Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, ble omdirigert til dette forumet fra kjæresten ;)

Hører det er flere fan av Heia Tufte her? Hva synes dere om dagens episode? Jeg hadde ikke trodd jeg skulle si dette, men jeg er er skuffet. Handler jo ikke om fotball i det hele tatt mer :(

Dessuten begynner jeg å bli litt lei av Martin, som var en av favorittene mine før.I følge hans egne utsagn, så har ikke mannen gjort noe i sitt liv jo. Synes hans naivitet var sjarmerende før, men nå får jeg bare lyst til å riste han. Vet ikke, han vekket kanskje farsfølelsen i meg før, men nå ville jeg som faren hans sent han til Sørøst-Asia med tusen kroner i baklommen ;) Kjæresten min går tilfeldigvis i samme kull som han og forsikrer meg om at han er kjempehyggelig, og det tror jeg på..men han hadde hatt nytte av litt street wise'het gitt.

Kanskje er det bare er jeg som er lei konseptet. Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt uenig! Og mht at det ikke handler om fotball. Tror ikke det skal handle så mye om fotball heller...HEIA TUFTE!

...og Martin :) Synes de er kjempeflinke, jeg! :klappe:

Skrevet

Guri land, jeg syntes Tufte-greia var morsom med en gang, men det er sykt kjedelig når de bare vimser rundt uten å sparke ball. Da ser jeg nesten heller det Sex Inspectors-opplegget, ass.

Skrevet

Ja, litt enig med deg Le fan. Likte også veldig godt Tufte før, men det har blitt veldig kjedlig synes jeg.

Jeg tror det er fordi programmet på en måte har blitt så enspora. Jeg synes også Martin var så søt i begynnelsen, men det handler jo bare hel tiden om han (+ noen få andre). Og den søte sjarmen har nok gått over til mer bekymring ja. Synes han har opplevd så skremmende lite, virker veldig umoden. Og greit nok det, ikke alle mennesker kan være like "voksne" og erfaringsmessig rike. Men et lite minimum bør man vel ha når man skal være psykolog? Ikke misforstå, han virker fortsatt kjempekoselig og snill. Uansett, så kan jeg ikke forstå han er den eneste interessante personen i laget, skulle gjerne blitt mer kjent med de andre.

Og så videre til innhold i programmet: Ja, det har blitt litt vel lite fotball. Hadde ikke forventet det skulle hele tiden handle om fotball, altså, men nok mye mer enn det som har vært. Selvfølgelig er lagånd utrolig viktig, og det kan og blir bygget på andre steder enn treningsmatta, men de kunne kanskje vist noe mer til selve fotballtreningen?

Ikke minst kunne jeg godt tenke meg å få høre mer om hva dette har gjort med dem. F.eks. synes de at de har blitt bedre? Har de fått bedre selvtillit? Hvilke reaksjoner har kommet fra venner, familie etc. Hvordan takler de populariteten?

Skrevet

^ Det eneste jeg vet, er at Trym, som sluttet tidlig, ikke ble bedre i fotball, i følge en kompis av ham:)

Skrevet

Jeg og sambo diskuterte dette i går, og vi var hjertens enige i at det nettopp var fordi Tufte handler om svært mye annet enn fotball at vi gadd og se på det. Og gårsdagens episode likte vi veldig godt, og Martin er fortsatt en av favorittene.

Så folk er forskjellige :)

Skrevet

Jeg synes i utgangspunktet ikke det gjør noe at det ikke er fotball i alle episodene. Teambuilding-episoden i begynnelsen var f eks veldig morsom og interessant, fordi jeg syntes den viste tydelig hva som "manglet" hos gutta og hvilket potensiale de hadde til å bli bedre (på å samarbeide). Jeg har veldig lite peiling på fotball generelt, og hadde sikkert blitt lei om det bare var kamper og teknisk fotballtrening hver gang.

På den annen side er jeg enig med trådsarter også. Jeg synes det kan bli for mye fjas, sånn som da de ble "kledd om" og sånn. Ser jo at disse episodene har underholdningsverdi også, men for min del blir det litt mye når hele episoder handler om helt andre ting enn lagets og enkeltpersonenes utvikling.

Jeg synes også det er veldig mye fokus på noen få personer mens andre forblir i bakgrunnen. Jeg er dog ikke enig i at gode førsteinntrykk er blitt endret til det verre. Kanskje fordi jeg kjenner en del snåle folk selv.. hehe. Nei, jeg tror bare det er sånn at jeg ikke blir overrasket når en person som framstår som "sær og rar" i første omgang etter hvert viser seg å VÆRE sær og rar på flere måter enn man så med en gang.

Alt i alt liker jeg serien veldig godt, men jeg må innrømme at jeg har mistet noe av interessen.

Skrevet

Det at mange forblir i bakgrunnen kan jo skyldes at de helst vil være i bakgrunnen?

Skrevet (endret)

Skulle gjerne sett litt mer til andre personer ja.. Men kanskje er de andre for normale, og dermed kjedelige..?

Det morsomste med gårsdagens episode var når blant annet mattelæreren beregnet fallhøyde (eller hva det enn var). Hadde ikke skadet om man fikk se flere slike episoder i stedet for "oj, dette har jeg aldri gjort før" kommentarer fra en viss person.

Min interesse for programmet har forresten gått fra middels til lite interessert.

Endret av susanne
Gjest Fruktfat
Skrevet

dette var fryktelig moro de første episodene, noe jeg bare MÅTTE ha med meg, men nå er det bare kjedelig...

kunne vært korta ned med et par episoder.

noe av det som gjør det kjedelig, er jo at alle vet hvordan kampen mot VIF gikk (ikke noen overraskelse at de vant, selvfølgelig).

litt som å åpne alle julegavene 3desember.

Skrevet

Jeg er ikke lei av Tufte-gutta og jeg gleder meg til hver mandag. Syns det er helt greit at det er andre ting enn fotballtrening hele tiden. Tviler ikke på at det er mer trening enn det som blir vist på TV, og det er grenser for hvor stor underholdningsverdien det kan ha i lengden. For dette er et underholdningsprogram!

Men neste uke blir det hvertfall fotball, for da er det nytt oppgjør mot Rapid/Athene på Melløs. (Og Elanor sitter på tribunen ;)) Så da burde svaret på om de har blitt noe bedre komme.

Skrevet

har lenge vært lei denne serien. Det var moro de 2-3 første gangene men inne nå lenger

Skrevet

for 2 uker siden snakka de om at det kanskje ble en sesong 2 neste høst

det tror jeg de fint kan droppe da det kommer til å bli en fjasko. Dette temaet er oppbrukt. Likeså som internatet og fagerstrand

Skrevet
Og den søte sjarmen har nok gått over til mer bekymring ja. Synes han har opplevd så skremmende lite, virker veldig umoden. Og greit nok det, ikke alle mennesker kan være like "voksne" og erfaringsmessig rike. Men et lite minimum bør man vel ha når man skal være psykolog?

Helt enig, jeg har gått på skole med han, og makan til tafatt fyr.. Visste ikke om jeg skulle le eller gråte da jeg hørte at han hadde begynt på psykologsstudiet. En del av de sidene hans som ikke kommer frem på tv diskvalifiserer han i enda større grad også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...