Gjest Gjest Skrevet 21. november 2005 #1 Skrevet 21. november 2005 En i familien min har problemer med ånden sin. Han pusser tenner og bruker tanntråd og hele pakka uten resultat. Jeg har skjønt at det kommer fra magen, men han vil ikke høre på meg når jeg forklarer han det. Er det noen som har litt peiling på dette området? Hva kan det være? Kosten hans er ikke så veldig usunn men heller ikke det beste.. Han drikker kaffe og te hver dag og noen ganger vin.. :icon_neutral:
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2005 #2 Skrevet 21. november 2005 Det skyldes ofte bakterier på tunga. Man bør ta en runde med tannbørsten på tunga, evt. kjøpe en tungeskrape på apoteket. Tannkrem med sink skal visst hjelpe.
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2005 #3 Skrevet 22. november 2005 Be han sjekke tennene sine. Jeg hadde skikkelig dårlig ånde!! Uansett hva jeg gjorde, så hjalp det ikke!! Jeg hadde en rotfylt tann med krone over. Kronen løsnet og herregud for en lukt!! Pyton. Jeg ante ikke at det var grunnen, men nå har jeg normal ånde igjen!! Altså, det kan være betennelse i en av tennene uten at han merker det!!
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2005 #4 Skrevet 22. november 2005 Han var hos tannlegen i går og da spurte jeg tannlegen om det. Han sa det kunne være noe med magen...
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2005 #5 Skrevet 22. november 2005 http://www.lommelegen.no/art/art407.asp om dårlig ånde
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå