Sola de Skrevet 27. september Forfatter #6121 Del Skrevet 27. september Hoppetaujenta skrev (7 minutter siden): Sentralvarmeovn har jeg aldri vært borti. Hadde det ikke vært greit å støvsuge den før bruk? Jeg gjør det med mine. God fredag. Joda, men jeg skulle jo egentlig bare tømme den for luft. Hadde ikke trodd den skulle bli varm. Det har aldri skjedd før mens jeg har bodd her. Vanligvis har det vært ukevis med kald ovn og masse luft, som må tømmes. Er en "nøkkel" jeg åpner lufteventilen med. Jeg slo den kjapt av igjen, da solen varmet opp tilstrekkelig. Blir vasket før neste gang den skal på. Om denne kuldeperioden fortsetter, så blir det nok raskere enn jeg først hadde tenkt. 5 grader i dag og nordavind 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 27. september Forfatter #6122 Del Skrevet 27. september Med kulden, så er kondensen tilbake på vinduene mine Solen skal få ta seg av to av vinduene, så får jeg tørke ut av resten Om noe ødelegger vinduer, så er det det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 27. september #6123 Del Skrevet 27. september Lykke til. Jeg har begynt å lufte kort gjennomtrekk allerede når det er overskyet. Like greit å venne seg til det. Ordet lurer på om tante Sola skal ha ny adresse i vinter og om det vil bli akebakke der? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 27. september Forfatter #6124 Del Skrevet 27. september Hoppetaujenta skrev (52 minutter siden): Lykke til. Jeg har begynt å lufte kort gjennomtrekk allerede når det er overskyet. Like greit å venne seg til det. Ordet lurer på om tante Sola skal ha ny adresse i vinter og om det vil bli akebakke der? Vinter er stikkordet. Akebakke nei. Jeg skal skaffe meg en sykkel. Helt vanlig uten noen andre finesser enn 3 gir og kurv Det hadde jeg siste årene, der jeg bodde før. Brukte den kun til å bringe varer hjem fra butikken. Er ikke så stødig på sykkel som jeg var da jeg var ung. Trodde at hadde man en gang lært seg det, så kunne man det for alltid, men når det går 10 år mellom hver gang jeg er på en. Gikk seg til da jeg pleide å sykle på butikken, men nå er det nærmere 11 år siden, så vil tro jeg er like ustødig nå, som jeg var da. Da jeg var ung, så syklet man som en rakett avsted. Raste ned bratteste bakker uten hendene på styret. Ah for en frihet! Ente alltid med knall og fall, men så moro! Kunne snu meg på sykkelen i fart og se bakover. Sist jeg forsøkte meg på det, så falt jeg av sykkelen Så en enkel sykkel, som kun skal brukes til og fra butikken i sakte fart holder 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 27. september #6125 Del Skrevet 27. september Ordet og jeg har sett litt på nett og det ble veldig begeistret over denne her, for da kan du handle matvarer, store pakker og Lille Vennen vår kan trone på toppen som kaptein Snabeltann på de syv hav! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 27. september #6126 Del Skrevet 27. september Hoppetaujenta skrev (20 minutter siden): Ordet og jeg har sett litt på nett og det ble veldig begeistret over denne her, for da kan du handle matvarer, store pakker og Lille Vennen vår kan trone på toppen som kaptein Snabeltann på de syv hav! Midt i blinken for Sola! God helg i tråden 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 27. september #6127 Del Skrevet 27. september Sola de skrev (23 timer siden): Middagen i dag ble ostepop. Denne her Synes den er bedre enn den vanlige. Ble iste med sitronsmak til. Magen min har begynt å slå kollbøtte av enkelte fersken- isteer, så får holde meg unna det en stund. Hvertfall til jeg finner en som jeg tåler. Den til Galvania tåler jeg og en fuztee eller hva den heter. Merkelige greier. I morgen blir det ytrefilet av svin, stekt sopp, mandelpotet, gulrot, tyttebærsyltetøy og saus til middag Den der er veldig god Først synes jeg de var for harde i konsistensen, men nå liker jeg de godt. Jeg liker best den blå varianten. Men, har du smakt Maarud sin ostepop med cheddar, den er farlig god! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 27. september #6128 Del Skrevet 27. september ....åfysssåfyss........... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 27. september Forfatter #6129 Del Skrevet 27. september Rumle skrev (1 time siden): Den der er veldig god Først synes jeg de var for harde i konsistensen, men nå liker jeg de godt. Jeg liker best den blå varianten. Men, har du smakt Maarud sin ostepop med cheddar, den er farlig god! Synes den er veldig god. Maarud sin. Er den ny? Er kun denne oransje varianten jeg har spist siste årene. Før smakte jeg på alt, så kan være jeg har smakt den, om den har vært en stund. Hoppetaujenta skrev (2 timer siden): Ordet og jeg har sett litt på nett og det ble veldig begeistret over denne her, for da kan du handle matvarer, store pakker og Lille Vennen vår kan trone på toppen som kaptein Snabeltann på de syv hav! Den hadde vært noe Tenkte mer på noe sånn her Rumle skrev (1 time siden): Midt i blinken for Sola! God helg i tråden Her gikk det litt i hop ting. Skriver i ditt svar. God helg til deg og rumlemoren min Hoppetaujenta skrev (1 time siden): ....åfysssåfyss........... Liker du ikke ostepop? Svarer Rumlen oppi hennes sitering. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 27. september Forfatter #6130 Del Skrevet 27. september Middagen spist. Ble ytrefilet av svin, stekt sopp og laktosefri fløtegratinerte poteter med tyttebærsyltetøy 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 27. september #6131 Del Skrevet 27. september Sola de skrev (3 timer siden): Synes den er veldig god. Maarud sin. Er den ny? Er kun denne oransje varianten jeg har spist siste årene. Før smakte jeg på alt, så kan være jeg har smakt den, om den har vært en stund. Den hadde vært noe Tenkte mer på noe sånn her Liker du ikke ostepop? Svarer Rumlen oppi hennes sitering. Nei, den har nå vært i butikken i noen år nå, minst. Usikker på når den kom 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 27. september Forfatter #6132 Del Skrevet 27. september Rumle skrev (4 minutter siden): Nei, den har nå vært i butikken i noen år nå, minst. Usikker på når den kom Skal se etter den i morgen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 27. september #6133 Del Skrevet 27. september Sola de skrev (1 minutt siden): Skal se etter den i morgen Håper du liker den 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 27. september Forfatter #6134 Del Skrevet 27. september Rumle skrev (7 minutter siden): Håper du liker den Er spent på hvordan de smaker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 27. september #6135 Del Skrevet 27. september Sola de skrev (1 minutt siden): Er spent på hvordan de smaker Jeg synes de er supergode, de er litt større enn vanlige og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 27. september Forfatter #6136 Del Skrevet 27. september Rumle skrev (7 minutter siden): Jeg synes de er supergode, de er litt større enn vanlige og 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 27. september #6137 Del Skrevet 27. september Sola de skrev (3 timer siden): S Liker du ikke ostepop? Jeg liker så absolutt ikke ostepop nei...og den sykkelen var jo fin den, men du får ikke plass til varer i din størrelsesorden der. Det er jo ikke akkurat blondelommetørklær vi godt voksne damer bestiller heller. *knegg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 27. september Forfatter #6138 Del Skrevet 27. september Hoppetaujenta skrev (2 minutter siden): Jeg liker så absolutt ikke ostepop nei...og den sykkelen var jo fin den, men du får ikke plass til varer i din størrelsesorden der. Det er jo ikke akkurat blondelommetørklær vi godt voksne damer bestiller heller. *knegg* Ostepop er godt det Får en pose oppi kurven, en på bæreren, 2 på hvert håndtak. En stor eske får en balansert mellom setet og styret. Har til og med hatt juletre på sykkel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 27. september #6139 Del Skrevet 27. september Sola de skrev (1 minutt siden): Ostepop er godt det Får en pose oppi kurven, en på bæreren, 2 på hvert håndtak. En stor eske får en balansert mellom setet og styret. Har til og med hatt juletre på sykkel Eldre fornemme damer kan da ikke balansere seg rundt som om tivoliet hadde kommet til byen heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 27. september Forfatter #6140 Del Skrevet 27. september Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden): Eldre fornemme damer kan da ikke balansere seg rundt som om tivoliet hadde kommet til byen heller. Alternativet er taxi og det bruker jeg alt for ofte som det er, så tenker en sykkel vil være bra. Fungerte fint sist, så da fungerer det sikkert bra nå også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå