AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #1 Skrevet 4. august 2022 De satt i hagen, drakk og ropte på meg, den vennegjengen. Jeg følte meg smålig og fattig mens jeg klippet gress. Siste gang jeg lar meg ydmyke tenkte jeg. Men har dere opplevd noe lignede i ordentlige voksne yrker? Anonymkode: 4fc4a...be4 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #3 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du gartner? Anonymkode: e78f6...417 Sommerjobb, student Anonymkode: 4fc4a...be4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #4 Skrevet 4. august 2022 Nei. Men jeg jobbet en sommer i hjemmesykepleien, det må være 20 -25 år siden, som ufaglært En kalte av de eldre behandlet meg som sin tjener og var direkte ufine, for ikke å si voldelige. Anonymkode: fd390...942 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #5 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Men jeg jobbet en sommer i hjemmesykepleien, det må være 20 -25 år siden, som ufaglært En kalte av de eldre behandlet meg som sin tjener og var direkte ufine, for ikke å si voldelige. Anonymkode: fd390...942 Hehe morsomt. Ts Anonymkode: 4fc4a...be4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #6 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sommerjobb, student Anonymkode: 4fc4a...be4 Man "skal" føle seg fattig som student, man er jo ikke i fulltidsjobb. Anonymkode: 644a2...e15 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #7 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sommerjobb, student Anonymkode: 4fc4a...be4 Hvis du fortsetter å jobbe så kan det hende at det er du som må leie inn noen til sommerjobber om noen år, bare ikke gå i "evig-student" fella. Anonymkode: 94720...b4c 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #8 Skrevet 4. august 2022 Hva var det de ropt til deg så var så ille ? Tror ikke det går så bra med deg i den voksne verden, hvis du er lettkrenka og tåler lite motstand. Anonymkode: d66d0...6a0 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #9 Skrevet 4. august 2022 Rar oppførsel på dem uansett vist du skal klippe så kan du vell gjøre det uten at noen roper på deg. Anonymkode: e656a...ae8 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #10 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva var det de ropt til deg så var så ille ? Tror ikke det går så bra med deg i den voksne verden, hvis du er lettkrenka og tåler lite motstand. Anonymkode: d66d0...6a0 Ts beskriver jo en situasjon der hvem som helst hadde følt seg ydmyket. Anonymkode: fd390...942 4 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #11 Skrevet 4. august 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Sommerjobb, student Anonymkode: 4fc4a...be4 Men da er du jo "fattig" så følelsen din var jo ikke feil Anonymkode: c0100...6ea
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #12 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts beskriver jo en situasjon der hvem som helst hadde følt seg ydmyket. Anonymkode: fd390...942 Ser det ikke sånn, spørs hva som ble sagt/ropt. Anonymkode: d66d0...6a0
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #13 Skrevet 4. august 2022 17 minutter siden, AnonymBruker said: De satt i hagen, drakk og ropte på meg, den vennegjengen. Jeg følte meg smålig og fattig mens jeg klippet gress. Siste gang jeg lar meg ydmyke tenkte jeg. Men har dere opplevd noe lignede i ordentlige voksne yrker? Anonymkode: 4fc4a...be4 Kjenner litt følelsen, heldigvis lenge siden og det skjedde bare et par ganger. Men husk at fulle rike jævler også kan være noen jævler til å tipse. Da er det jo som å ta godt betalt for underholdning. Anonymkode: 9feaa...f60
missbluebird Skrevet 4. august 2022 #14 Skrevet 4. august 2022 Dette gjenspeiler egentlig en del av samfunnet generelt. Mange mener at en toppsjef er viktigere enn vaktmesteren, så derfor behandles vaktmesteren dårlig. Fjotten på toppen hadde aldri fått noe til om det ikke hadde vært for de nede på gulvet som rengjør, retter og sørger for at grunnmaskineriet virker. Om ingen hadde gjort disse jobbene, så ville ting ikke ha gått rundt og vi ville ha levd i en søppeldynge. Dette er ikke noe man bør se ned på, men rett å slett se opp til. Det er viktige jobber som desverre ikke er verdsatt og overhode ikke godt betalt. 2 1
Miss91 Skrevet 4. august 2022 #15 Skrevet 4. august 2022 Sett på musikk i ørene og overse, ikke gidd å bruke energi på dette. 2
Miss91 Skrevet 4. august 2022 #16 Skrevet 4. august 2022 missbluebird skrev (1 minutt siden): Dette gjenspeiler egentlig en del av samfunnet generelt. Mange mener at en toppsjef er viktigere enn vaktmesteren, så derfor behandles vaktmesteren dårlig. Fjotten på toppen hadde aldri fått noe til om det ikke hadde vært for de nede på gulvet som rengjør, retter og sørger for at grunnmaskineriet virker. Om ingen hadde gjort disse jobbene, så ville ting ikke ha gått rundt og vi ville ha levd i en søppeldynge. Dette er ikke noe man bør se ned på, men rett å slett se opp til. Det er viktige jobber som desverre ikke er verdsatt og overhode ikke godt betalt. Amen!
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #17 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ser det ikke sånn, spørs hva som ble sagt/ropt. Anonymkode: d66d0...6a0 Bare masse tull og de utsrålte holdning om at de var over meg og jeg en som bare klipper gress. Jeg finner meg ikke i slkt, når jeg bare skal gjøre en ærlig jobb. Ts Anonymkode: 4fc4a...be4 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #18 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men da er du jo "fattig" så følelsen din var jo ikke feil Anonymkode: c0100...6ea Ehh jeg er ikke fattig, men bare vanlig student fra vanlig familie. Ts Anonymkode: 4fc4a...be4 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #19 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bare masse tull og de utsrålte holdning om at de var over meg og jeg en som bare klipper gress. Jeg finner meg ikke i slkt, når jeg bare skal gjøre en ærlig jobb. Ts Anonymkode: 4fc4a...be4 "Bare en masse tull" Er du så lettkrenka, så vil du få store problemer når du møter på virkelig motstand i livet. Anonymkode: d66d0...6a0 2
Gjest Muffin man Skrevet 4. august 2022 #20 Skrevet 4. august 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg følte meg smålig og fattig mens jeg klippet gress. Du må ha kjent litt på "fattig-følelsen" for å kunne føle deg rik senere Litt kontraster i livet er ikke nødvendigvis en dårlig ting . Når du vokser så definerer du sikkert ikke rikdom med mennesker som sitter å godter seg på vegne av en som er ung og hardtarbeidende. Ydmykhet er ikke noe alle har hatt muligheten til å lære av. Cheer up!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå