jentee24 Skrevet 6. august 2022 #1 Del Skrevet 6. august 2022 Hei!! Jeg skal strikke sokker for første gang i barnestørrelse men har bare totalt 4 pinner . Ser på mange oppskrifter og videoer at den 5 pinnen skal brukes til å strikke men har bare 4 :( er det noen måter jeg kan løse det på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #2 Del Skrevet 6. august 2022 Bare del maskene på 3 pinner og strikk med den fjerde Noen foretrekker faktisk det, og amerikanse settepinner selges faktisk i pakker med kun 4. Når du kommer til hælen strikker du hælmaskene over 1 pinne kun. Går fint. Anonymkode: e0495...ed7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2022 #3 Del Skrevet 6. august 2022 Fordel maskene du skal strikke på 3 pinner og strikk med den 4. Jeg gjør alltid dette, mindre å holde styr på😊 Blir litt trangt når du strikke hæl, og vær obs på at man kanskje må tenke litt mer selv dersom oppskriften er skrevet konkret for 5 pinner. Står det feks legg opp 10 masker på hver pinne, må du regne om selv. Anonymkode: 76452...dc7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiramy Skrevet 7. august 2022 #4 Del Skrevet 7. august 2022 Jeg strikker alltid sokker til barn med fire pinner. Det er så få masker at det blir kronglete med fem pinner. Når jeg er ferdig med hælen og har plukket opp masker, så deler jeg de maskene på hver sin pinne og har rett- og vrangmaskene på egen pinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #5 Del Skrevet 7. august 2022 Jeg foretrekker å strikke med 4 pinner rundt. På sokker til voksne trenger jeg en 5. pinne, men til barn klarer jeg meg fint uten. Anonymkode: 8e321...466 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #6 Del Skrevet 7. august 2022 Jeg foretrekker magic loop. Bruker den teknikker på alt fra armer til tomler. Da trenger man bare 1 lang rundpinne, og slipper å holde orden på 5. Anonymkode: 6f79a...fc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #7 Del Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg foretrekker magic loop. Bruker den teknikker på alt fra armer til tomler. Da trenger man bare 1 lang rundpinne, og slipper å holde orden på 5. Anonymkode: 6f79a...fc3 Men på små arbeider må jeg ha to løkker som stikker ut, og da synes jeg det blir enklere å holde styr på 4 pinner. Anonymkode: 8e321...466 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentee24 Skrevet 8. august 2022 Forfatter #8 Del Skrevet 8. august 2022 Ts her ! . Vet ikke med dere men for meg ble det kjempe vanskelig med bare 3 pinner siden alle oppskrifter er med 4(5) spesielt på hælene. Takker om noen har en oppskrift med 3 pinner 🙈🙈🙈🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2022 #9 Del Skrevet 9. august 2022 jentee24 skrev (15 timer siden): Ts her ! . Vet ikke med dere men for meg ble det kjempe vanskelig med bare 3 pinner siden alle oppskrifter er med 4(5) spesielt på hælene. Takker om noen har en oppskrift med 3 pinner 🙈🙈🙈🙈 Du er nødt til å omfordele maskene. Jeg starter med å ta alle maskene som skal oppå foten på egen pinne (med pinnestopper om jeg finner dem), og fordele hælmaskene på to pinner. Så setter jeg maskemerke (en tråd i en annen farge) der jeg skal strikke sammen. Når jeg skal plukke opp masker tar jeg først alle hælmaskene på en pinne. Så strikker jeg opp masker på den ene siden. Deretter strikker jeg videre med den pinnen, til den har halvparten av maskene som skal oppå foten. Så strikker jeg resten av de maskene på tredje pinne, og strikker opp maskene på den andre siden på samme pinne. Når jeg er ferdig med hæl fordeler jeg maskene jevnt. På voksensokker er det for mange masker til at dette fungerer enkelt, men til barnesokker synes jeg dette er enklest. Det er lettere for meg å holde et trekantet strikketøy enn et firkantet, spesielt når det er lite. Dette er også vanskelig på sokker, votter og tomler med spiss mønsterfelling. Da må jeg finne en ekstra pinne. Anonymkode: 8e321...466 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå