Hermula Skrevet 21. november 2005 #1 Skrevet 21. november 2005 Så på tv i kveld hvor de refererte fra en dansk undersøkelse. Der påstod de at fedre som var minst 3 mnd hjemme med sine barn også ble bedre arbeidstakere etterpå. Godt argument for å få flere fedre til å være hjemme Hva synes dere?
Saeria Skrevet 21. november 2005 #2 Skrevet 21. november 2005 Det høres jo flott ut. Hvis jeg og sambo noen gang velger å få barn, så håper jeg at han vil være hjemme med barnet et par måneder hvertfall. Litt egen pappatid har både far og barn godt av.
Far til 2 Skrevet 22. november 2005 #3 Skrevet 22. november 2005 Sakte er vi på vei til å gi barn bedre muligheter mht omsorg også fra Far. Om det medfører at disse fedrene også blir bedre arbeidstagere er vi ytterligere et skritt på veien. Fra tidligere vet vi at slik omsorg fra far gir mødre en viktig avlastning for personlig fritid "for å lade batteriene", skape egen karrieremulighet og bedre økonomi. Vi vet også at fedre er like godt egnet til omsorg som det mor er (selv om enkelte ekstremister nekter for dette) Trenger vi egentlig flere argumenter for å gi barn en mulighet til en mannlig rollemodell ?
Hermula Skrevet 22. november 2005 Forfatter #4 Skrevet 22. november 2005 Jeg er for at pappene er hjemme med egne barn. Hos oss har vi delt 50:50 fra Lillemor var ca 5 mnd. Det har fungert kjempebra. Vil nok gjøre omtrent det samme med nestemann også tror jeg.
Lula Skrevet 23. november 2005 #5 Skrevet 23. november 2005 Da blir mannen min også en bedre arbeidstaker Han skal være hjemme 4 mnd.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå