Gå til innhold

Fikk ikke gaver i bryllup

Annetteand

Anbefalte innlegg

Jeg var forlover til venninnen min i juni. 

De hadde et nydelig bryllup, der de ikke hadde spart på kostnader. 

Tre av gjestene møtte opp uten gave. De har gode jobber og god økonomi.

Er ikke det utrolig frekt? Er det vanlig at gjester møter opp uten gave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Annetteand skrev (1 minutt siden):

Jeg var forlover til venninnen min i juni. 

De hadde et nydelig bryllup, der de ikke hadde spart på kostnader. 

Tre av gjestene møtte opp uten gave. De har gode jobber og god økonomi.

Er ikke det utrolig frekt? Er det vanlig at gjester møter opp uten gave?

Dro de langt og bodde på hotell en hel helg?

Sikker på at de ikke har overført penger?

Anonymkode: 64669...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje de har overført penger? Eller var det en type bryllup der de måtte bruke mye på reisen, overnatting osv? 

Anonymkode: 1030d...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dro de langt og bodde på hotell en hel helg?

Sikker på at de ikke har overført penger?

Altså, hadde de enorme utgifter i forbindelse med bryllupet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fortalte venninen din deg dette, eller så du selv at de kom tomhendt?

For hvis det er det siste kan det jo tenkes de ga penger ved å vippse, eller gave som ikke kunne tas med i selskapet.

Anonymkode: 45336...5a2

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes det er veldig spesielt. Man drar ikke i bryllup uten gave med mindre paret gifter seg et sted som medfører store utgifter for gjestene. Da forventer jeg at det at man kommer er gaven, men hvis det ikke står spesifisert i invitasjonen, så ville jeg bare meldt avbud grunnet økonomi 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min fortalte det. Bryllupet var i byen vi bor i og ingen av gjestene uten gave måtte reise/overnatte på hotell. Jeg synes det er ganske frekt. Hadde ikke trengt å være dn dyr gave, men en oppmerksomhet bør man vel gi. Den ene av disse gjestene er en nær venninne av oss som skal gifte seg til våren. Er ganske sikker på at hun blir tydelig misfornøyd om noen kommer uten gave..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et par av gjestene våre ga heller ikke gave. De hadde utgifter til reise, men slapp å dekke overnatting selv (vi spanderte overnatting på alle tilreisende gjester). Jeg ville selv som gjest aldri møtt uten gave, men for oss var det viktigst at de kom. 

Anonymkode: 48554...54b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Annetteand skrev (5 minutter siden):

Venninnen min fortalte det. Bryllupet var i byen vi bor i og ingen av gjestene uten gave måtte reise/overnatte på hotell. Jeg synes det er ganske frekt. Hadde ikke trengt å være dn dyr gave, men en oppmerksomhet bør man vel gi. Den ene av disse gjestene er en nær venninne av oss som skal gifte seg til våren. Er ganske sikker på at hun blir tydelig misfornøyd om noen kommer uten gave..

Så venninnen din fortalte deg hvem som ikke hadde med gave? Virker veldig smålig. 
Om det var meg så hadde jeg da ikke gått rundt og fortalt folk at den eller den ikke gav meg bryllupsgave. 

Anonymkode: b8dde...ba1

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Annetteand skrev (2 minutter siden):

Det er ganske frekt ja. Da tror jeg ikke jeg hadde klart å la være å sende en melding til disse som kom uten:

"Hei tusen takk for at du/dere kom og feiret dagen med oss, det var kjempe koselig.

Dessverre har noen for å være morsom tullet med den som registrerte gavene, så noen har blitt byttet om. Vi er litt opptatt av å sende personlige takk tilbake, så hadde vært flaut om vi skrev feil på kortene. Så må da spørre, hvilken gave var fra dere?"

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
Annetteand skrev (7 minutter siden):

Dette syns jeg var skikkelig ufint av din venninne. Rett og slett frekt å henge dem ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Athena Catalina

Det syns jeg var veldig spesielt og frekt,  å ikke komme med gave, men også unødvendig av din venninne å henge dem ut.

Endret av Athena Catalina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ganske frekt ja. Da tror jeg ikke jeg hadde klart å la være å sende en melding til disse som kom uten:

"Hei tusen takk for at du/dere kom og feiret dagen med oss, det var kjempe koselig.

Dessverre har noen for å være morsom tullet med den som registrerte gavene, så noen har blitt byttet om. Vi er litt opptatt av å sende personlige takk tilbake, så hadde vært flaut om vi skrev feil på kortene. Så må da spørre, hvilken gave var fra dere?"

Av all passiv aggressiv tilnærming er dette skoleeksempelet. 

Anonymkode: 3fbc4...39e

• Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym Brukar0 skrev (5 minutter siden):

Dette syns jeg var skikkelig ufint av din venninne. Rett og slett frekt å henge dem ut.

Ikke frekkere enn å ikke gi gave. Når de ikke hadde utgifter til lengre reise og overnatting er en gave naturlig spør du meg, 

Endret av FruR
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dårlig ide. Virker som et veldig lite troverdig scenario. Hvorfor i alle dager skal noen tulle med gaver i et bryllup? Hvis TS absolutt skal sende en slik melding, bare si at dere ikke fant deres navn der og lurer på om det har skjedd en forglemmelse. 

Anonymkode: 8dd00...678

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvorfor er det frekt?? Det er da ikke gaveplikt i bryllup. At folk man ber ønsker å være med å dele dagen bør betyr så mye mer enn om man får gave eller ikke.

Anonymkode: f2ca1...ea5

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
FruR skrev (Akkurat nå):

Ikke frekkere enn å ikke gi gave. Når de ikke hadde utgifter til lengre reise og overnatting er enn gave naturlig spør du meg, 

Det rettferdiggjør ikke å henge ut noen på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at her må det jo være en misforståelse? Sikker på at disse gavene ikke ble gjenglemt i lokalet? 

Anonymkode: f2080...32a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

.. Eventuelt at kortene forsvant; var det noen andre som brudeparet fikk en "dobbel" gave fra? 

Anonymkode: f2080...32a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...