Gå til innhold

Er så tørst!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk skikkelig hjertebank i stad, hadde litt høy hvilepuls (lå på 90 ganske lenge, men svinget litt ned på 80 også, innimellom), var veldig varm og ble sykt tørst. Drakk vel 3 litt store glass tror jeg, uten at det hjalp, og har nytt glass på nattbordet nå, men hjelper ikke. 
 

Det er ikke mange måneder siden jeg målte blodsukkeret mitt.. men burde jeg fortsatt bekymre meg for diabetes? Tisser ikke så hyppig føler jeg, men når jeg må tisse, så MÅ jeg plutselig så veldig også, helt akutt. Tok forresten blodprøver for ikke så lenge siden, og de virket normale. Men jeg er ofte veldig  tørst da, og får sånne episoder der jeg drikker og drikker uten at det hjelper, innimellom. Sånn som nå. 
 

Har hoven mage fra ca. navel og ned også, og har legetime for dette om 14 dager. 
 

Skal måle blodsukkeret mitt når jeg står opp, senere. Men er det noe mer jeg burde gjøre? Når tar man kontakt med lege ved tørste, og når er det akutt?

Anonymkode: a0016...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Målte du høyt blodsukker sist?
Spiser du mye salt / salt mat?

Anonymkode: 9cdac...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Målte du høyt blodsukker sist?
Spiser du mye salt / salt mat?

Anonymkode: 9cdac...10b

Nei, da var det normalt. Og jeg har ikke så mye salt i dag, og spiser ikke spesielt mye salt mat til vanlig heller. 
 

Har også hatt sviende/brennende og stikkende magesmerter. Kanskje mest nede på høyre side, men litt diffust også.  Og har hoven mage (ikke luft) som jeg nevnte tidligere. Vet ikke om det er noen andre sykdommer/tilstander, som gjør at man blir dehydrert..? 

Jeg er 20 år.

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kan du være gravid?

Anonymkode: e669b...153

Nei

Anonymkode: a0016...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, da var det normalt. Og jeg har ikke så mye salt i dag, og spiser ikke spesielt mye salt mat til vanlig heller. 
 

Har også hatt sviende/brennende og stikkende magesmerter. Kanskje mest nede på høyre side, men litt diffust også.  Og har hoven mage (ikke luft) som jeg nevnte tidligere. Vet ikke om det er noen andre sykdommer/tilstander, som gjør at man blir dehydrert..? 

Men er du dehydrert? 
Ut i fra det du beskriver tenker jeg pankreatitt (betennelse i bukspyttkjertelen), diabetes, angst, hypokonderi.
Du har jo ny time hos legen. Om du ikke kan vente ta kontakt med legen din 

Anonymkode: 9cdac...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor kjangs for at du har diabetes ut ifra det du beskriver

Anonymkode: 04868...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Målte du høyt blodsukker sist?
Spiser du mye salt / salt mat?

Anonymkode: 9cdac...10b

Mangel må salt kan vise seg som tørste. Kroppen klarer ikke ta opp væske om det ikke finnes salt. Salt er en balanseting.

Anonymkode: fa328...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Mangel må salt kan vise seg som tørste. Kroppen klarer ikke ta opp væske om det ikke finnes salt. Salt er en balanseting.

Anonymkode: fa328...a72

Ikke meg som er TS.

Anonymkode: 9cdac...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er stor kjangs for at du har diabetes ut ifra det du beskriver

Anonymkode: 04868...b8e

Målte nå, og hadde bare 4.6 mmol/l - så det var helt normalt 

Anonymkode: a0016...958

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...