Sola de Skrevet 9. november 2024 Forfatter #6621 Del Skrevet 9. november 2024 Hoppetaujenta skrev (7 timer siden): Jeg tvinner mine fingre og sier tvi-tvi til deg og måtte lykken stå deg bi i brødhyllene. De var tomme for butikkstekte brød. Klokka var halv ti og han sa det ville ta en halvtime til. Det er ikke greit når butikken har vært åpen i flere timer. På hverdager får jeg alltid brød om jeg er der når de åpner, så skjønner ikke hvordan de klarer å være så trege på lørdager Rumle skrev (1 time siden): (og nå fikk jeg lyst på romboller! ) Håper du fant deg et godt brød, Solamiiio Usj Min mor og bestemor pleier å tilsette det i kakefyll. Synes ikke det er noe godt. Ble baguette i stedet for. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 9. november 2024 Forfatter #6622 Del Skrevet 9. november 2024 Da er alle julegaver som skal sendes pakket inn, og sendt Satt 1,5 time i går og hele 3,5 timer i dag Har en gave til mitt søsken, samt gavene til min far igjen å pakke inn, men det blir ikke i dag, eller i morgen Ser på nyhetene at Don Rosa er i Oslo @SVK Tenkte på deg. Er du der ( aner ikke hvor du bor)? Kunne godt ha tenkt meg en signert tegning jeg også 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 9. november 2024 #6623 Del Skrevet 9. november 2024 Sola de skrev (1 time siden): De var tomme for butikkstekte brød. Klokka var halv ti og han sa det ville ta en halvtime til. Det er ikke greit når butikken har vært åpen i flere timer. På hverdager får jeg alltid brød om jeg er der når de åpner, så skjønner ikke hvordan de klarer å være så trege på lørdager Usj Min mor og bestemor pleier å tilsette det i kakefyll. Synes ikke det er noe godt. Ble baguette i stedet for. Ååååh, jeg kan være stand-in neste gang du skal i kakebesøk der! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet 9. november 2024 #6624 Del Skrevet 9. november 2024 (endret) Sola de skrev (2 timer siden): Ser på nyhetene at Don Rosa er i Oslo @SVK Tenkte på deg. Er du der ( aner ikke hvor du bor)? Kunne godt ha tenkt meg en signert tegning jeg også Takk for at du tenkte på meg. Jeg er ikke i Oslo. Han er forresten i Bergen på mandag. @Rumle Jeg holder forresten på å spare til en ny tegning fra Don Rosa. De siste årene har han begynt å ta betalt for tegningene. Det er vel en ærlig sak, for han får så mange forespørsler. I tillegg får han ikke betalt av forlagene som trykker Don Rosa-tegneseriene og noe må han jo tjene penger på. Han gir bort noen tegninger gratis på tegneseriefestivaler. Men om man skal være garantert å få en tegning så må man betale. Når han er er i Oslo og Bergen tror jeg han kun signerer bøker. Det var nok alt for mange i kø til at han hadde kunnet gi de i køen en tegning. Endret 9. november 2024 av SVK 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 9. november 2024 #6625 Del Skrevet 9. november 2024 SVK skrev (5 minutter siden): Takk for at du tenkte på meg. Jeg er ikke i Oslo. Han er forresten i Bergen på mandag. @Rumle Jeg holder forresten på å spare til en ny tegning fra Don Rosa. De siste årene har han begynt å ta betalt for tegningene. Det er vel en ærlig sak, for han får så mange forespørsler. I tillegg får han ikke betalt av forlagene som trykker Don Rosa-tegneseriene og noe må han jo tjene penger på. Han gir bort noen tegninger gratis på tegneseriefestivaler. Men om man skal være garantert å få en tegning så må man betale. Når han er er i Oslo og Bergen tror jeg han kun signerer bøker. Det var nok alt for mange i kø til at han hadde kunnet gi de i køen en tegning. Artig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet 9. november 2024 #6626 Del Skrevet 9. november 2024 Rumle skrev (4 minutter siden): Artig Da jeg møtte han sist på Outland så var ordningen at man kunne få 2 signaturer gratis uten å kjøpe noe som helst i butikken. Men om man skulle ha flere signaturer enn det så måtte det være signaturer på noe man kjøpte i butikken. Syntes det var en fair ordning. Da fikk man jo mulighet til å få gamle bøker og plakater man eide signert. Samtidig som selvsagt bokhandelen som betaler for at Don Rosa skal komme på til dem også får mulighet til å tjene penger. Don Rosa fikk også mulighet til å selge sine plakater. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 9. november 2024 #6627 Del Skrevet 9. november 2024 SVK skrev (Akkurat nå): Da jeg møtte han sist på Outland så var ordningen at man kunne få 2 signaturer gratis uten å kjøpe noe som helst i butikken. Men om man skulle ha flere signaturer enn det så måtte det være signaturer på noe man kjøpte i butikken. Syntes det var en fair ordning. Da fikk man jo mulighet til å få gamle bøker og plakater man eide signert. Samtidig som selvsagt bokhandelen som betaler for at Don Rosa skal komme på til dem også får mulighet til å tjene penger. Don Rosa fikk også mulighet til å selge sine plakater. Høres ut som en grei ordning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet 9. november 2024 #6628 Del Skrevet 9. november 2024 SVK skrev (Akkurat nå): Da jeg møtte han sist på Outland så var ordningen at man kunne få 2 signaturer gratis uten å kjøpe noe som helst i butikken. Men om man skulle ha flere signaturer enn det så måtte det være signaturer på noe man kjøpte i butikken. Syntes det var en fair ordning. Da fikk man jo mulighet til å få gamle bøker og plakater man eide signert. Samtidig som selvsagt bokhandelen som betaler for at Don Rosa skal komme på til dem også får mulighet til å tjene penger. Don Rosa fikk også mulighet til å selge sine plakater. I tillegg til 2 gratis signaturer fikk også alle lov til å ta ett bilde sammen med han. Bildet var også gratis. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet 9. november 2024 #6629 Del Skrevet 9. november 2024 Rumle skrev (2 minutter siden): Høres ut som en grei ordning Jeg også synes det var en grei ordning. Køen hadde jo bare blitt mye lengre om man kunne fått 100 gratis signaturer. Deler av problemet har vært at folk skaffer seg signaturene gratis kun for å selge dem videre. Så om det var mulig å få 100 signaturer gratis så hadde nok folk bedt om det kun for å kunne selge dem rett etterpå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet 9. november 2024 #6630 Del Skrevet 9. november 2024 SVK skrev (3 minutter siden): Jeg også synes det var en grei ordning. Køen hadde jo bare blitt mye lengre om man kunne fått 100 gratis signaturer. Deler av problemet har vært at folk skaffer seg signaturene gratis kun for å selge dem videre. Så om det var mulig å få 100 signaturer gratis så hadde nok folk bedt om det kun for å kunne selge dem rett etterpå. Dette var visst også en av grunnene til at Don Rosa sa han hadde begynt å ta betalt for tegningene sine. Han syntes det var surt at folk kom til han for en gratis tegning og så solgte de den rett etterpå. Kan forstå at det føles surt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 9. november 2024 Forfatter #6631 Del Skrevet 9. november 2024 Rumle skrev (1 time siden): Ååååh, jeg kan være stand-in neste gang du skal i kakebesøk der! Værsågod Bestemor pleide å bake en spesiell Sola- vennlig sjokoladekake til bursdagen mitt hvert år. Jeg var/ er så sær på smaker, at var bare den som duget. Min mor pleide å lage mye forskjellig til mitt søsken sin bursdag, men jeg likte ikke særlig mye av det De andre barna syntes kaken til bestemor også var veldig god SVK skrev (31 minutter siden): Takk for at du tenkte på meg. Jeg er ikke i Oslo. Han er forresten i Bergen på mandag. @Rumle Jeg holder forresten på å spare til en ny tegning fra Don Rosa. De siste årene har han begynt å ta betalt for tegningene. Det er vel en ærlig sak, for han får så mange forespørsler. I tillegg får han ikke betalt av forlagene som trykker Don Rosa-tegneseriene og noe må han jo tjene penger på. Han gir bort noen tegninger gratis på tegneseriefestivaler. Men om man skal være garantert å få en tegning så må man betale. Når han er er i Oslo og Bergen tror jeg han kun signerer bøker. Det var nok alt for mange i kø til at han hadde kunnet gi de i køen en tegning. Hvor mye tar han betalt for tegningene sine nå? Er de originaler eller trykk? Jeg synes han er den beste tegneren av Donald, onkel Skrue osv. Likte så godt å lese historiene hans i Donaldbladene da jeg var liten. Hadde stamtavlen hengt på veggen på soverommet mitt da jeg var liten 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet 9. november 2024 #6632 Del Skrevet 9. november 2024 Sola de skrev (29 minutter siden): Hvor mye tar han betalt for tegningene sine nå? Er de originaler eller trykk? Jeg synes han er den beste tegneren av Donald, onkel Skrue osv. Likte så godt å lese historiene hans i Donaldbladene da jeg var liten. Hadde stamtavlen hengt på veggen på soverommet mitt da jeg var liten Jeg tror prisen starter på 500 Euro. Så det er en del. Han tar mer betalt desto mer detaljer man vil ha i tegningene. Det er originaler. Her er Facebook-siden jeg fant prisene for og hvor han viser en tegning som ville kostet 2000 Euro. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1371673822887522&id=110293199025597&set=a.400418246679756 Siden er fra 2017, men om man leser siste kommentar så var den fortsatt gjeldende i 2023, så det er mulig den fortsatt gjelder i dag. Han innrømmer også at det er stive priser. Han skrive eksplisitt i kommentarfeltet at det ikke er sikkert han ville betalt så mye for disse tegningene. Jeg eier en mye enklere tegning enn den på Facebook-siden. Min tegning er omtrent slik: Det står også en mailadresse man kan kontakte for å spørre om detaljer for hvor mye hva slags tegning vil koste. Man må selv si hva slags tegning man vil ha, hvor mye detaljer, osv. Så prisene varierer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet 9. november 2024 #6633 Del Skrevet 9. november 2024 Sola de skrev (37 minutter siden): Hvor mye tar han betalt for tegningene sine nå? Er de originaler eller trykk? Jeg synes han er den beste tegneren av Donald, onkel Skrue osv. Likte så godt å lese historiene hans i Donaldbladene da jeg var liten. Hadde stamtavlen hengt på veggen på soverommet mitt da jeg var liten Jeg hadde stamtavlen hengende på soverommet mitt da jeg var barn jeg også. Elsket historiene hans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 10. november 2024 Forfatter #6634 Del Skrevet 10. november 2024 SVK skrev (13 timer siden): Jeg tror prisen starter på 500 Euro. Så det er en del. Han tar mer betalt desto mer detaljer man vil ha i tegningene. Det er originaler. Her er Facebook-siden jeg fant prisene for og hvor han viser en tegning som ville kostet 2000 Euro. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1371673822887522&id=110293199025597&set=a.400418246679756 Siden er fra 2017, men om man leser siste kommentar så var den fortsatt gjeldende i 2023, så det er mulig den fortsatt gjelder i dag. Han innrømmer også at det er stive priser. Han skrive eksplisitt i kommentarfeltet at det ikke er sikkert han ville betalt så mye for disse tegningene. Jeg eier en mye enklere tegning enn den på Facebook-siden. Min tegning er omtrent slik: Det står også en mailadresse man kan kontakte for å spørre om detaljer for hvor mye hva slags tegning vil koste. Man må selv si hva slags tegning man vil ha, hvor mye detaljer, osv. Så prisene varierer. Det var mye, tenkte jeg først, men kanskje ikke. Så et program en gang om han. Han tjener ingenting på bøkene mener jeg å ha lest? Selvfølgelig bør han ta betalt for kunsten sin som alle andre kunstnere Synes han er den beste tegneren av "våre venner i Andeby". Så på nyhetene i går hvor noen hadde kjøpt tegninger til et hvert rom i hjemmet. Det må ha kostet litt. Hva slags tegning er det du vil ha? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 10. november 2024 Forfatter #6635 Del Skrevet 10. november 2024 SVK skrev (13 timer siden): Jeg hadde stamtavlen hengende på soverommet mitt da jeg var barn jeg også. Elsket historiene hans. Jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 10. november 2024 Forfatter #6636 Del Skrevet 10. november 2024 God morgen. Jeg er mørbanket fra topp til tå. Skulle tråkke beina mine ned på gulvet. Auauauau var alt de sa for hvert skritt. Tror jeg forblir i pyjamasen min i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet 10. november 2024 #6637 Del Skrevet 10. november 2024 Sola de skrev (4 timer siden): Det var mye, tenkte jeg først, men kanskje ikke. Så et program en gang om han. Han tjener ingenting på bøkene mener jeg å ha lest? Selvfølgelig bør han ta betalt for kunsten sin som alle andre kunstnere Synes han er den beste tegneren av "våre venner i Andeby". Så på nyhetene i går hvor noen hadde kjøpt tegninger til et hvert rom i hjemmet. Det må ha kostet litt. Hva slags tegning er det du vil ha? Stemmer at Don Rosa ikke tjener noe på bøkene. Det er Disney og forlagene som har alle rettighetene og får alle pengene. Det er en av grunnene til at han sluttet å tegne Donad-historier, i tillegg er han gammel og har ødelagt synet. Så det han lever på er å selge tegningene sine og signaturene sine. Jeg er helt enig i at det er stive priser. Det er også hvorfor jeg sparer opp penger og ikke kjøpte på dagen jeg fant ut at det gikk an å kjøpe tegningene. Skjønner veldig godt de som ikke er villig til å betale. Jeg var veldig usikker selv, men så tenkte jeg at Don Rosa er 73 år. Så jeg har lyst til å kjøpe mens jeg fortsatt har sjansen. Kjøper man tegningene fra andre enn Don Rosa så kan man ikke vite om de er ekte. Ja, må ha kostet mye ha en tegning i hvert rom! Men hadde jeg vært rik så hadde jeg sikkert kjøpt en tegning til hver rom. Nå er jeg ikke rik så i stedet sparer jeg opp penger til en tegning. Jeg ønsker en tegning med farger siden jeg allerede har en som kun er tegnet med svart tusj. Jeg vet ikke akkurat hva jeg vil ha. Jeg vet bare at jeg ønsker noe med farger. Siden jeg kun har råd til en tegning så synes jeg det er vanskelig å bestemme meg for akkurat hvordan jeg ønsker den skal være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet 10. november 2024 #6638 Del Skrevet 10. november 2024 Sola de skrev (4 timer siden): Synes han er den beste tegneren av "våre venner i Andeby". Jeg er helt enig. I tillegg så er Carl Barks død og jeg hadde aldri hatt råd til å kjøpe oljemaleriene han lagde. De selges for millioner av kroner. Men hadde jeg hatt pengene så skulle jeg likt å hatt dem også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 10. november 2024 Forfatter #6639 Del Skrevet 10. november 2024 (endret) SVK skrev (1 time siden): Stemmer at Don Rosa ikke tjener noe på bøkene. Det er Disney og forlagene som har alle rettighetene og får alle pengene. Det er en av grunnene til at han sluttet å tegne Donad-historier, i tillegg er han gammel og har ødelagt synet. Så det han lever på er å selge tegningene sine og signaturene sine. Jeg er helt enig i at det er stive priser. Det er også hvorfor jeg sparer opp penger og ikke kjøpte på dagen jeg fant ut at det gikk an å kjøpe tegningene. Skjønner veldig godt de som ikke er villig til å betale. Jeg var veldig usikker selv, men så tenkte jeg at Don Rosa er 73 år. Så jeg har lyst til å kjøpe mens jeg fortsatt har sjansen. Kjøper man tegningene fra andre enn Don Rosa så kan man ikke vite om de er ekte. Ja, må ha kostet mye ha en tegning i hvert rom! Men hadde jeg vært rik så hadde jeg sikkert kjøpt en tegning til hver rom. Nå er jeg ikke rik så i stedet sparer jeg opp penger til en tegning. Jeg ønsker en tegning med farger siden jeg allerede har en som kun er tegnet med svart tusj. Jeg vet ikke akkurat hva jeg vil ha. Jeg vet bare at jeg ønsker noe med farger. Siden jeg kun har råd til en tegning så synes jeg det er vanskelig å bestemme meg for akkurat hvordan jeg ønsker den skal være. Han holder det nok gående i mange år til, håper jeg Skal du bestille en tegning da? Jeg liker så godt historiene om unge onkel Skrue i Klondike, så ville kanskje hatt en slik tegning, om jeg skulle hatt en. Må få æresplassen i stuen din, den tegningen SVK skrev (1 time siden): Jeg er helt enig. I tillegg så er Carl Barks død og jeg hadde aldri hatt råd til å kjøpe oljemaleriene han lagde. De selges for millioner av kroner. Men hadde jeg hatt pengene så skulle jeg likt å hatt dem også. De er pene de oljemaleriene Endret 10. november 2024 av Sola de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet 10. november 2024 #6640 Del Skrevet 10. november 2024 Sola de skrev (Akkurat nå): Han holder det nok gående i mange år til, håper jeg Skal du bestille en tegning da? Jeg liker så godt historiene om unge onkel Skrue i Klondike, så ville kanskje hatt en slik tegning, om jeg skulle hatt en. Må få æresplassen i stuen din, den tegningen Jeg håper Don Rose holder i mange år til jeg også. Planen er å bestille en tegning. Jeg også liker veldig godt historiene om unge Skrue i Klondike. Jeg driver og ser på tegninger han har laget for andre: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå