Gå til innhold

Solas grublerier3.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor mange kofferter trenger man egentlig? Ser i reklame fra europris at de har fine gule kofferter på salg. Jaaaaa, tenkte jeg, men fingrene mine nekter meg i å bestille. Jeg har alt for mange :sjenert:

Er jo så mange fine å velge mellom. Liker å ha en i hver størrelse, så jeg har en til ethvert bruk.

Togkofferten min er rosa. I bagasjerommet på flyet har jeg en av største størrelse, med motiv på. Til å ha inn på flyet har jeg to marineblå. En svart koffert av nest største størrelse kaller jeg bare for flyttekofferten min. Den ble vinglete i hjulene på en flyreise en gang, og siden har den vært brukt til å frakte ting når jeg flytter hit og dit, og som regel er det oppbevaring av klær der ellers. Men den skal kastes når jeg flytter neste gang :opplyser: Irriterte meg da jeg oppdaget at den var kommet inn hit også :ler: Har 3 marineblå kofferter til. Kjøpte et sånn sett :dåne:  Vet ikke hva jeg tenkte med. Har dem i boden. Kunne gjerne byttet dem ut mot en gul en. Gul er en sååååååååååååååååå vakker farge :rodmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo lysere, desto mere ser en sorte skrap og skader som kan komme når de skal håndtere dem ganske røft på transportavdelingen og hardpakkes med makt i flyet. Min store sorte koffert ble knust i et hjørne på min siste
tur hjem. Merket det ikke før jeg pakket ut hjemme. Hadde for mye hast med å rekke videre transport da det hadde skjedd. :( 

Bortsett fra det, så finnes det etter hvert mange fine farger og mønstre. :hjerte: :nikke: 

• Hjerte 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (46 minutter siden):

Jo lysere, desto mere ser en sorte skrap og skader som kan komme når de skal håndtere dem ganske røft på transportavdelingen og hardpakkes med makt i flyet. Min store sorte koffert ble knust i et hjørne på min siste
tur hjem. Merket det ikke før jeg pakket ut hjemme. Hadde for mye hast med å rekke videre transport da det hadde skjedd. :( 

Bortsett fra det, så finnes det etter hvert mange fine farger og mønstre. :hjerte: :nikke: 

:nikke: Det er sant det. Har ikke tenkt på det, men man ser jo alltid masse skraper på lyse kofferter.

Min svarte flyttekoffert ble helt vinglete, i tillegg var den man drar den i, vanskelig å få inn og ut. Min rosa togkoffert, var fin i flere år, da jeg håndterte den selv på toget. Så skulle jeg ta buss et sted 😕 Den fikk litt juling på reisen.

Liker kofferter som skiller seg ut, så man slipper å lete blant et hav av mørke kofferter. Om jeg har mørk koffert, må jeg ha fargerike sløyfebånd på, for å kjenne den igjen :ler: På flyttekofferten er det hunden min sin 17 mai- sløyfe som er på. Var hva som var nærmest da jeg reiste med den sist. ( mens hunden levde, så lenge siden) Var borte i 6 uker, og hunden min var sykelig fornærmet på meg i flere dager da jeg endelig kom hjem igjen. Hun hadde ligget ved døren i flere uker og ventet før hun hadde gitt opp å vente, stakkars liten.

• Liker 1
Skrevet

Ja, dyr har helt klart følelser i den retningen. Jeg har erfaring med å sette katt på langtidshjem for hunder og katter og den var langtidsSINT i ettertid. Stakk til skogs så fort den kom hjem og ville ikke komme når de ropte på den. Det tok lang tid før den tilga og bestemte seg for å stole på dem igjen. 

Jeg har sett kofferter som de har surret inn i tettsittende plast, så utsiden blir utilgjengelig for skrap og merker. Vet ikke hva det heter, men det finnes lure løsninger. 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (8 timer siden):

Ja, dyr har helt klart følelser i den retningen. Jeg har erfaring med å sette katt på langtidshjem for hunder og katter og den var langtidsSINT i ettertid. Stakk til skogs så fort den kom hjem og ville ikke komme når de ropte på den. Det tok lang tid før den tilga og bestemte seg for å stole på dem igjen. 

Jeg har sett kofferter som de har surret inn i tettsittende plast, så utsiden blir utilgjengelig for skrap og merker. Vet ikke hva det heter, men det finnes lure løsninger. 

Katter husker leeeeeenge :dåne:

Hunden vi hadde da jeg var barn,var på kennel en gang vi skulle reise i selskap, hun ikke kunne være med i, og du og du. Hun sultestreiket mens hun var der. Kan du tenke deg. Hun var blanding mellom schæfer og labrador, og spiste alt hun kom over uten magemål, men på kennel, nektet hun å spise. Hun var overlykkelig når vi hentet henne og var redd for å bli forlatt, som hun tydeligvis så det som, igjen.

Jeg så noen turister som hadde trekk utenpå sine kofferter. Syntes det så smart ut jeg. Noen var vel som regntrekk også.

Skrevet

Vind, regn har ødelagt nesten alle blomstene på balkongen :( Revet i stykker. Slått i hjel, klemt :vetikke: Ser ut som en blomstermassakre der ute :(

Skrevet
Sola de skrev (1 minutt siden):

Vind, regn har ødelagt nesten alle blomstene på balkongen :( Revet i stykker. Slått i hjel, klemt :vetikke: Ser ut som en blomstermassakre der ute :(

Åh nei :(

Skrevet
Rumle skrev (35 minutter siden):

Åh nei :(

Kjedelig når alt man har sådd og gått og vannet og stelt med ligger ødelagt :(

• Hjerte 1
Skrevet
Sola de skrev (19 minutter siden):

Kjedelig når alt man har sådd og gått og vannet og stelt med ligger ødelagt :(

Plukk av blomstene og lag en bukett og sjekk om ikke en del av plantene kan reddes likevel?

• Hjerte 1
Skrevet
Sola de skrev (58 minutter siden):

Huff😭😭😭

Her får du en elektronisk klem hvis du vil ha:klem3:

• Hjerte 1
Skrevet
Rumle skrev (16 minutter siden):

Plukk av blomstene og lag en bukett og sjekk om ikke en del av plantene kan reddes likevel?

Er bare knoppene igjen på flere. Bladene er vekk. To planter ligger knekte. Er ikke mye å redde.

Entern skrev (18 minutter siden):

Huff😭😭😭

Her får du en elektronisk klem hvis du vil ha:klem3:

Takk :klem3:

Er ikke første gangen dette skjer. For noen år siden hadde vinden herjet og snudd opp ned på balkongen i løpet av natten. Alle planter lå knekt igjen.

• Hjerte 2
Skrevet
Sola de skrev (Akkurat nå):

Er bare knoppene igjen på flere. Bladene er vekk. To planter ligger knekte. Er ikke mye å redde.

Takk :klem3:

Er ikke første gangen dette skjer. For noen år siden hadde vinden herjet og snudd opp ned på balkongen i løpet av natten. Alle planter lå knekt igjen.

Så fryktelig 😢 veldig trist å høre 😣

• Hjerte 1
Skrevet
Sola de skrev (1 time siden):

😢💔

• Hjerte 1
Skrevet
Entern skrev (33 minutter siden):

Så fryktelig 😢 veldig trist å høre 😣

Er bare blomster, men kjedelig når man har sådd og stelt med dem i månedsvis for å få dem så fine som de var før dagens herjinger. Jaja. Får ha opprydning i morgen når været forhåpentligvis roer seg. Blir ikke mye igjen. Får vurdere å kjøpe meg en blomst eller to å ha så lenge de varer, men akkurat nå er jeg veldig ferdig med årets balkonghage føler jeg :nikke:

• Hjerte 2
Skrevet
Sola de skrev (1 time siden):

Å nei! Så kjett når det blir sånn! Vær kan virkelig ødelegge mye! Det er så surt og demotiverende.

• Hjerte 2
Skrevet (endret)
Daryl Dixon skrev (5 minutter siden):

Å nei! Så kjett når det blir sånn! Vær kan virkelig ødelegge mye! Det er så surt og demotiverende.

Ja. Jeg bor høyt oppe, og vinterstid er det ofte slikt uvær, så har "fortøyninger" på ripsbærbuskene og plommetreet, så de klarer seg forhåpentligvis, men om sommeren er det ikke så ofte det kommer slikt vær inn på balkongen, men det herjer vilt når det først gjør. Så nettopp putene til stolene mine ligge i takrenna :risterpåhodet:

Endret av Sola de
  • Hjerte 2
Skrevet
Sola de skrev (3 minutter siden):

Ja. Jeg bor høyt oppe, og vinterstid er det ofte slikt uvær, så har "fortøyninger" på ripsbærbuskene og plommetreet, så de klarer seg forhåpentligvis, men om sommeren er det ikke så ofte det kommer slikt vær inn på balkongen, men det herjer vilt når det først gjør. Så nettopp putene til stolene mine ligge i takrenna :risterpåhodet:

Skjønner. Det er lov å bli litt frustrert! Er nok mer ødeleggende vær hos deg da ja. 

• Hjerte 1
Skrevet
Daryl Dixon skrev (3 minutter siden):

Skjønner. Det er lov å bli litt frustrert! Er nok mer ødeleggende vær hos deg da ja. 

Sånn er livet ved kysten.

• Hjerte 2
Skrevet

Har vært og sett på balkongen.  Stolputene er både gjennomvåte og skitne blitt. Er bare slike jeg har tatt innenfra og ut, så ikke laget for å være ute, så får kaste dem. Alle planter ser ut som de har fått juling. Blir kun ripsbærbusker, plommetreet, mandelpotet og rabarbra som blir igjen. Så lenge det varer. 

• Hjerte 1
Skrevet
Sola de skrev (Akkurat nå):

Har vært og sett på balkongen.  Stolputene er både gjennomvåte og skitne blitt. Er bare slike jeg har tatt innenfra og ut, så ikke laget for å være ute, så får kaste dem. Alle planter ser ut som de har fått juling. Blir kun ripsbærbusker, plommetreet, mandelpotet og rabarbra som blir igjen. Så lenge det varer. 

Huff:klem3:

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...