Gjest Teria Skrevet 21. november 2005 #1 Skrevet 21. november 2005 Hei Leste en artikkel idag som skremte meg veldig .. er vistnok 3 ganger så stor sjanse for å få blodprpopp når man går på p-plaster enn om man går på p-pilla .. og man får i seg 60% mer hormoner. Er vel allerede ett eller to tilfeller av blodpropp i Norge i forbindelse med p-plasteret, og 17 stk. i Usa .. Men hvor skummelt er dette egentlig? Er det overdrevet, eller ? Nå vurderer jeg nesten å skifte prevansjonsmiddel .. artikkelen er her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=109655
Nella Skrevet 21. november 2005 #2 Skrevet 21. november 2005 Snakk med legen din du Dødsfall som følge av p-piller skyldes ofte andre innvirkende årsaker også som høyt blodtrykk feks. Men å få i seg så mye mer østrogen kontra piller ville jeg vært betenkt med. Bruker selv cerazette (søker du i forumet får du opp masse info om de) og de er helt uten østrogen. Passer meg fint ihvertfall. MEn som sagt, bestill deg en legetime og snakk med legen din om alternativer eller om du skal fortsette.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 21. november 2005 #3 Skrevet 21. november 2005 Ja, P-plaster kommer jeg aldri til å bruke mer. Ble skikkelig syk etter en mnd med det, og var i faresonen for å få blodpropp.
Anette Lillebill Skrevet 21. november 2005 #4 Skrevet 21. november 2005 Dersom studiene stemmer, vil vi presisere at risikoen for blodpropp fortsatt er liten, og risikoen for å dø av blodpropp er enda mindre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå