Fru2020 Skrevet 5. august 2022 #1 Skrevet 5. august 2022 Jada. Livet som kattungematmor tar stadig nye vendinger. Jeg kjøpte gardiner denne uken. Sjakktrekk. Katten klatrer til topps og ligger på gardinstengene (har to) Hva skal jeg gjøre. Gardinene er allerede ødelagt. Kan jeg bare la dem henge eller lærer hun da at det er ok å klatre i gardinene? Skal jeg ta ned gardinene og leve uten?(det har jeg egentlig ikke lyst til for vi trenger dem som solskjerming) Det jeg tenker som alternativ er enten å ta de med nå og så henge opp igjen når hun er blitt utelatt eller la disse som nå er full av rankinger henge til hun er utekatt og så henge opp nye. Eller er det et bedre alternativ?
Leo Skrevet 5. august 2022 #2 Skrevet 5. august 2022 Vi har hatt kattunger og valper med ujevne mellomrom opp gjennom årene og etter at vi fikk en helvill bengalblanding som klatret i på både gardiner og tapet ble førstnevnte fjernet. (Sistnevnte også for så vidt, men det var ikke direkte på grunn av denne katten ) De har aldri kommet tilbake fordi vi fant ut at det var mindre styr for alle parter å ikke ha dem. I stedet er det montert persienner der hvor vi har behov for solskjerming. Når det er sagt så pleier de å slutte og bry seg om gardiner etc. når de blir voksne. I hvert fall de vi har hatt/har som er utekatter og får utløp for virketrangen utendørs.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #3 Skrevet 5. august 2022 Prøv anti katt spray på gardinene. Eller vann på sprayflaske som er tilsatt sitron, eukalyptus eller menthol. Generelt så vil vel slike rampestreker tilsi at katten trenger litt mer stimuli. Har hun klatretre og leker? Trøsten er at det går kver når hun blir eldre og hvert fall hvis hun blir utekatt. Anonymkode: eba03...9dc
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #4 Skrevet 5. august 2022 1. Spray gardinene med katt vekk (dyrebutikk) 2. Lek mer med katten, ha flere leker, prøv nye ting. 3. Ha flere klorestativ, klatre muligheter, hyller i høyden , google «catification». 4. Skaff en kattunge til (de aktiviserer hverandre og det er mange fordeler) Jeg hadde ikke orket å stresse med det, hadde bare tatt de ned, er ikke garantert at noe fungerer fordi at kattunger er kattunger, de har en helt ekstrem energi og kan holde på sånn til de er året. Men jeg ville uansett ha gjort 2-4 fordi kattungen vil nytte fra det uansett. Somskjerming, da kan du bruke slitte sengetrekk, sorte plastposer(det kan ikke katten klatre i), tepper osv. Anonymkode: b989a...437
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå