Gjest Gjetsen Skrevet 21. november 2005 #1 Skrevet 21. november 2005 Skal på Ct undersøkelse av hodet imorgen, noen som kan fortelle meg hvordan en sån undersøkelse foregår? hvor lang tid den tar?
Scheherazade Skrevet 21. november 2005 #2 Skrevet 21. november 2005 (endret) Selvfølgelig! Da jeg var i forrige uke gikk det som følger. Kom inn, tok av meg på bena og la meg på benken. Fikk veneflon i armen, så tok jeg bilder uten kotrast. Tok cirka 4-5 minutter. Det er ikke trommel, men en slags "portal", og jeg ble kjørt litt frem og tilbake. Deretter ble det satt kontrast, ventet tre minutter på at den skulle funke, deretter ny runde med bilder. Da jeg var ferdig måtte jeg sitte på gangen å henge og vente tyve minutter, i tilfelle jeg reagerte på kontrasten eller at bildene ble veldig dårlig. Det hele tok vel cirka en halvtimes tid. EDIT: Forresten var det et av mitt livs mest fantastiske øyeblikk da kontrasten skulle virke, en alldeles utrolig rar, varm følelse som spredde seg i hele kroppen. Endret 21. november 2005 av Scheherazade
Gjest Gjest1 Skrevet 21. november 2005 #3 Skrevet 21. november 2005 Jeg har tatt CT flere ganger, og det er ikke noe å grue seg til. Du legger deg på en benk og så blir du kjørt litt frem og tilbake gjennom denne "portalen" som er nevnt i innlegget over. Det er ikke ved alle undersøkelser man trenger kontrastvæske, jeg har gjort det flest ganger uten. Sist jeg tok CT tok det mindre enn et halvt minutt, noen ganger tar det lenger tid, men det er ikke noe pes Hvis linken min funker, så kan du lese litt om det her: http://www.trs-telemark.no/index.php?optio...id=23&Itemid=46
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå