Gå til innhold

Mine tidligere erfaringer skremmer folk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en slik situasjon. Jeg hadde vært i konflikt med en totalitær stat og snakk mot en religion og viste sannhet i denne religion. Jeg ble truet både av denne gruppen og noe myndigheter, hadde litt "action" faktisk. Jeg snakk med noen som jobber i frivillig mot kriminalitet til svak menneskegruppe som barna, ubeskyttet personer etc. Når jeg fortalte denne alt til denne person, han/hun har ikke kontakt ca. 2 uke. Jeg også tidligere informert politi og de var forståelig men ventet ikke for slik reaksjon fra denne person.

 

Hva tror du kan ha skjedd, deres gjetninger?

Anonymkode: 3387f...33d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ingenting av dette? 
Men hvis du har vært i konflikter som innebærer politi og kaller det action så tror jeg du vil skremme en del bort, ja. 

Anonymkode: 3f3b8...962

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner ingenting av dette? 
Men hvis du har vært i konflikter som innebærer politi og kaller det action så tror jeg du vil skremme en del bort, ja. 

Anonymkode: 3f3b8...962

Dette var norske politi som jeg informert.

Anonymkode: 3387f...33d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du at din sak ble for alvorlig for denne personen som kun jobber som frivillig? Hvilke forpliktelser tenker du denne personen hadde med tanke på personlig oppfølging overfor deg? 
Hvis du oppfatter din situasjon som svært utrygg og du mener du trenger politibeskyttelse er politet rett instans og det vil være bedre å henvende seg der på nytt eventuelt ta kontakt med krisesenter for kvinner eller menn der det måtte finnes avhengig av hvilket kjønn du er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette var norske politi som jeg informert.

Anonymkode: 3387f...33d

Informert om hva da? Totalitær stat og religion? 

Anonymkode: 3f3b8...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Informert om hva da? Totalitær stat og religion? 

Anonymkode: 3f3b8...962

De vet alt hva som skjedde.

Anonymkode: 3387f...33d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hareena skrev (1 minutt siden):

Tenker du at din sak ble for alvorlig for denne personen som kun jobber som frivillig? Hvilke forpliktelser tenker du denne personen hadde med tanke på personlig oppfølging overfor deg? 
Hvis du oppfatter din situasjon som svært utrygg og du mener du trenger politibeskyttelse er politet rett instans og det vil være bedre å henvende seg der på nytt eventuelt ta kontakt med krisesenter for kvinner eller menn der det måtte finnes avhengig av hvilket kjønn du er. 

Nei, jeg søkte ikke til frivillig for hjelp, bare hadde kontakt med denne person.

Anonymkode: 3387f...33d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da forstår jeg. Det er ikke sikkert det at personen ikke har tatt kontakt har noe med hva du har fortalt fortalte å gjøre. Kan ha vært opptatt med andre gjøremål. Det kan også hende du bør være forsiktig med å utlevere alle dine erfaringer på en gang, det kan bli for mye for enkelte selv om de har en rolle som du beskriver.  Kanskje du heller skulle melde deg inn i en politisk organisasjon og få kontakt med folk der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hareena skrev (3 minutter siden):

Da forstår jeg. Det er ikke sikkert det at personen ikke har tatt kontakt har noe med hva du har fortalt fortalte å gjøre. Kan ha vært opptatt med andre gjøremål. Det kan også hende du bør være forsiktig med å utlevere alle dine erfaringer på en gang, det kan bli for mye for enkelte selv om de har en rolle som du beskriver.  Kanskje du heller skulle melde deg inn i en politisk organisasjon og få kontakt med folk der? 

Jeg vil ikke bli reklamert. Jeg er skjult og sikkert nå.😀

Anonymkode: 3387f...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vil ikke bli reklamert. Jeg er skjult og sikkert nå.😀

Anonymkode: 3387f...33d

Vel, jeg tenkte om det var venner/nettverk du søkte. Det er ikke slik at medlemmer i politiske organisasjoner blir intervjuet på TV eller får bilde av seg i avisa, det gjelder bare de profilerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hareena skrev (9 minutter siden):

Da forstår jeg. (...)

Jeg er imponert. Jeg skjønte ingenting av denne tråden.

Anonymkode: e6b54...fb2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hareena skrev (12 minutter siden):

Da forstår jeg. Det er ikke sikkert det at personen ikke har tatt kontakt har noe med hva du har fortalt fortalte å gjøre. Kan ha vært opptatt med andre gjøremål. Det kan også hende du bør være forsiktig med å utlevere alle dine erfaringer på en gang, det kan bli for mye for enkelte selv om de har en rolle som du beskriver.  Kanskje du heller skulle melde deg inn i en politisk organisasjon og få kontakt med folk der? 

 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er imponert. Jeg skjønte ingenting av denne tråden.

Anonymkode: e6b54...fb2

Hvis ikke vanskelig, kan du oversette ham/henne?

Anonymkode: 3387f...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg forstår det:

TS lurer på om hennes tidligere erfaringer eller fortid skremmer andre folk vekk.

TS har vært i konflikt med totalitær stat, går ut i fra mens hun bodde i et annet land der religionen til landet ikke er lov å kritisere. Hun kritiserte religionen og ble truet av myndighetene i dette landet og en gruppe som nok garantert var religiøse og sinte for TS sine ytringer. Hun opplevde også voldsomme/ubehagelig/farlige handlinger pga dette. Mest sannsynligvis handlinger begått av de samme som truet henne.

Deretter regner jeg med TS flyktet til Norge og kom i kontakt med en frivillig organisasjon som jobber mot kriminalitet begått mot de svake i samfunnet. Men når TS fortalte denne personen historien sin, så hørte hun ikke fra personen på 2 uker. Hun ble muligens ghostet. TS forventet ikke en sånn reaksjonen fra denne personen.

TS har også snakket med politiet om sin historie, og de var forståelsesfulle ihht det hun hadde opplevd av trusler (og vold?)

TS lurer deretter på hva vi tror er grunnen til at hun ble ghostet.

 

 

Personlig tror jeg personen ble skremt og ikke ønsket å bli innblandet i problemene dine og muligens selv bli utsatt for trusler og vold osv.

 

 

Anonymkode: 314b0...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får ikke tak i hvilken relasjon ts ønsker med denne personen. Vi vet heller ikke om ts er mann eller en kvinne. Hvis det er håp om en kjærlighetsrelasjon kan det være tusen årsaker til at det er tyst fra den andre kanten. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...