Gjest Adobyen Skrevet 7. august 2022 #21 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har motsatt problem, får for lavere inntektsgrunnlag enn det selvangivelsen viser. Hvordan fikser en det? Anonymkode: a8d32...da3 Du kan skrive til dem og forklare det, men deres tall pleier å stemme. De bruker det siste hele kalenderåret før du ble sykemeldt. Jeg ble sykemeldt i desember og hele det året har blitt holdt utenfor all beregning, både for AAP og senere for uføretrygden. For min del var jo det ok, siden jeg jobbet mer i årene før.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #22 Skrevet 7. august 2022 Du logger den inn på NAV og endrer meldekortene Anonymkode: d00c9...268
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #23 Skrevet 7. august 2022 Kontakt nav og si fra. De anmelder ikke folk som ringer inn og sier fra at de har fått for mye ved en feil. De anmelder heller folk som svindler til seg penger bevisst de ikke har krav på Anonymkode: c6343...af4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #24 Skrevet 7. august 2022 Adobyen skrev (6 timer siden): Du kan skrive til dem og forklare det, men deres tall pleier å stemme. De bruker det siste hele kalenderåret før du ble sykemeldt. Jeg ble sykemeldt i desember og hele det året har blitt holdt utenfor all beregning, både for AAP og senere for uføretrygden. For min del var jo det ok, siden jeg jobbet mer i årene før. Da får jeg skrive til de, fikk pga feil hos arb giver utbetalt noe lønn for sent så derfor det ble feil hos de og rett på skattetaten Anonymkode: a8d32...da3
Avstand Skrevet 7. august 2022 #25 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): "La det gå" er det dårligeste tipset jeg har sett på lenge. Du tar bare kontakt med NAV, som andre sier, forklarer den ærlige feilen, og får mulighet til å rydde opp. Derimot, hvis du bare lar det gå, må du leve i usikkerheten om at noe kan skje i lang, lang tid fremover. Det kan bli tilbakebeltaingskrav ut av det blå, og det kan i ytterste konsekvens også bli anmeldelse. Om de kan gjøre noe med selve stønaden din vet jeg ikke, men ovenfor NAV er det like greit å være ærlig. Dessuten snakker vi om skattepenger her. Vi er vel alle interessert i at de brukes så fornuftig som mulig. Anonymkode: e7eb5...675 Hehe... fornuftig du... ikke sikkert det Ts evt har fått for mye blir brukt til noe særlig mer fornuftig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå