Sola de Skrevet 26. januar Forfatter #3721 Del Skrevet 26. januar Hoppetaujenta skrev (2 timer siden): Det er vi mange som er helt enige med deg i. LOTTOGEVINST! Uten den hjelpen så er det umulig med kun en inntekt å få noe som er stort og kjempebra i en og samme operasjonen. Det spørs litt hvor man bor hen i landet. På bygda generelt, så er det mye mer man får for pengene enn i byen. I byen har jeg råd til så stor leilighet, som jeg bodde i før jeg flyttet inn i denne. Den var for liten for meg, så da utgår det. Oppussingsprosjekter kan jeg kjøpe, men da blir det å bo flere år i den tilstanden til jeg får spart nok penger til å pusse opp, så da utgår vel egentlig det også. Så da gjenstår å bo på landet. Jeg er vant til å bo i byen, med alt man trenger like utenfor døren nærmest. Å bosette seg på landet blir en annen livsstil. Og jeg bør vel få førerkort Så får veie opp fordeler og bakdeler og komme til en konklusjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 26. januar Forfatter #3722 Del Skrevet 26. januar Jeg var barn på landet og tenåring i byen, så har ikke bodd på landet siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 26. januar #3723 Del Skrevet 26. januar Aha....jammen da vil jeg anbefale deg at du går i gang med å ta lappen, for den er supergrei å ha for alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 26. januar #3724 Del Skrevet 26. januar God helg til Sola & Co Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 26. januar #3725 Del Skrevet 26. januar Hihi...er det meg som er co-co nå eller? - hilsen Ordet, Hoppes helt og holdent 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 26. januar #3726 Del Skrevet 26. januar Hoppetaujenta skrev (22 minutter siden): Hihi...er det meg som er co-co nå eller? - hilsen Ordet, Hoppes helt og holdent Mhm! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 26. januar Forfatter #3727 Del Skrevet 26. januar Hoppetaujenta skrev (8 timer siden): Aha....jammen da vil jeg anbefale deg at du går i gang med å ta lappen, for den er supergrei å ha for alt. Har liksom aldri hatt planer om å ta den. Har ikke helt hatt behovet. Tar buss og taxi. Holder stort sett for meg. Men om jeg skal bo et sted. ingen kunne tro at noen kunne bo, så blir det vel litt annerledes. Rumle skrev (5 timer siden): God helg til Sola & Co God helg rumlemoren min. Så en bok i en nettbokhandel med profilbildet ditt. Der er jo rumlen tenkte jeg Hoppetaujenta skrev (5 timer siden): Hihi...er det meg som er co-co nå eller? - hilsen Ordet, Hoppes helt og holdent Feik njus kommer du med nå tante! - Ordet bare tante Sola sitt 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 26. januar Forfatter #3728 Del Skrevet 26. januar Ser på the voice. Synes så langt i år, så har det ikke vært noen som har hatt virkelig store stemmen. Er langt mellom Mina- er. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 27. januar #3729 Del Skrevet 27. januar Sola de skrev (10 timer siden): Har liksom aldri hatt planer om å ta den. Har ikke helt hatt behovet. Tar buss og taxi. Holder stort sett for meg. Men om jeg skal bo et sted. ingen kunne tro at noen kunne bo, så blir det vel litt annerledes. Feik njus kommer du med nå tante! - Ordet bare tante Sola sitt Håhneida, for det er helt sant det. - Ordet smiler / Jeg, Hoppen, var som deg i forhold til lappen. Den skulle jeg ikke ha, for jeg trengte den ikke. Jeg bodde da i byen, men flyttet etter hvert til treforskjellige plasser langt fra byen og det gikk litt busser, men ikke ofte og i helgene var det enda verre. Jeg måtte evig vente til noen kunne hente/bringe meg, vente på folk som kunne hjelpe meg med huslige tunge ting og hjelpe meg med å kjøre ting hjem. Det var ikke lett akkurat og tok tid. Så fikk jeg en raptus og bare bestemte meg, sjekket kjøreskoler, priser og bestilte time og satt i gang. Jeg var ikke høy i hatten og trodde at hele verden ville se på meg når jeg kom rullende i kjøreskolebil...og le av meg om jeg gjorde noe feil. Slik var det jo ikke i virkeligheten. Jeg tok mine kurs, langkjøring, glattkjøring og hadde ni kjøretimer i sluttsummen; så var den rykende ferske lappen min. Jeg tok den på vinteren, så dagen etter da jeg satte meg inn i bil og bestemte meg for at jeg skulle kjøre, selv om det var glatt. Jeg la ut på en passe lang tur syns jeg, hovedveiene var jo flotte, men så var planen å kjøre den smalere gammelveien tilbake igjen og der var det ikke strødd. Knallhard is over alt og jeg kjørte så langsomt jeg kunne (kan jo ikke være et hinder for andre biler heller) og kjørte virkelig med hjertet i halsen, for det var smale svinger og veien hellet mot grøft og jeg var livredd for å få et hjulpar på utsiden av veien og gå i grøfta, men...ingenting av alle fryktene skjedde. Jeg klarte meg og klarte meg og til sist etter hvert ble jeg trygg på alt sammen og kjente at dette mestret jeg. Ble ikke høy på pæra, men kjente at jeg og det å kjøre bil var som skapt for hverandre. Så kommer alt annet som jeg likte. Jeg var min egen herre og kunne komme og gå, handle og frakte som jeg ville. Når som helst på døgnet. Ut i naturen for gåturer = ingen hindring. Måneformørkelser sett fra fin plass der ute ble supert. Jeg vil påstå at det å kunne kjøre selv gjorde livet SÅ mye enklere og jeg unner deg en slik frihet av hele mitt hjerte, Sola mi. Nu er kosseriet over for denne gang. Godmorgen til deg og vennene på besøk her. Sola de skrev (10 timer siden): Ser på the voice. Synes så langt i år, så har det ikke vært noen som har hatt virkelig store stemmen. Er langt mellom Mina- er. Min favoritt da som nå. Klart at hun må prioritere sitt eget liv (hadde fått kjæreste sist jeg leste noe om henne), men å forsvinne fra en konkurranse når en er en av vinnerne...det var hardt å oppleve syns jeg. Flott stemme. En evn. baby får fine vuggesanger når den tid kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 27. januar Forfatter #3730 Del Skrevet 27. januar Hoppetaujenta skrev (8 minutter siden): Håhneida, for det er helt sant det. - Ordet smiler / Jeg, Hoppen, var som deg i forhold til lappen. Den skulle jeg ikke ha, for jeg trengte den ikke. Jeg bodde da i byen, men flyttet etter hvert til treforskjellige plasser langt fra byen og det gikk litt busser, men ikke ofte og i helgene var det enda verre. Jeg måtte evig vente til noen kunne hente/bringe meg, vente på folk som kunne hjelpe meg med huslige tunge ting og hjelpe meg med å kjøre ting hjem. Det var ikke lett akkurat og tok tid. Så fikk jeg en raptus og bare bestemte meg, sjekket kjøreskoler, priser og bestilte time og satt i gang. Jeg var ikke høy i hatten og trodde at hele verden ville se på meg når jeg kom rullende i kjøreskolebil...og le av meg om jeg gjorde noe feil. Slik var det jo ikke i virkeligheten. Jeg tok mine kurs, langkjøring, glattkjøring og hadde ni kjøretimer i sluttsummen; så var den rykende ferske lappen min. Jeg tok den på vinteren, så dagen etter da jeg satte meg inn i bil og bestemte meg for at jeg skulle kjøre, selv om det var glatt. Jeg la ut på en passe lang tur syns jeg, hovedveiene var jo flotte, men så var planen å kjøre den smalere gammelveien tilbake igjen og der var det ikke strødd. Knallhard is over alt og jeg kjørte så langsomt jeg kunne (kan jo ikke være et hinder for andre biler heller) og kjørte virkelig med hjertet i halsen, for det var smale svinger og veien hellet mot grøft og jeg var livredd for å få et hjulpar på utsiden av veien og gå i grøfta, men...ingenting av alle fryktene skjedde. Jeg klarte meg og klarte meg og til sist etter hvert ble jeg trygg på alt sammen og kjente at dette mestret jeg. Ble ikke høy på pæra, men kjente at jeg og det å kjøre bil var som skapt for hverandre. Så kommer alt annet som jeg likte. Jeg var min egen herre og kunne komme og gå, handle og frakte som jeg ville. Når som helst på døgnet. Ut i naturen for gåturer = ingen hindring. Måneformørkelser sett fra fin plass der ute ble supert. Jeg vil påstå at det å kunne kjøre selv gjorde livet SÅ mye enklere og jeg unner deg en slik frihet av hele mitt hjerte, Sola mi. Nu er kosseriet over for denne gang. Godmorgen til deg og vennene på besøk her. Min favoritt da som nå. Klart at hun må prioritere sitt eget liv (hadde fått kjæreste sist jeg leste noe om henne), men å forsvinne fra en konkurranse når en er en av vinnerne...det var hardt å oppleve syns jeg. Flott stemme. En evn. baby får fine vuggesanger når den tid kommer. Trengte du bare 9 kjøretimer? Vill sikkert trenge 900. Er sjelden i bil, og synes i grunn det er litt skummelt å kjøre bil. Er vant til buss, hvor man sitter høyt, så synes personbiler er litt langt ned mot bakken. Har hendt jeg har tenkt tanken at det ville vært kjekt å ha bil. F.eks ved kjøp av juletre, og ingen drosjesjåfører er villig til å ta det med i bilen sin, men har tenkt førerkort fort vil bli svært dyrt å skaffe seg pga jeg ikke lenger har peiling på hva noe er i bil. Da jeg var barn/ ungdom og pappa kjørte meg overalt, så fulgte jeg mer med på slikt. Spurte om det var noe jeg lurte på hva var til, men er jo over 20 år siden. Synes du var modig, og ikke minst klarte å holde hodet kaldt å komme deg gjennom! Egen herre ja. Kunne vært fint sånn sett å ha lappen. Kjøre på avfallstasjonen når man selv vil, i stedet for å ha alt for mange ting stående som skulle vært levert for lenge siden. Samme med handling og henting av pakker ikke minst Og turer Har ofte gått flere kilometer før jeg har kommet dit jeg vil gå fra, da det ikke har vært noe buss som gikk nær der. Kanskje jeg skal undersøke kjøretimer? Hun skulle prioritere studiene sine, men er jo noen år siden, så de er vel ferdige nå? Hun burde delta igjen. Eller noen burde bare gi henne platekontrakt. Hun hadde definitivt vunnet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 27. januar Forfatter #3731 Del Skrevet 27. januar 25000 uten kjøretimer inkludert Det var dyrt det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 27. januar #3732 Del Skrevet 27. januar (endret) Undersøk kjøretimer i dag! *utfordringen er herved sendt og nesten tatt i mot av Sola?* Oijj...hun var rask der og da kan jeg si at de prisene blir høyere og høyere og jeg tror ikke det finnes noen ende på akkurat det. Hopp nå! Endret 27. januar av Hoppetaujenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 27. januar #3733 Del Skrevet 27. januar Du har dine fysiske vondter som ikke gir seg, så det hadde vært en Solaklar ting som var bra for alt i ditt liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 27. januar Forfatter #3734 Del Skrevet 27. januar Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå): Undersøk kjøretimer i dag! *utfordringen er herved sendt og nesten tatt i mot av Sola?* Jeg sjekket en kjøreskole. Der kostet kjøretimene 850 pr stk i tillegg. Man måtte ha trafikalt grunnkurs og kjøretimene utenom 25000- summen. Kan se for meg det blir svært dyrt før Jeg får det førerkortet. Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå): Du har dine fysiske vondter som ikke gir seg, så det hadde vært en Solaklar ting som var bra for alt i ditt liv. Der sa du noe. Vet ikke om jeg vil klare å kjøre bil. Det bør vel testes ut før jeg bestiller timer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 27. januar #3735 Del Skrevet 27. januar Sola de skrev (3 minutter siden): Jeg sjekket en kjøreskole. Der kostet kjøretimene 850 pr stk i tillegg. Man måtte ha trafikalt grunnkurs og kjøretimene utenom 25000- summen. Kan se for meg det blir svært dyrt før Jeg får det førerkortet. Du trenger jo ikke å ta alt på en gang. Økonomien må også ha det bra oppi alt sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 27. januar Forfatter #3736 Del Skrevet 27. januar Hoppetaujenta skrev (9 timer siden): Du trenger jo ikke å ta alt på en gang. Økonomien må også ha det bra oppi alt sammen. Vi får se. I byen har jeg ikke behov. Tenker jeg må ha bil om jeg skal ha førerkort, og i byen gidder jeg ikke å tenke tanken om pris på parkering For å ikke snakke om bompenger osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 28. januar #3737 Del Skrevet 28. januar Er ikke det å bo landlig til en del av det å ha det bra, god helse etc? Har jeg misforstått? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 28. januar Forfatter #3738 Del Skrevet 28. januar Hoppetaujenta skrev (5 minutter siden): Er ikke det å bo landlig til en del av det å ha det bra, god helse etc? Har jeg misforstått? Nja. Vet ikke jeg. Jeg liker i grunn bylivet. Synes det blir litt stille på landet, sånn lydmessig sett. Går år mellom hver gang jeg ser en helt klar stjernehimmel. Ser jo bare en og annen stjerne på himmelen i byen. Har vel sine fordeler og bakdeler begge deler. Er så store avstander mellom ting på landet. I hjembygda mi, går bussen annenhver time. Vil tro det er sånn flere steder. Det fungerer ikke for min del. Har alltid blitt til når jeg har vært hjemme, at jeg kanskje har tatt bussen til nabobygda for å handle, men har enten tatt taxi eller gått hjem, alt etter som om jeg hadde noe bære på eller ei. Sist gang jeg var hjemme, så skulle jeg gå tur. Pleier å ha penger nok til bussbillett på meg, i tilfelle jeg ikke klarer å gå hjem. ( går så langt jeg orker en vei mye heller enn å gå kortere tur/ retur, som er kjedelig ) Var søndag og da gikk bussen enda sjeldnere. Det hadde ikke jeg tenkt på. Begynte å gå hjemover. Var i grenseland over hva jeg klarer å gå. Folk hadde begynt å lure på hvor jeg ble av hen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 28. januar #3739 Del Skrevet 28. januar Skjønner. Da er det nok heller bystrøk som venter på deg. Kjenner på meg at i disse dager begynner "rette vedkommende" å gjøre seg klar til salg av sin gode, store leilighet...og du vet det ikke ennå, men den leiligheten står det ditt navn på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 28. januar Forfatter #3740 Del Skrevet 28. januar Hoppetaujenta skrev (1 time siden): Skjønner. Da er det nok heller bystrøk som venter på deg. Kjenner på meg at i disse dager begynner "rette vedkommende" å gjøre seg klar til salg av sin gode, store leilighet...og du vet det ikke ennå, men den leiligheten står det ditt navn på. Kjenner på meg når jeg er i områder jeg ikke har vært i på en stund, at jeg føler meg veldig ferdig med de stedene. Får ta det som det kommer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå