Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal på teambuilding i neste uke og en del av programmet er at alle skal stå og snakke om seg selv og arbeidsdagen sin i ti minutter! Ble helt :overrasket: , jeg, er ikke redd for å snakke i forsamlinger, men ti minutter er da veldig lenge? Og det gjelder bare min avdeling og vi gjør stort sett det samme. Synes dette høres helt på jordet ut, dårlig fantasi, ihvertfall. Og det er flere der som er mer stille typer som ikke sier så mye og som sikkert må få helt angst av å se det programmet! Er ti minutter lenge i en sånn setting eller er det bare jeg som er vrang her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes også det hørtes lenge ut. Hva med å teste ut på noen du kjenner først? Kanskje prøve å se arbeidet ditt fra flere vinkler. Trivsel, sett med kollegers øyne, evt. kunders øyne?

Gjest Catwoman
Skrevet

Synes ti minutter hørtes lenge ut ja. Er du sikker på at dte er riktig?

Skrevet
Synes ti minutter hørtes lenge ut ja. Er du sikker på at dte er riktig?

Ja, det er riktig. Vi er 12 stykker og skal da bruke to timer på å sitte å høre på det omtrent samme sagt 12 ganger. Den største variasjonen blir nok dialektene, ikke innholdet. Gleder meg! :ironi:

Skrevet

jeg hadde fått superangst.. hvem er det som har funnet opp denne geniale planen? tortur!

Gjest komsomolets
Skrevet

Skriv ned noen gode vitser, eller historier. Mim eller agér morsomme episoder fra avdelingen, ta med gitar og ta en trall :ler: Eller rott deg sammen med noen andre fra avdelingen, og slå tiden sammen.

Her har du sjansen til å utmerke deg litt i forhold til de andre.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

10 minutter er ikke lenge når man først begynner å snakke. Skisser opp noen temaer på en side, og så er du i boks. Dessuten pleier slike tidsgrenser kun å være veiledende, og det er garantert noen andre som snakker lenger enn 10 min, så hvis du snakker i 5 minutter, er det ingen som kommer til å reagerer på det.

Skrevet

10 minutter om deg selv OG arbeidsdagen din er ikke lenge. Og om dere ikke er kloninger av hverandre bør det bli 12 forskjellige oppfatninger om jobb og hvordan man selv takler det. For vi er alle forskjellige og jeg kunne brukt dobbelt så lang tid.

Jeg ville fortalt om arbeidsdagen min, hva oppgavene mine gikk ut på Man tror at alle andre vet hva en selv gjør, jeg lover deg, det er IKKE tilfelle og her er det åpent for aha-opplevelser.

Jeg ville fortalt om hva jeg syntes om det jeg gjorde, hva jeg ønsker kunne vært annerledes, hvordan rutinene fungerer - eller ikke. Jeg ville tatt opp hva jeg var fornøyd med og hva jeg kunne tenke meg å endre på. Jeg ville også tatt opp om noen av oppgavene kanskje klunne omfordeles slik at jeg fikk andre oppgaver i bytte mot noe annet. Mange steder kommer det på oppgaver som må bare gis til den som har tid - eller blir oppgaven tildelt. Dermed kan det av og til være rom for å bytte.

Jeg ville også fortalt om min egen trivsel med bedriften og kolleger og ikke minst hva jeg satte pris på.

Se det - var nesten ti minutter bare å skrive dette.

Om dere ikke pakker samme konfekten inn i samme papiret alle sammen og aldri gjør noe annet er det MYE å hente her for en bedriftsleder. Og MYE å hente for dere som team.

Skrevet

høres ut som typisk lagbygging det der. Har vært med på slikt et par ganger før. det var grusomt og fullstendig bortkasta tid :sinna::sinna:

finner jobben min på noe sånt kommer jeg til å sykmelde meg :frustrert:

kan du ikke bare si noe fullstendig kødd i to minutter? er vel ingen som kan tvinge deg til å prate. ta med ei bok eller et strikketøy slik at du har noe å gjøre på mens de andre gjentar seg selv.

Skrevet

Ja, det hørtes ut som noe en positiv lagspiller ville gjøre, gaja - sikkert skikkelig miljøfremmende for hele arbeidsplassen. :sarkasme:

Det er mange prosesser rundt omkring som man finner teite innimellom - men innstillingen til de som deltar er ganske avgjørende. Bare det å vurdere å sabotere en slik greie virkelig ufattelig umodent og barnslig. Ikke virker forresten - ER umodent og barnslig.

Skrevet (endret)

jeg er en veldig flink lagspiller. jeg har opplæring i gruppearbeid og blir oppfatta som en person det er veldig lett å samarbeide med.

jeg har vært med på to fullstendig mislykka lagbyggingskurs basert på svadapsykologi. Begge deler var lagt opp av fullstendig ukompetente folk og utvikla seg til skikkelig ubehagelige situasjoner.

Den siste gangen var det et faglig seminar hvor noen begynte å rote inn lagbyggingstull, noe som gjorde at vi kasta bort flere dager på bullshit. Da de prøvde å nekte oss tilgang på faglitteratur fordi vi skulle "lære av hverandre" fikk jeg nok og sa fra på en ekstremt saklig og rolig måte til de øverste lederne. heldigvis ga de seg da slik at vi faktisk kunne lære noe... Jeg blir fremdeles irritert når jeg tenker på at vi sløste bort 3 dager på en fantastisk interessant lokalitet på miming og på å "fortelle om oss selv" :frustrert:

Det eneste jeg har hatt nytte av var et fullstendig seriøst opplegg der vi fikk lære teknikker for leding av grupper; hvordan skal en møteleder opptre, hvordan takler man folk som sier for mye eller for lite osv.

Hvem har interesse av at 12 folk sier nøyaktig det samme i 2 timer? kunne de ikke brukt de 2 timene på å prate naturlig sammen? kose seg sammen?

jeg ville vel neppe aktivt sabotert noe, men kommer jeg i en slik situasjon igjen kommer jeg enten til å nekte å bli med på kurset, eller holde meg mest mulig utenfor.

hva er egentlig vitsen med et slikt opplegg? de fleste som ikke er så veldig utadvendte eller "kunstneriske" vil syns at det er ubehagelige, og da skaper man konflikter som ikke fantes i gruppa fra før....

Endret av gaja
Skrevet
Skriv ned noen gode vitser, eller historier. Mim eller agér morsomme episoder fra avdelingen, ta med gitar og ta en trall :ler: Eller rott deg sammen med noen andre fra avdelingen, og slå tiden sammen.

Her har du sjansen til å utmerke deg litt i forhold til de andre.

Ganske enig. Ville vel neppe klovnet med miming eller musisert, men du kan jo ta en litt morom essay-aktig vri. Se humoristisk på deg selv først, deretter andre (uten å være slem så klart), og la for all del ikke sjefen slippe unna. Hva oppfatter du som typisk på arbeidsplassen din? Hvem sier alltid noe morsomt? Hvem er alltid bekymret for eventuelle utganger på saker etc. Hvem rotter seg sammen og kjører sitt eget show?

Hvordan kan man bruke flere minutter på å snakke om arbeidsplassen uten å nevne dem som faktisk jobber der...? Det hele kommer vel an på om du synes det er greit å showe litt i en slik sammenheng ;) Og om de du jobber med kan ta en snill spøk. I et velbygget tem bør en vel absolutt det. .... ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...