Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Hoppetaujenta skrev (4 timer siden):

Det holder jeg med deg i. Her sitter jeg og det tok litt tid før jeg forsto at det var søndag. :gjesp: Trenger søvn...

Blir nok en tidlig kveld tror jeg :nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har laget klar salat og dressing. Skal steke kyllingfiletbiter, pommes frites og sånne minibaguetter å ha til. Får middagsgjester. Pleier ikke å ha brødmat til, men søskenet mitt blir garantert å etterlyse det om jeg ikke lager det, så da blir det det også.

Så mye enklere det er å lage til salat selv, når man bruker salatslynge i stedet for bare et dørslag eller annet. Går så raskt å få vannet av etter å ha vasket den. Har hatt i årevis, men som regel har jeg bare brukt den hullete kurven inni og ristet på den til vannet var vekk. Går det også, men ikke så fort, som med slyngen. Jeg har faktisk 3 stk  slike :ler: Har 3 dørslag også :klo: Og sånn ti plastboller. Hmmm. Trenger ikke noe sånt på en stund nei :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (12 minutter siden):

Blir nok en tidlig kveld tror jeg :nikke:

Det forsøker jeg hele tiden, men når kvelden kommer, så dukker Hr. Youtube opp. :plystre:

Sola de skrev (6 minutter siden):

Så mye enklere det er å lage til salat selv, når man bruker salatslynge

Det har jeg ønsket meg et helt liv. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (3 timer siden):

Det forsøker jeg hele tiden, men når kvelden kommer, så dukker Hr. Youtube opp. :plystre:

Det har jeg ønsket meg et helt liv. :rodmer:

Der sa du noe. Kommer visst ny video i kveld av noen jeg pleier å se videoene til. Jeg følger ingen, så kan ikke si jeg følger :ler:

De selges overalt. Kjøp deg en! :nikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg så på klokken før jeg la meg var den 23.03. Den var 9.32 når jeg neste gang så den. God morgen! Har sovet hele natten og vel så det igjennom :ler: må ha vært trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På etterskudd med alt i dag. Akkurat vært i dusjen. Skulle vært der for flere timer siden :ler: Skyndte meg på butikken en tur da jeg våknet. Måtte ha brød og melk. Begynner å nærme seg middagstid for meg, men har akkurat spist frokost, så får vente en time eller to det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir så rasende. Fikk vite om et barn som hadde blitt svært stygt mobbet på sin nye skole. De bodde før i byen. Flyttet på landet og barnet kom hjem fra skolen full av blåmerker. Blitt banket opp av medelever. De truet til og med med å drepe barnet. Familien har nå fått solgt huset sitt på landet og barnet bor mellombels hos bestemor i byen til familien har fått seg nytt bosted der. Stopper ikke der. Mobbingen har fortsatt på sosiale medier og dette er barnet sterkt preget av. Hva i helvete feiler dagens unge?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket ingenting til jordskjelvet i morgentimene i dag. Brøytebilene har holdt det gående hele natten, så er vel derfor man ikke har registrert det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stedet jeg bor, er virkelig ikke forberedt på snø og vinter. Alt stopper opp. Var på behandling i dag. Han jeg var hos, måtte få kona til å kjøre ham halve veien til jobb, da bussene ikke gikk fra der han bor. Min buss var solid forsinket, så jeg rakk bussen som skulle gått før den jeg egentlig skulle ta. På vei hjem derfra holdt jeg på å falle flere ganger. Superglatt under snøen. Var og hentet min nye vannkoker på vei hjem emerio-mumin-elkedel-1-7-liter-hvid-wk-1Den er søt :rodmer: Ville aller helst ha en som var litt som den jeg hadde før den jeg byttet ut nå. Fant ikke tilsvarende men så denne, og den var så søt :rodmer: 

Risotto i lottoreklamene minner meg litt om katten til besteforeldrene mine. Da jeg var liten fikk katten min kattunger. Ene kattungen ville tanten min ha, da hennes katt nettopp var påkjørt blitt, så røde lille guttepusen flyttet inn dit. Den hadde fast plass ved middagsbordet. Satt på sin egen krakk og hadde et tefat den fikk middag på. Den var så snill den katten. Kosete også. Den fikk kreft og døde da den var 14 år, men hadde et godt liv frem til da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (På 15.1.2024 den 11.01):

Sist jeg så på klokken før jeg la meg var den 23.03. Den var 9.32 når jeg neste gang så den. God morgen! Har sovet hele natten og vel så det igjennom :ler: må ha vært trøtt.

Det klarer ikke jeg uansett hvor trøtt jeg er. Høres vidunderlig ut...og vannkokeren ser vidunderlig søt ut. :lur: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå):

Det klarer ikke jeg uansett hvor trøtt jeg er. Høres vidunderlig ut...og vannkokeren ser vidunderlig søt ut. :lur: 

Bakdelen med å sove lenge en dag, er at natten deretter blir søvnløs igjen :ler: Rett og slett ikke trøtt nok.

Den er supersøt :rodmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (9 minutter siden):

Bakdelen med å sove lenge en dag, er at natten deretter blir søvnløs igjen :ler: Rett og slett ikke trøtt nok.

Den er supersøt :rodmer:

Skulle gjerne ha sovet et døgn en gang pr. mnd. Bare for å liksom ta meg selv igjen.
Trøttheten slipper ikke taket og jeg blir aldri helt våken syns jeg. :gjesp:

Kommer du til å bevilge deg den? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (28 minutter siden):

Skulle gjerne ha sovet et døgn en gang pr. mnd. Bare for å liksom ta meg selv igjen.
Trøttheten slipper ikke taket og jeg blir aldri helt våken syns jeg. :gjesp:

Kommer du til å bevilge deg den? 

En sovedag? eller mener du vannkoker? den har jeg allerede kjøpt og tatt i bruk. Er komfyrvakt på komfyren min så tar evigheter å koke opp vann, så bruker vannkoker til å få fortgang i kokingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det snør inn på balkongen min. Ligger noen cm med snø oppå absolutt alt. Vurderer å gå ut på der og i alle fall måke snø av drivhuset. :nikke:

I`ll be back!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk måket av drivhuset. Barbeint i crocs i snø :ler: :fryse:

Shoppet mer eller mindre ferdig julegavene for i år i går. Er godt å bli ferdig med :nikke: Er fint å slippe de utgiftene når julen nærmer seg igjen. Liker bedre å bruke de pengene da, på ting til meg selv :ler: Pleier å vente med å kjøpe dyre ting jeg ønsker meg til black friday- salgene begynner i november. I år fjor var det servise, kaffe/te/kakao- maskin, flere kasseroller som blant annet sto på handlelisten.

I år vil jeg trenge oppvaskmaskin, vaskemaskin og tørketrommel. Må nok kjøpe det før black friday, men har radio, støvsuger som jeg egentlig trenger nå, men tror jeg vil vente til novembersalgene før jeg skaffer meg :nikke: 

Muttern fikk en så fin radio av bestefar til 60 årsdagen sin. Kunne tenkt meg en slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sola de skrev (1 time siden):

Barbeint i crocs i snø :ler: :fryse:

DETTE er alt jeg husker av det du skrev, for det er råtøft...og ordet har fått røde beundrerroser i kinnene sine.

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

DETTE er alt jeg husker av det du skrev, for det er råtøft...og ordet har fått røde beundrerroser i kinnene sine.

Tenkte meg ikke om før jeg gikk ut. Er hva jeg alltid har på beina når jeg går ut på balkongen. At det er snø og kulde ute tenkte jeg ikke på :ler: Ble plutselig veldig vått og kaldt :fryse:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fikk naboene noe mer å snakke om. BRA! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (12 minutter siden):

Så fikk naboene noe mer å snakke om. BRA! :D 

De ser ikke min balkong. Er heldigvis en lang vegg mellom denne balkongen og naboens, så 5 meter ca til den. Var verre i andre leiligheten. Der var de ved siden av hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...