Gå til innhold

Dagbok:)

jordbær

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du skulle hatt dåp hadde jeg blitt litt sjokkert. Det hadde bare blitt så... feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg hadde en diskusjon med svigermor, som mente vi var rare som ikke skulle holde dåp for barnet vårt.

Selv om hun ikke er kristen og vi ikke er kristen, var det dårlig gjort av oss å ikke ta bryderiet med å holde en dåp i kirken.

:sjenert:

Gjorde meg ganske rasende. Ikke fordi hun mener det, men fordi hun ikke respekterer vårt valg. Grunnen "Alle andre gjør det.." er ikke god nok for meg. Hun er vel redd for å bli sett rart på av sladderkjerringene rundt henne, fordi barnebarnet ikke er døpt.. Sukk..

Hun beklagde seg i ettertid, faktisk. Og da sa jeg at det var ok at hun hadde sine meninger, men at hun måtte forsøke å respektere vårt valg. Og at jeg ikke var sur på henne, noe jeg fortsatt egentlig er. :forvirret: (Har også noe med at hun satt og gråt i stolen og fortalte om den stakkars faren min som hadde forsøkt å ordne opp mellom oss og ikke visste hva mer han kunne gjøre.. :frustrert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Drit i dama, ta egne valg så klart. Skulle da bare mangle. Your baby, your buisniss! ;)

Endret av Evelina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var hverdagen her.

Samboern startet jobb igjen i dag. Pernille er straks en måned. (Fire uker i dag. En mnd på torsdag)

Så her sitter jeg dag. Hihi.

Det pissregner ute. Ingen trilletur som planlagt. Pernille sover urolig. Hun jobbet hardt med å holde mammaen sin våken i natt. Så jeg er litt klistret fast på stua, hvor jeg leker "Dytte smokken i ungen"-leken hvert 1.-5. minutt. :ler:

Men hva er det egentlig hjemmemødre gjør på dagtid? Kanskje jeg skal rydde og lage mat? Eller noe i den duren? Men jeg kan jo ikke gjøre huslige ting HELE tiden.. Tror jeg. Hm.. Kanskje det er det jeg skal begynne med? For nå er hele huset sånn nogenlunde ryddig. Hvis vi klarer å holde det slik, blir det mye mer koselig for oss alle. Og vi kan ha besøk til en hver tid, uten at jeg må stressrydde.

..bake? ...bli avhengig av husmorsåper? ...hmm.. Jeg kjøpte meg ny dansematte her om dagen. :D Kan trene litt, kanskje. Underlivet føles liksom ganske normalt nå. Ikke som om det hovner opp med en gang jeg gjør noe. Noe jeg er sikker på samboern vil sette pris på ganske snart! :ler:

Håper jeg får en "barselgruppe" eller kontaktnettverk som de kaller det her, snart. Kanskje jeg møter like desperate mødre som meg. Som kanskje er litt lik meg og ikke bare.. veldig jentete og slikt! :sjenert: Litt kresen på personer jeg omgir meg selv med. Ingenting er så slitsomt som å late som om man liker noen. ;)

Jeg tror jeg skal rydde litt.. Hehe.

Litt smårot i krokene. Og støvet begynner å samle seg... Har ikke rukket å vaske etter at svigers dro hjem i går. Vi fikk middagsbesøk, så tørrmoppen ble brukt i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DET hadde vært et alternativ :D

Må bare bli rik først.. Er snart en mnd siden jeg fikk halvparten av lønna mi.. Og resten skulle komme som fødselspenger da.. Men jeg sendte søknad litt sent.. så jeg må pent vente.. ;)

...men jeg har jo kredittkort.. *engle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phew!

Mamma kom i natt.. Kjørte fra trøndelag og overnattet her. Og siden jeg kjeder meg på dagtid, ble hun mer enn gjerne med på trilletur til lillestrøm for å kjøpe d-dråper til vesla.

..Vel.. Jeg ble sliten av turen.. Kjøpte mye fint.. Til og med ting på apoteket.. Men D-dråpene glemte jeg.. :ler:

Fått meg en laaang gåtur iallefall! Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oooh!

Det er en enebolig til salgs like ved oss! (50m) :D

Til 1,5.. :o

Nyoppusset sa de.. Gubben skal ringe og snakke med dem. Det hadde vært perfekt for oss nå :) Taper iallefall ikke noe på det om vi bestemmer oss for å flytte en annen plass om ikke så alt for lenge.

Hadde vært deilig med bedre plass, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:grine:

I morgen er vesla en måned.

Tiden har gått veeldig fort!

Sitter her og tenker på hvor bra det egentlig har gått! Ingen store problemer. Alt har gått mye enklere enn det jeg trodde på forhånd. Bortsett fra at jeg fikk en smokkeunge rimelig tidlig. Men den smokka er fin, den! Vi er bestevenner. Sett bort fra at de ikke kommer med festeanordninger. :overrasket:

Hun er verdens beste lille goding. Har funnet ut at man kan gråte når man vil noe, nå da. Men det gjør ingenting. For hun gråter bare når maten ikke kommer fort nok, eller hvis hun har vondt i magen. Noe hun har hatt en stund nå. Tror det er tillegget hun har fått en gang i blant. Bæsjen er ganske seig på en måte. Den vil heller ikke ut av seg selv og hun strever noe alvorlig med det der. Må til med rådet fra ei venninne. Lirke helt forsiktig rett innenfor endetarmsåpningen med et termometer. Da kommer det i mengder med en gang og så roer hun seg litt.

Må heller få dreisen på pumpingen, så kan hun få det på flaske i stedet. Vil gjerne ha en unge som tar både pupp og flaske.

Ammingen har gått SÅ bra. Ikke antydning til såre brystvorter, lite melk eller baby som ikke vil ha pupp. Hun kaster seg over hver eneste gang. :ler: Lik sin far :sjarmor:

Til nå har jeg overlevd mer besøk på en måned, enn jeg har hatt tilsammen siden vi flyttet for oss selv. Hihi. Koselig. Dessuten må vi holde det ryddig og rent da! :D Smart. Problemet der er at det er vanskelig å rydde med baby på armen. Hun er så lita at bæreselen er litt.. stor og rar til henne. Tror jeg må prøve på nytt igjen, snart. Hadde vært mye enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine:

Jeg er så sliiiteeen! Slemme baby vil ikke sove noe særlig om natta.. eller om dagen.. :overrasket:

Eller.. hun sover mye. Bare at det er litt om gangen. Og det liker ikke hjernen min. 1-1,5t om gangen er det meste for tiden.. Og så bruker hun lang tid på å sovne igjen. Slik at jeg får 1 time søvn og 1 time våken på natta... og så får jeg 5min søvn og så må jeg dytte inn smokken på nytt.. Hihi

Vel. Er vel slik det skal være. Gå rundt i halvsvime med hodepine og dårlig humør :ler:

Endret av jordbær
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er slem når det kommer til soving ;) Ellers er hun 100% søt! Helt enig.

Og hurra for mini som fyller en måned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

På mandag tar jeg med meg Pernille til kiropraktor. Håper de kan løse opp noe greier slik at magen blir bedre.. Denne uka har vært grusom for begge to. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...