inn julemat osv, så det blir nå litt 😊 Hva med deg, skal du være i ny leilighet på julaften? Jeg har smakt pinnekjøttet til fjordland både i fjor og i år. Synes det er ganske godt. Veldig god pølse som er med, lurer på om det kan være et samarbeid med Bønes, ligner veldig på pinnekjøttpølsene deres Har du smakt de? Var hva jeg gjorde er nødt til å skrive det her. Husker aldri slikt Ja blir julefeiring her. Om jeg kommer i orden. Har enda to bokhyller og to kommoder å montere, så må vente til det er gjort, så jeg får satt ting på plass i dem. Har fått vasket klær i dag. Hadde samlet seg opp. 6 maskiner. Skjønner meg ikke på vaskemaskinen. Den bruker flere timer? Kan ikke erindre at det var slik sist jeg hadde vaskemaskin Fant en knapp som korter ned vasketiden med en time og et ekspressprogram, men syntes ikke ting ble skikkelig rent med det, så måtte vaske plaggene to ganger Hva står på menyen hos deg i julen? Her blir det ribbe, sossisser på julaften. Rester 1 juledag, pinnekjøtt 2 juledag og kalkun ( om jeg finner en liten en) på nyttårsaften og 1 nyttårsdag. Jeg hadde en slik pakke med fjordlandpinnekjøtt til middag i dag. Var god den vossakorvpølsa. Har ikke likt slike pølser før, men denne var god. Kanskje Bønes. De har så mye godt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 7 timer siden Forfatter #6975 Del Skrevet 7 timer siden Hoppetaujenta skrev (1 time siden): Har fått tilbakemelding i min bestilling om at det er utsolgt både hist og pist...så da blir det annen fjordland. Håper du vil like den andre du får Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 7 timer siden Forfatter #6976 Del Skrevet 7 timer siden Har pyntet juletreet. Har aldri hatt så lite pynt på et tre før, men slik får det bli i år. Orker ikke styre på med det. Hadde på litt flagg, minimalt med glitter, 3 sett med kuler. Det får holde. Gidder ikke figurer og alt annet jeg pleier å ha på treet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 3 timer siden #6977 Del Skrevet 3 timer siden Sola de skrev (3 timer siden): Var hva jeg gjorde er nødt til å skrive det her. Husker aldri slikt Ja blir julefeiring her. Om jeg kommer i orden. Har enda to bokhyller og to kommoder å montere, så må vente til det er gjort, så jeg får satt ting på plass i dem. Har fått vasket klær i dag. Hadde samlet seg opp. 6 maskiner. Skjønner meg ikke på vaskemaskinen. Den bruker flere timer? Kan ikke erindre at det var slik sist jeg hadde vaskemaskin Fant en knapp som korter ned vasketiden med en time og et ekspressprogram, men syntes ikke ting ble skikkelig rent med det, så måtte vaske plaggene to ganger Hva står på menyen hos deg i julen? Her blir det ribbe, sossisser på julaften. Rester 1 juledag, pinnekjøtt 2 juledag og kalkun ( om jeg finner en liten en) på nyttårsaften og 1 nyttårsdag. Jeg hadde en slik pakke med fjordlandpinnekjøtt til middag i dag. Var god den vossakorvpølsa. Har ikke likt slike pølser før, men denne var god. Kanskje Bønes. De har så mye godt Du styrer på. Du skal vel ikke ha gjester og vel? Her blir det pinnekjøtt på julaften og sikkert grønnsakssuppe med pinnekjøtt ut i romjulen. Ellers er jeg ikke sikker. Er begrenset hvor mange tunge middager jeg klarer, så regner med at det blir en del dager med rundstykke og julepålegg, er veldig glad i det Usikker på nyttårsaften, får vel gruble på det i romjulen Jeg har bare smakt servelaten og pinnekjøttpølsene deres, men fornøyd med det, spesielt pølsene Håper du får hvilt deg litt i julen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå