Sola de Skrevet 16. januar Forfatter #3621 Del Skrevet 16. januar Ser det er et hus til salgs ca 4 km fra barndomshjemmet mitt. Kunne vært interessant. Eneste jeg bekymrer meg litt for er eventuell rasfare. Ligger noen store steiner ikke langt fra husveggen. Huset er gammelt, men mener jeg husker noe om ras som gikk da jeg var barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 17. januar Forfatter #3622 Del Skrevet 17. januar Har vært en heller irriterende natt. Hørte en slags pulserende lyd da jeg skulle legge meg. Tenkte først noen hadde på en vifte eller noe men lyden hørtes på badet og på kjøkkenet også, så åpnet vindu og den kom utenfra. Tenkte den snart ville gå over men den gang ei. Hele natten Er høy støylyd ute. Håper den forsvinner i løpet av dagen. Gikk ut med søppelet for en time siden. Tenkte jeg skulle forsøke å lokalisere støyen, men kunne være hva som helst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 17. januar #3623 Del Skrevet 17. januar Sola de skrev (8 timer siden): Ser det er et hus til salgs ca 4 km fra barndomshjemmet mitt. Kunne vært interessant. Eneste jeg bekymrer meg litt for er eventuell rasfare. Ligger noen store steiner ikke langt fra husveggen. Huset er gammelt, men mener jeg husker noe om ras som gikk da jeg var barn Jeg hadde ikke flyttet dit. Rasfare er ingenting å spøke med og de flytter kanskje derfra nettopp av den grunn? Sola de skrev (1 minutt siden): Har vært en heller irriterende natt. Hørte en slags pulserende lyd da jeg skulle legge meg. Tenkte først noen hadde på en vifte eller noe men lyden hørtes på badet og på kjøkkenet også, så åpnet vindu og den kom utenfra. Tenkte den snart ville gå over men den gang ei. Hele natten. Er høy støylyd ute. Håper den forsvinner i løpet av dagen. Gikk ut med søppelet for en time siden. Tenkte jeg skulle forsøke å lokalisere støyen, men kunne være hva som helst Hmm...kan det være en husvarmerblåsemaskin og rør som har fryst et sted i nærheten? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 17. januar Forfatter #3624 Del Skrevet 17. januar Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden): Jeg hadde ikke flyttet dit. Rasfare er ingenting å spøke med og de flytter kanskje derfra nettopp av den grunn? Hmm...kan det være en husvarmerblåsemaskin og rør som har fryst et sted i nærheten? Er det så kaldt da? hører det best på inngangssiden på bygningen. Når jeg åpner vindu på siden hører jeg det ikke Er ikke noe hus sånn umiddelbart nær på den siden. Må lenger bort i gata. Jeg vet ikke. Huset er nyoppusset og har nok sikkert stått der i 100 år eller noe, men lå svære steiner ikke langt fra husveggen. De må ha kommet dit på et eller annet tidspunkt. De så også ut som steinene i fjellet ovenfor, så har vel rast. Kan ikke erindre at jeg har hørt om ras der i senere år. Vet det gikk ras da jeg var barn, men jeg tror det var fra et fjell på motsatt side av hvor dette huset ligger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 17. januar #3625 Del Skrevet 17. januar Håper du finner deg et sted som er trygt og føles som hjemme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 17. januar Forfatter #3626 Del Skrevet 17. januar Hoppetaujenta skrev (12 minutter siden): Håper du finner deg et sted som er trygt og føles som hjemme. Det håper jeg også. Fikk nå høre at det var satt opp rassperrer der. 2 ble tatt av ras og tredje brant ned. Så blir nok for farlig der ja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 17. januar #3627 Del Skrevet 17. januar Mange slike fine plasser egner seg best på postkort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 17. januar Forfatter #3628 Del Skrevet 17. januar Hoppetaujenta skrev (11 timer siden): Mange slike fine plasser egner seg best på postkort. Noe sted må man bo. Men når steinene nesten ligger inntil huset, så blir det for ekstremt. Har du fått opp sånn må godkjenne informasjonskapsler- varsel? Jeg takket nei til alt. Liker ikke slik overvåking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 17. januar #3629 Del Skrevet 17. januar Sola de skrev (36 minutter siden): Har du fått opp sånn må godkjenne informasjonskapsler- varsel? Jeg takket nei til alt. Liker ikke slik overvåking. Jupp, jeg takket også nei til alt sammen. Vil ikke ha sånn rett i fanget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 18. januar Forfatter #3630 Del Skrevet 18. januar Hoppetaujenta skrev (12 timer siden): Jupp, jeg takket også nei til alt sammen. Vil ikke ha sånn rett i fanget. Liker ikke at andre aktører får tilgang til hva enn slags informasjon som samles inn om en. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 18. januar #3631 Del Skrevet 18. januar Nettopp. Sikkert mange som sa ja for å få det bort fra skjermen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 18. januar Forfatter #3632 Del Skrevet 18. januar God morgen forresten. Det snør, det snør. Skal være glad når det går mot mildere vær. Leste at fra oktober til nå har vært kjøligere enn de har pleid å være. Det skal være sikkert og visst. I dag tror jeg at det blir en innedag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 18. januar Forfatter #3633 Del Skrevet 18. januar Hoppetaujenta skrev (2 minutter siden): Nettopp. Sikkert mange som sa ja for å få det bort fra skjermen. Det vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 18. januar #3634 Del Skrevet 18. januar En helt uvanlig vinter har det vært og den begynte tidlig. Mente alvor denne gangen. Ser frem til at bakken blir snøfri og tørr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 18. januar Forfatter #3635 Del Skrevet 18. januar Hoppetaujenta skrev (2 timer siden): En helt uvanlig vinter har det vært og den begynte tidlig. Mente alvor denne gangen. Ser frem til at bakken blir snøfri og tørr. Jeg og. Er skummelt ute nå. Mye snø, glatt. Vanskelig å holde seg på beina. Busser er innstilt og folk tør ikke ta bilen ut i slikt vær Elendig brøyting som alltid på dette stedet. Små pickuper med plog på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 18. januar #3636 Del Skrevet 18. januar Jeg leste om noen som hadde laget snøhule i en stor haug med snø ved veien og heldigvis fikk brøytesjåføren øye på den før den ble meiet ned. Kjempeskummelt! Kunne vært unger inni der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 18. januar Forfatter #3637 Del Skrevet 18. januar Har fått tatt oppvasken. Eller det vil si, kopper og glass gjenstår, men det får vi ta i morgen. Når vi igjen går mot black friday, så skal jeg se om jeg finner vintersko. Alle jeg har, får jeg gnagsår i, og da blir de ikke brukt. Bruker svært utgåtte joggesko og gummistøvler nå og det får være for denne vinter. Jeg har en skade, så får ikke gått til nye sko på en stund heller, så ikke noe vits å kjøpe nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 18. januar Forfatter #3638 Del Skrevet 18. januar Hoppetaujenta skrev (7 minutter siden): Jeg leste om noen som hadde laget snøhule i en stor haug med snø ved veien og heldigvis fikk brøytesjåføren øye på den før den ble meiet ned. Kjempeskummelt! Kunne vært unger inni der. Er jo hva man gjør som barn. Er såååååå moro å leke i slike, men man har jo ingen tanker om fare. Gjorde akkurat samme, som liten. Alt som kan gå galt Vi pleide å lage sånn rutsjebane gjennom dem inni. Kunne jo kollapset med barn inni Brøytebilsjåførene aner jo ikke om det er barn i store skavlene rundt omkring, så kan fort ende gæli. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 18. januar #3639 Del Skrevet 18. januar Sola de skrev (2 timer siden): Er jo hva man gjør som barn. Er såååååå moro å leke i slike, men man har jo ingen tanker om fare. Gjorde akkurat samme, som liten. Alt som kan gå galt Vi pleide å lage sånn rutsjebane gjennom dem inni. Kunne jo kollapset med barn inni Brøytebilsjåførene aner jo ikke om det er barn i store skavlene rundt omkring, så kan fort ende gæli. Det var så gøy å grave huler og ganger i de svære skavlene! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 18. januar Forfatter #3640 Del Skrevet 18. januar Rumle skrev (3 timer siden): Det var så gøy å grave huler og ganger i de svære skavlene! På barneskolen skulle vi i hoppbakken for å både ake og å gå på ski. Jeg gikk for langt opp og ende opp med å stupe kråke nedover 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå