Sola de Skrevet 12. juni 2024 Forfatter #4861 Skrevet 12. juni 2024 Da har jeg vært på kontroll etter inngrepet. Skulle vært der for flere uker siden visst nok. Jeg fikk visst beskjed om det etter inngrepet, men det fikk ikke jeg med meg. Eller fikk det vel med meg, men var så mye informasjon. Jaja. Møtte min mor etterpå. Har ikke sett henne siden februar eller mars tror jeg. Noe sånt. Var på kafè. Spise napoleonskake med iste til. Gikk litt rundt omkring i kjøpesenteret etterpå. Fant en kjole jeg likte, men siden jeg har så mange rabatter overalt på nett, så bestiller jeg den heller der. Var innom en matbutikk med supergodt utvalg etterpå. Jeg måtte si til muttern at om man er matlei når man går inn, så går det ikke an å være det når man går ut der i fra igjen Kjøpte to brett med leverpostei i ferskvaren, pytt i panne de lager selv. Den var veldig god. Kjøpte noen karbonader jeg hadde tenkt å ha til, men det var unødvendig da det var så mye kjøtt i pytt i pannen. De hadde norsk nypotet også Da blir det endelig potet til middag igjen! Blir bare potetmiddager resten av uka her i gården Da jeg var barn pleide bestemor å bestille syltetøy og saft i kartonger. Det var så veldig godt. Hervik heter produsenten. Fant på butikken ripsgele derfra i dag. Gleder meg til å teste det ut Husker de hadde så veldig god saft 1
Hoppetaujenta Skrevet 12. juni 2024 #4862 Skrevet 12. juni 2024 Høres ut som det var en dag/tur full av gode ting. Det unner jeg deg og den napoleonskaka var sikkert ikke vond den heller. 2
Sola de Skrevet 12. juni 2024 Forfatter #4863 Skrevet 12. juni 2024 Hoppetaujenta skrev (20 minutter siden): Høres ut som det var en dag/tur full av gode ting. Det unner jeg deg og den napoleonskaka var sikkert ikke vond den heller. Takk, nei den var veldig god. Og så stort stykke. Var mett etter halve, så måtte ha meg en liten pause i spisingen 1 1
Hoppetaujenta Skrevet 12. juni 2024 #4864 Skrevet 12. juni 2024 Da lever en det gode liv. Får en skikkelig krem i napoleons`en, så er en hinsides lykke. Rare greier. ❤️ 2
Rumle Skrevet 12. juni 2024 #4865 Skrevet 12. juni 2024 Sola de skrev (1 time siden): Da har jeg vært på kontroll etter inngrepet. Skulle vært der for flere uker siden visst nok. Jeg fikk visst beskjed om det etter inngrepet, men det fikk ikke jeg med meg. Eller fikk det vel med meg, men var så mye informasjon. Jaja. Møtte min mor etterpå. Har ikke sett henne siden februar eller mars tror jeg. Noe sånt. Var på kafè. Spise napoleonskake med iste til. Gikk litt rundt omkring i kjøpesenteret etterpå. Fant en kjole jeg likte, men siden jeg har så mange rabatter overalt på nett, så bestiller jeg den heller der. Var innom en matbutikk med supergodt utvalg etterpå. Jeg måtte si til muttern at om man er matlei når man går inn, så går det ikke an å være det når man går ut der i fra igjen Kjøpte to brett med leverpostei i ferskvaren, pytt i panne de lager selv. Den var veldig god. Kjøpte noen karbonader jeg hadde tenkt å ha til, men det var unødvendig da det var så mye kjøtt i pytt i pannen. De hadde norsk nypotet også Da blir det endelig potet til middag igjen! Blir bare potetmiddager resten av uka her i gården Da jeg var barn pleide bestemor å bestille syltetøy og saft i kartonger. Det var så veldig godt. Hervik heter produsenten. Fant på butikken ripsgele derfra i dag. Gleder meg til å teste det ut Husker de hadde så veldig god saft Napoleonskake er så godt Enig ang Hervik, veldig gode produkter! Solbærsaft med rips er min favoritt, veldig god! Jeg har ikke fått med meg at du har hatt et inngrep? Håper alt gikk bra? 1
Sola de Skrevet 12. juni 2024 Forfatter #4866 Skrevet 12. juni 2024 Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden): Da lever en det gode liv. Får en skikkelig krem i napoleons`en, så er en hinsides lykke. Rare greier. ❤️ Liker den kaken veldig godt jeg. Deilig krem 1
Sola de Skrevet 12. juni 2024 Forfatter #4867 Skrevet 12. juni 2024 Rumle skrev (1 minutt siden): Napoleonskake er så godt Enig ang Hervik, veldig gode produkter! Solbærsaft med rips er min favoritt, veldig god! Jeg har ikke fått med meg at du har hatt et inngrep? Håper alt gikk bra? Husker den saften. Nydelig! Bestemor pleide å bestille jordbær og bringebærsyltetøy der samt solbærsaft og ripssaft. Muttern tror jeg bestilte tyttebær der. Nei. Eller jo. Det har effekt. Kan bevege meg litt om ikke annet. Var en periode jeg ikke klarte å gå noe særlig. Klarer ikke å gå så veldig langt nå heller, men får vært mer i bevegelse om ikke annet. Menneskekroppen er ikke skapt for å være i ro. 1
Hoppetaujenta Skrevet 12. juni 2024 #4868 Skrevet 12. juni 2024 Sola de skrev (2 minutter siden): Menneskekroppen er ikke skapt for å være i ro. Jeg tror at KG-aktivitet for hjernen og fingertuppene også teller positivt her. 2
Rumle Skrevet 12. juni 2024 #4869 Skrevet 12. juni 2024 Sola de skrev (1 minutt siden): Husker den saften. Nydelig! Bestemor pleide å bestille jordbær og bringebærsyltetøy der samt solbærsaft og ripssaft. Muttern tror jeg bestilte tyttebær der. Nei. Eller jo. Det har effekt. Kan bevege meg litt om ikke annet. Var en periode jeg ikke klarte å gå noe særlig. Klarer ikke å gå så veldig langt nå heller, men får vært mer i bevegelse om ikke annet. Menneskekroppen er ikke skapt for å være i ro. Godt det har hjulpet litt i alle fall, men veldig kjedelig at du stadig er dårlig. 1
Sola de Skrevet 12. juni 2024 Forfatter #4870 Skrevet 12. juni 2024 Rumle skrev (Akkurat nå): Godt det har hjulpet litt i alle fall, men veldig kjedelig at du stadig er dårlig. Sånn er det. Er alltid noe. Man blir vant til det skulle jeg til å si. Jeg har høy smerteterskel på slike ting. Småting som å slå ens tær eller slike småting derimot. Da auer jeg meg veldig Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden): Jeg tror at KG-aktivitet for hjernen og fingertuppene også teller positivt her. Ja. Synes KG er et fint avbrekk Prate med masse fine folk 1 1
Sola de Skrevet 13. juni 2024 Forfatter #4871 Skrevet 13. juni 2024 God morgen alt vær på samme tid her i dag. For en to tre år siden, så var det plutselig flere larver i et vindu. Det sto åpent, så trodde de kom utenfra. Er noen trær der, så tenkte de kom med vinden. Av den grunn har jeg ikke hatt det vindu åpent siden. Nå var det på ny larver i vinduet. Hvor i alle dager kommer de fra? Har forresten funnet den kosten som forsvant. Den hadde kilt seg fast på skrå under en seng, så den var liksom i blindsonen uansett hvor man så om man så utenfra. Jeg bare visste det Ting har det med å dukke opp når jeg kjøper nytt. 1
Sola de Skrevet 13. juni 2024 Forfatter #4872 Skrevet 13. juni 2024 Fikk akutt lyst til å dra høyt til fjells. Finse, Ustaoset eller noe sånt. Bade i iskaldt fjellvann Da jeg var yngre hadde jeg lyst til å sykle rallarvegen, men har slått det litt i fra meg Har ikke syklet så mye siste 20 årene, så sist jeg var på en sykkel, så trodde jeg jo at jeg skulle være like racer på sykkel som i gamle dager Vinglete og det var ikke måte på Ble jo bedre etter hvert, men ikke noe jeg vil teste ut ned en bratt skråning til fjells akkurat Jeg har telt i boden. Fiskestenger også. Liggeunderlag har jeg. Eller bruker bare treningsmattene mine, så da må jeg skaffe meg ny sovepose Skal se hva jeg finner på nettet. 1 1
Hoppetaujenta Skrevet 13. juni 2024 #4873 Skrevet 13. juni 2024 Hehe...jeg kjøpte meg et lite to-tremannstelt og dro på "telttur", for det pleide jeg å like da jeg var en del yngre, men du verden så langt ned det var til bakken og taket på teltet var lavt, måtte krype inn, skulle ha noen skumgummimadrasser å ligge på og da ble det ikke plass til å reise meg opp og kle av og på meg...og det var duggkaldt om kvelden og veldig varmt av sol om morgenen og jeg var groggy av mangel på frisk uteluft. To døgn der og jeg ble enig med meg selv om at det var ikke slik jeg husket det. Ga bort hele teltet! Jeg er nok ikke villmarkens datter lengre. Trenger litt tilretteleggelse og egenomsorg. 1
Sola de Skrevet 13. juni 2024 Forfatter #4874 Skrevet 13. juni 2024 Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden): Hehe...jeg kjøpte meg et lite to-tremannstelt og dro på "telttur", for det pleide jeg å like da jeg var en del yngre, men du verden så langt ned det var til bakken og taket på teltet var lavt, måtte krype inn, skulle ha noen skumgummimadrasser å ligge på og da ble det ikke plass til å reise meg opp og kle av og på meg...og det var duggkaldt om kvelden og veldig varmt av sol om morgenen og jeg var groggy av mangel på frisk uteluft. To døgn der og jeg ble enig med meg selv om at det var ikke slik jeg husket det. Ga bort hele teltet! Jeg er nok ikke villmarkens datter lengre. Trenger litt tilretteleggelse og egenomsorg. Jeg og søskenet mitt arvet et telt etter oldefar da vi var barn. Det var av typen man kunne stå i. Ganske stort. Jeg og vennene mine lå 4 stk ved siden av hverandre i det. Eneste minus var at det ikke var vanntett, så det måtte vi passe på. Hadde det med på telttur til stranden også For noen år siden kjøpte jeg et på coop obs. Det er av lave typen, så er vel et sånn man må krype inn i. Er litt redd for det du sier, men virker likevel forlokkende. Du skjønner jeg kjørte forbi Majavatn med toget, og noen skulle av der i full turuniform. Jeg hadde så lyst til å være med! De skulle være en uke i skauen Jeg kjøpte teltet, så kom pandemien, så da ble det glemt. Men skal sies når jeg har reist med danskebåten og fått noe lignende feltseng å ligge på i lugaren der, så har jeg tenkt at jeg er for gammel til å ligge på en slik seng. Får alltid vondt overalt Siste gangene har jeg betalt ekstra på hurtigruten og på danskebåten for å få ordentlig seng å ligge i Med tilretteleggelse, så kan du være villmarkens datter selv om. Kanskje ta inn på hotell, eller hytte og være ute hele dagen. Fiske osv. Bare bo et sted med seng. 1 1
Hoppetaujenta Skrevet 13. juni 2024 #4875 Skrevet 13. juni 2024 Høres fint ut. Bare meg, skogen, ei fiskestang og "skogens ro" som jo er full av vakre lyder som skal være der. 1
Sola de Skrevet 13. juni 2024 Forfatter #4876 Skrevet 13. juni 2024 Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden): Høres fint ut. Bare meg, skogen, ei fiskestang og "skogens ro" som jo er full av vakre lyder som skal være der. Er en egen ro og stillhet man finner i skogen. Jeg har det med å gå på tåketurer. Det anbefales ikke. Man kommer til et punkt hvor man ikke ser noe som helst, og man blir litt for var på hver eneste lyd. Kan være hva som helst siden man ikke ser noe som helst foran seg. En gang gikk jeg på et fjell hvor det var mye elg. Jeg hørte plutselig en del lyder. Guri er det elg tenkte jeg. Jeg trampet og ropte litt for å skremme vekk hva enn det var. Gikk noen skritt fremover og da så jeg hva jeg trodde var elg var noen harer Alt blir plutselig mye skumlere når man ikke ser 1
Sola de Skrevet 13. juni 2024 Forfatter #4877 Skrevet 13. juni 2024 På samme tur gikk jeg forbi et vann. Plutselig var buksa mi dekket av fluer. Var så ekkelt. Stoppet jeg, som jeg jo måtte, for var ulendt og jeg måtte ha pauser, så ble jeg helt dekket. Kom meg forbi vannet og opp på toppen. Satt og gruet meg på toppen for å gå ned igjen, forbi det vannet, men solen hadde kommet litt fram og da var det ingen fluer der heller lenger.
Hoppetaujenta Skrevet 13. juni 2024 #4878 Skrevet 13. juni 2024 Ja, digre innpåslitne fluesvermer er uvelkomment. Inn i munnen kravler de også. Hark, Phy!
Sola de Skrevet 14. juni 2024 Forfatter #4879 Skrevet 14. juni 2024 Hoppetaujenta skrev (20 timer siden): Ja, digre innpåslitne fluesvermer er uvelkomment. Inn i munnen kravler de også. Hark, Phy! Husker da jeg var barn og syklet. Hendte rett som det var at jeg svelgte fluer. - best å sykle med lukket munn 1
Sola de Skrevet 14. juni 2024 Forfatter #4880 Skrevet 14. juni 2024 God morgen Ble litt kjepper i hjulene for mine planer i dag. Får gjøre beste ut av ting Har vært og handlet. Måtte hente noe greier på et apotek, samt handle litt. Den nærbutikken ved her stjeler all matglede ut av folk. Elendig utvalg. I dag hadde de ikke noe som helst kylling overhodet. Vil ha en butikk med godt utvalg, ikke en med valget mellom to typer kokt skinke og servelat 😕 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå