Skogkatten Skrevet 11. august 2022 #21 Skrevet 11. august 2022 Ingen virkelig fæle opplevelser, ikke i nærheten av hva enkelte andre her har opplevd. Men jeg har noen litt rare opplevelser, som jeg ler godt av nå, selv om det ikke nødvendigvis var så morsomt da det sto på. 1. Hotell i Beograd. De hadde tydeligvis fått nye senger, men det var visst ingen som hadde sjekket om sengene passet inn i nisjen der de skulle så. Resultatet var at sengen sto på skrå ut i rommet og var i veien uansett hva jeg skulle. Bryteren til nattbordlampen var også delvis gjemt bak sengen. 2. Annet hotell i Beograd. Det var midt på sommeren og veldig lyst, men bare en gardin, som kun dekke halve vinduet. Siden jeg synes det er greit at det er mørkt når jeg skal sove, gikk jeg ned i resepsjonen og ba om en ekstra gardin. Resepsjonisten så på meg omtrent som om jeg hadde bedt om tilgang til skatten ved regnbuens ende. Til slutt fikk jeg er pledd og noen klesklyper, og jeg balanserte på en sittegruppe for å henge det på plass. 3. London midt på vinteren. Impulstur med en venninne, vi var ganske blakke og ville bo så billig som mulig. Jeg fikk et knøttlite rom på en trappeavsats. Det fantes en sånn krakk å slå ut og legge bagasje på, men det var ikke plass til den noe sted på rommet. Det var ekstremt varm der da vi kom, så jeg spurte om det var mulig å justere varmen. Fikk beskjed om at det var det ikke, men det var mulig å slå av. Siden det var januar takket jeg nei til det, men det hadde sikkert blitt gjort likevel, for jeg våknet i 2-3-tiden på natten av at jeg holdt på å fryse ihjel. Måtte opp å kle på meg ullgenser og strømpebukser i tillegg til pysjen, og finne ut hvordan jeg skulle slå på varmen igjen. Det tok litt tid, men jeg klarte det hotellet ikke klarte, og fikk komfortabel temperatur på rommet. 4. Annet hotell i London. Tydeligvis med vindu ut mot bakgården til en italiensk restaurant. For derfra strømmet det samme soundtracket av italienske hits døgnet rundt, og det så høyt at det var ikke mulig å stenge det ute med ørepropper. Mannen i resepsjonen prøvde å roe meg ned med at de stengte snart, senest ved midnatt, mente han. Men det skjedde ikke. Så jeg ba om nytt rom, siden jeg synes det er enklere å sove uten Volare på loop rett utenfor vinduet. Hotellet var fullbooket, så jeg fikk et tomannsrom for natten, og løfte om at de ansatte skulle flytte bagasjen min neste dag, siden jeg var opptatt på seminar hele dagen. I en pause blir jeg oppringt av direktøren, som truet med at om jeg ikke kom og flyttet bagasjen min umiddelbart, så måtte jeg betale for 3 rom. Det er foreløpig første og siste gang jeg har blitt sint i forbindelse med opphold på hotell. Og jeg fikk det til slutt som jeg ville, med konfekt på kjøpet.
Mayah Skrevet 11. august 2022 #22 Skrevet 11. august 2022 Har egentlig vært heldig med hotellene jeg har vært på, men den opplevelsen som egentlig var ganske ekkel og som kunne blitt farlig var da vi bodde på Clarion hotell Karl Johan tidligere i år. Det var kveld, vi hadde booket bord på en restaurant som vi plutselig fikk litt hastverk med å rekke, men da vi skulle åpne døra gikk det ikke. Det virka som om batteriet i låsen var tomt eller at låsen var ødelagt på en eller annen måte, døra satt bom fast, vi kom oss ikke ut. Vi var i øverste etasje på hotellet, og det var laaangt ned utafor vinduet. Det endte med at jeg måtte google hotellet for å finne nummeret, og ringe ned i resepsjonen for å få de til å komme opp og låse oss ut. Dette tok kanskje 10-15 minutter, og utenfra klarte resepsjonisten fint å låse opp døra med nøkkelkortet, så han skjønte tilsynelatende ikke helt problemet og beklagde aldri, men vi fikk nytt rom. Jeg tenker bare hvis det hadde vært noe alvorlig, f.eks brann, sykdom, og så er man rett og slett låst inne på rommet med ingen mulighet til å komme seg ut. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #23 Skrevet 11. august 2022 3 minutter siden, Mayah said: Har egentlig vært heldig med hotellene jeg har vært på, men den opplevelsen som egentlig var ganske ekkel og som kunne blitt farlig var da vi bodde på Clarion hotell Karl Johan tidligere i år. Det var kveld, vi hadde booket bord på en restaurant som vi plutselig fikk litt hastverk med å rekke, men da vi skulle åpne døra gikk det ikke. Det virka som om batteriet i låsen var tomt eller at låsen var ødelagt på en eller annen måte, døra satt bom fast, vi kom oss ikke ut. Vi var i øverste etasje på hotellet, og det var laaangt ned utafor vinduet. Det endte med at jeg måtte google hotellet for å finne nummeret, og ringe ned i resepsjonen for å få de til å komme opp og låse oss ut. Dette tok kanskje 10-15 minutter, og utenfra klarte resepsjonisten fint å låse opp døra med nøkkelkortet, så han skjønte tilsynelatende ikke helt problemet og beklagde aldri, men vi fikk nytt rom. Jeg tenker bare hvis det hadde vært noe alvorlig, f.eks brann, sykdom, og så er man rett og slett låst inne på rommet med ingen mulighet til å komme seg ut. Dette ville jeg klaget inn til ledelsen i kjeden, må jo finnes en måte å åpne dører manuelt, om man så har mistet nøkkelkortet ut vinduet. Kan jo skje at man blir innelåst uten mobil også, og hva da? Kanskje usannsynlig i 2022, men alt er mulig 😛 Anonymkode: c7e12...6ad 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #24 Skrevet 11. august 2022 På et hotell i Ålesund. Rommet var så lite, jeg måtte ligge nærmest vinduet, nesen min var to cm unna de mørkeblå velurgardinene og når jeg lå på siden såg jeg rett inn i gardinen som enten var full i snørr , eller det jeg tror mest : sperm. Garantert noen som har tørket seg med gardinen. Jeg sendte inn en klage, for det var ekkelt ! Fikk mail fra direktøren som ga meg en gratis overnatting på suite så det ble jeg glad for 🤩Han hadde vært innom rommet etter jeg sendte mailen og de syns også det var veldig grisete… Anonymkode: b10a4...888 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #25 Skrevet 11. august 2022 17 minutter siden, Mayah said: Har egentlig vært heldig med hotellene jeg har vært på, men den opplevelsen som egentlig var ganske ekkel og som kunne blitt farlig var da vi bodde på Clarion hotell Karl Johan tidligere i år. Det var kveld, vi hadde booket bord på en restaurant som vi plutselig fikk litt hastverk med å rekke, men da vi skulle åpne døra gikk det ikke. Det virka som om batteriet i låsen var tomt eller at låsen var ødelagt på en eller annen måte, døra satt bom fast, vi kom oss ikke ut. Vi var i øverste etasje på hotellet, og det var laaangt ned utafor vinduet. Det endte med at jeg måtte google hotellet for å finne nummeret, og ringe ned i resepsjonen for å få de til å komme opp og låse oss ut. Dette tok kanskje 10-15 minutter, og utenfra klarte resepsjonisten fint å låse opp døra med nøkkelkortet, så han skjønte tilsynelatende ikke helt problemet og beklagde aldri, men vi fikk nytt rom. Jeg tenker bare hvis det hadde vært noe alvorlig, f.eks brann, sykdom, og så er man rett og slett låst inne på rommet med ingen mulighet til å komme seg ut. Hvilket hotell mener du forresten? Finner ikke noe Clarion Karl Johan. Og de fleste hotelldører har vel en form for dørklinke? Kan faktisk aldri huske å ha vært borti en hotelldør som måtte åpnes med kort fra innsiden. Men at dører går i vranglås skjer ganske ofte, stort sett når man skal åpne fra utsiden. Anonymkode: c7e12...6ad
Mayah Skrevet 11. august 2022 #26 Skrevet 11. august 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvilket hotell mener du forresten? Finner ikke noe Clarion Karl Johan. Og de fleste hotelldører har vel en form for dørklinke? Kan faktisk aldri huske å ha vært borti en hotelldør som måtte åpnes med kort fra innsiden. Men at dører går i vranglås skjer ganske ofte, stort sett når man skal åpne fra utsiden. Anonymkode: c7e12...6ad Sorry, Comfort hotell Karl Johan heter det visst, blander Comfort og Clarion. Mulig jeg formulerte meg litt rart, men det var vanlig dør fra innsiden med dørklinke altså, men den var liksom helt "død", hørte at den klikket når man tok ned dørhåndtaket, men den åpna seg ikke. Men den åpna seg helt fint fra utsiden på første forsøk når resepsjonisten kom.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2022 #27 Skrevet 11. august 2022 1 hour ago, Mayah said: Sorry, Comfort hotell Karl Johan heter det visst, blander Comfort og Clarion. Mulig jeg formulerte meg litt rart, men det var vanlig dør fra innsiden med dørklinke altså, men den var liksom helt "død", hørte at den klikket når man tok ned dørhåndtaket, men den åpna seg ikke. Men den åpna seg helt fint fra utsiden på første forsøk når resepsjonisten kom. Håper de tar tak i det, i verste fall kan det jo få alvorlige følger. Men ikke kjekt å bli innestengt på hotellrommet uansett, man har jo gjerne ting man skal rekke. Hadde de dekket flybilletten om du ikke rakk flyet, liksom? Anonymkode: c7e12...6ad
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #28 Skrevet 12. august 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): På et hotell i Ålesund. Rommet var så lite, jeg måtte ligge nærmest vinduet, nesen min var to cm unna de mørkeblå velurgardinene og når jeg lå på siden såg jeg rett inn i gardinen som enten var full i snørr , eller det jeg tror mest : sperm. Garantert noen som har tørket seg med gardinen. Jeg sendte inn en klage, for det var ekkelt ! Fikk mail fra direktøren som ga meg en gratis overnatting på suite så det ble jeg glad for 🤩Han hadde vært innom rommet etter jeg sendte mailen og de syns også det var veldig grisete… Anonymkode: b10a4...888 😂 Hvilket? Er derfra, så har hørt en del ymse om hotellene i Ålesund. Anonymkode: 8cf8a...f48
Liveterspennende Skrevet 12. august 2022 #29 Skrevet 12. august 2022 Reist mye og opplevd en del, noe må man forvente på de rimeligere 2-3 stjerners hoteller. En sak som virkelig ikke var ok skjedde på Marriot i London, som er et dyrt og bedre hotell. Jobbreise hvor jeg får rom nøkkel og går til rommet, låser meg inn. Blir overrasket over to mannfolk som er i full gang, ene står bak han andre. Ble helt frossen/stiv (i blikk og handling) før jeg forsiktig sier «keep on working that ass» og går ned til resepsjon og forteller om min opplevelse. Resultatet ble oppgradering til suite 👍🏻
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #30 Skrevet 12. august 2022 Jeg var ledsager for et familiemedlem i forbindelse med en operasjon i Tromsø i fjor. Vi hadde booket et dobbeltrom med to senger på Scandic Grand, og endte opp med to oppgraderinger i løpet av den første dagen. Rom nr.1 besto av en 140 seng, så vi gikk rett tilbake til resepsjonen. Rom nr.2 så helt ok ut. Ingenting å rope hurra for ift standard( hotellet er under oppussing), men det var to separate senger. Vi lempa av bagasje og dro rett til konsultasjonen. Når vi kom tilbake la jeg først merke til støv på nattbord, lister, osv- men tenkte ikke så veldig mye over det. Jeg fikk meg en stygg overraskelse når jeg gikk inn på badet. På innsiden av døren så det ut som om noen hadde spruta brus,øl, etc, det var muggsopp på koblingene til toalettet og dusjen så ikke ut til å ha vært vaska på flere uker- samt at det oste urin. I forbannelse gikk jeg inn på tripadvisor for å sjekke kundeomtaler( jeg var ikke den som bestilte), og ble overrasket over hvor mange folk som hadde kommentert i forhold til dårlig renhold. Jeg tok flere bilder av badet før jeg på ny gikk ned i resepsjonen for å klage. Resepsjonisten prøvde seg først på at det ikke var noe ledig, men pipa fikk en annen tone når jeg bladde opp bildene jeg hadde tatt. Endte med at vi ble oppgradert til øverste etasje, som var nyoppusset. Vi saumfarte rommet før vi godkjente det og fikk et helt ok opphold. Jeg har i ettertid frarådet alle jeg kjenner som skal til Tromsø å booke seg inn på det hotellet Aldri igjen😅 Anonymkode: 6580b...1d5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå