Sola de Skrevet 17. desember 2023 Forfatter #3361 Del Skrevet 17. desember 2023 Rumle skrev (4 minutter siden): Egentlig gjør jeg jo det, men det har ikke blitt så veldig mye de siste årene, mest litt tilfeldig om jeg plutselig får ånden over meg Blir litt sånn her og. Går jo kjapt når man først setter i gang Hoppetaujenta skrev (4 minutter siden): Maskinene er forskjellige og du får med et hefte til den du kjøper. (det blir spennende fremover!) Jeg fant denne her på nett, så du kan lese litt og finne ut. Jupp, jeg har Wilfa. https://www.wilfa.com/globalassets/inriver/resources/nybakt_brodoppskrifter_til_bakemaskin.pdf Den Ingers rugbrød oppskriften skal jeg sende til noen, som pleier å kjøpe de brødene Takk for link 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 17. desember 2023 #3362 Del Skrevet 17. desember 2023 Bare hyggelig det vettu. Mitt valgspråk er "Alt for Sola mi!" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 17. desember 2023 Forfatter #3363 Del Skrevet 17. desember 2023 Hoppetaujenta skrev (4 timer siden): Bare hyggelig det vettu. Mitt valgspråk er "Alt for Sola mi!" Alt for hoppa mi! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 17. desember 2023 Forfatter #3364 Del Skrevet 17. desember 2023 Da er middagen spist. Rundstykke med sånn skjæreservelatpølse og rekesalat 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 18. desember 2023 Forfatter #3365 Del Skrevet 18. desember 2023 Merkelige greier. Var satt opp til time til noe i januar. Resepsjonisten ringte og ville flytte timen. De hadde ledig time i dag, jeg kunne få den. Det passer ikke sa jeg. Hun ble så snurt i stemmen Lite til for folk blir sure. Forventer de at man bare skal slippe alt man har i hendene og komme løpende Jaja. Ellers så har jeg nettopp plukket opp en pose non stop strødd utover hele gulvet. Sa til besøket mitt at var mer anvendelig å ha det i en kopp. Havnet vel alle andre steder enn i koppen Satte sammen pepperkakehus i går. 3 stk. Ene står fremdeles 2 kollapset. Til og med en toåring ville gjort det bedre enn hva jeg gjorde Er nok ikke helt for meg Glasuren tenkte jeg skulle se sånn og sånn ut. Var luftbobler i, så hørte bare blopp og en stor mengde glasur la seg på pepperkakebiten Om noen trenger, glasur og bakelim eller hva det heter, så kan de få mine tuber. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 18. desember 2023 #3366 Del Skrevet 18. desember 2023 Kanskje en bør øve seg noen ganger før det blir selveste julehuset som skal på beina? *Hoppen kryper diskrèt rundt og plukker nonstop og later som at hun ikke spiser dem...* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 18. desember 2023 Forfatter #3367 Del Skrevet 18. desember 2023 Hoppetaujenta skrev (51 minutter siden): Kanskje en bør øve seg noen ganger før det blir selveste julehuset som skal på beina? *Hoppen kryper diskrèt rundt og plukker nonstop og later som at hun ikke spiser dem...* Er vel jeg som ikke har store tålmodigheten med det. Vet folk som holder på i ukesvis. Nå er forresten siste huset i ferd med å kollapse. Er helt mykt blitt. Er for mye fukt her til noe annet 😕 Du kan ikke spise dem, for det har alle jeg gjort! - Nonstop- Ordet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 18. desember 2023 #3368 Del Skrevet 18. desember 2023 Huffda. Alt sammen. Blir det ferdige pepperkaker i siste liten kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 18. desember 2023 Forfatter #3369 Del Skrevet 18. desember 2023 Hoppetaujenta skrev (8 minutter siden): Huffda. Alt sammen. Blir det ferdige pepperkaker i siste liten kanskje? Jeg har kjøpt inn mange sorter. Gikk forbi et bakeriutsalg her om dagen, så både sirupsnipper, kokosmakroner, kransekakegreier, tyske skiver ble kjøpt inn. Tror det var en ting til Kjøpte også pepperkaker på nærbutikken før helgen og har en pakke med pepperkakedeig liggende, men gidder ikke å lage, så mulig søskenet mitt får den med seg når det kommer innom. Skal kjøpe havreflarn, krumkaker og smulteringer når vi nærmer oss julaften. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 19. desember 2023 Forfatter #3370 Del Skrevet 19. desember 2023 God morgen Er mørbanket fra ytterst i hårstråene til neglene på tærne. Gjorde ikke noe særskilt i går, så skjønner ikke helt hvorfor. Det tordner ute. Er redd for lyn og torden, så tør ikke gå ut før det gir seg. Er sulten. Har ikke spist siden 19- tiden i går. Får spise frokost snart. I går var jeg oppe midt i natten og spiste frokost halv seks. Middag 13 og kveldsmat 19. Var utsultet til hvert måltid. Får forsøke å unngå å la det gå så lang tid mellom dagens måltider. Tror jeg skal ha fenalår på baguetten min til frokost 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 19. desember 2023 Forfatter #3371 Del Skrevet 19. desember 2023 Var på butikken. Den er liten og i kasseområdet er det svært trangt mellom selvbetjeningkassen og betjente kassen. En fyr sto med barnevogn på tvers. Kurver sto, som en slalomløype. Jeg hadde handlevogn og forsøkte å manøvrere meg frem til hvor jeg skulle betale. Kom ei dame bak meg. FLYTT DEG! ropte hun. Jeg står nå litt i veien jeg også sier mannen med barnevognen. NEI IKKE DU. HUN STÅR I VEIEN om meg. Av erfaring vet jeg at det ikke nytter å svare slike folk. Da hun gikk mumlet jeg jævla møkkakjerring for meg selv. JA! kom det fra han i kassen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 19. desember 2023 Forfatter #3372 Del Skrevet 19. desember 2023 Har fått ryddet bittelitt i dag. I en liten plastkasse fikk jeg pakket inn vinglass og en blomstervase. Pakket dem inn i tøyservietter og bordbrikker, så da kan vi slå fast at det blir papirservietter til jul i år. Spurte dem jeg feirer jul med hva de ville ha av tøy og papir og papir var greit, så da blir det det. I en annen plastkasse fikk jeg plassert noe av vindusveggpynten min. Gresskar, sopper osv. En stavmikser, vaffeljern, trefjøler osv gikk i en tredje kasse. Noen ting jeg egentlig har i daglig bruk (hobbyting) har jeg foreløpig i poser, men når jeg får tømt der jeg har plassert julegavene enn så lenge, så skal hobbytingene oppi der. Fant et innrammet bilde tatt julaften vil jeg tro det er, da jeg var liten. Tror jeg var 8 der. Av hårsveis på søskenet mitt å dømme ut i fra, så tror jeg det ikke var begynt på skolen enda. Foreldrene våre var unge også. Min grandtante hadde heklet en krage til meg. Pleide å ha den på meg hver gang jeg skulle pynte meg. Ser jeg har på meg en buksedress på bildet. Tror jeg arvet den. Pleide å arve klær etter min onkel og tante. Brydde meg ikke så mye om hva som var jente og gutteklær. Gikk i boys of europe, Henry choice, jack& jones rett som det var. Ingen som reagerte på det. Var jeg som var storesøster, en del enebarn. Resten av klassen var småsøsken, så fleste gikk i arvet tøy av og til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 20. desember 2023 #3373 Del Skrevet 20. desember 2023 Ordet sniktitter inn og ser ikke tante Sola...men kanskje hun ligger der under alt det fine gavepapiret og sover middag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 20. desember 2023 Forfatter #3374 Del Skrevet 20. desember 2023 Hoppetaujenta skrev (2 timer siden): Ordet sniktitter inn og ser ikke tante Sola...men kanskje hun ligger der under alt det fine gavepapiret og sover middag? Nei, lille vennen min. Større krise enn som så. Når man står det og skal ha glitter og flagg på juletreet og så er boksen med slikt borte vekk Så nå står juletreet der kun iført lysdrakten sin. Må endevende bodene mine og hele leiligheten i morgen etter glitter og flagg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 20. desember 2023 #3375 Del Skrevet 20. desember 2023 Ordet sier til meg Hoppen at sånn er det å bo i nissens verksted, for da er det mye som skjer over alt hele tiden og noe blir gjemt bort på tøysete vis av de underjordiske...som ler godt når Sola fnyser og stresser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 20. desember 2023 Forfatter #3376 Del Skrevet 20. desember 2023 Hoppetaujenta skrev (4 minutter siden): Ordet sier til meg Hoppen at sånn er det å bo i nissens verksted, for da er det mye som skjer over alt hele tiden og noe blir gjemt bort på tøysete vis av de underjordiske...som ler godt når Sola fnyser og stresser. Der skulle jeg likt å bo!!!! Gjett om de gjør Skjer nesten daglig det. Trodde kanskje jeg hadde notert i dagboken hvor jeg hadde plassert den kassen hen, men Siste jeg har lyst til er å begynne å lete etter. Men kanskje passet mitt dukker opp mens jeg leter. Var ikke i kommoden jeg kanskje trodde jeg hadde plassert de i heller. Men fant 3 utgåtte minibankkort i en bok i går, så om passet også er plassert i en bok Så vet bare gudene hvor det er. Skjønner ikke helt hvordan de kortene havnet i bok. Må vel ha ryddet i lommeboken mens jeg leste i den eller noe 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 20. desember 2023 Forfatter #3377 Del Skrevet 20. desember 2023 Jeg fant jeg fant! Glitter og flagg var plassert sammen med annen julepynt i en stor oppbevaringspose. Rett foran nesa mi. Sto glitter med store bokstaver 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 20. desember 2023 #3378 Del Skrevet 20. desember 2023 Sola de skrev (10 minutter siden): Jeg fant jeg fant! Glitter og flagg var plassert sammen med annen julepynt i en stor oppbevaringspose. Rett foran nesa mi. Sto glitter med store bokstaver Det var nå godt, så du slapp å kjøpe enda mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 20. desember 2023 #3379 Del Skrevet 20. desember 2023 Selv finner jeg ikke brillene mine, og jeg har lett overalt! Begynner nesten å bli litt bekymret for at jeg ikke vil finne de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 20. desember 2023 Forfatter #3380 Del Skrevet 20. desember 2023 Rumle skrev (7 minutter siden): Det var nå godt, så du slapp å kjøpe enda mer Ja. Så på en butikk i nærheten både glitter og flagg, så hadde vel kjøpt der, om jeg ikke hadde funnet. Nå er treet pyntet også. Litt mindre så enn vanlig. Vanligvis pleier jeg å ha mange figurer på, men i år gadd jeg ikke å pakke dem opp, så ble stort sett bare kuler og pynt som lå løs i juletrepyntkassen. Skal du ha juletre? Rumle skrev (5 minutter siden): Selv finner jeg ikke brillene mine, og jeg har lett overalt! Begynner nesten å bli litt bekymret for at jeg ikke vil finne de Å nei! Det er man jo avhengig av! De kan ikke ha falt under senga, eller sofaen? Mine ramler av og til ned fra nattbordet mitt, så må på leting under senga etter dem. Da jeg hadde andre sofaen min, så etter et par ukes leting fant jeg fjernkontrollen til tv under ene puten man sitter på i sofaen Jeg har letet overalt etter passet mitt i et års tid nå. Finner det ikke. Finner ikke mappen det pleide å ligge i heller, så bare gudene vet hvor de har tatt veien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå