Gå til innhold

Like barn leker best?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Moren min har enkel jobb. På grunn av noen omstendigheter ble jeg kjent med datteren til toppsjefen og ble med i deres vennegjeng.  Alt går bra men det sliter meg ut nå. 

Jeg klarer ikke å holde den farten de har.  Jeg har rett og slett ikke nok ressurser til å holde tritt med den vennegjengen.  

Vi er gode venner, så jeg tenker at enten begynner jeg å øke avstanden fra dem naturlig, ved å delta mindre. Eller at jeg rett og slett er ærlig at jeg ikke har godt nok råd til å holde med dem og være med dem. At jeg ønsker å bruke den energien på å skape min egen fremtid.  Vi har jo vært gode venner i snart 2 år.  Jeg vet ikke helt hva konsekvensene blir. 

Det med ressurser mener jeg at å ha fokus på å skaffe meg trendy og merkeklær.  Passe på hvordan jeg skal være i den gruppen for å ikke føle meg utenfor. 

Anonymkode: 241b2...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Like barn leker best? Både og

Da jeg gikk på barneskolen var vi en jentegjeng som alle var utenlandske (mørke i håret og mørkere i huden enn nordisk hud). Dette var veldig betydelig da vi ble utfryst og ertet av alle guttene, og de andre jentene var skeptiske til oss. Jeg er adoptert og vokst opp på en omtrentlig lik måte som de aller fleste norske barn blir oppvokst (med mange unntak selvfølgelig), så egentlig er vi ikke så ulike innvendig (det mentale), men det er som vanlig utseende som bestemmer og avgjør alt (dessverre). Så når det kommer til "like barn leker best", er jeg både irritert over uttrykket, men samtidig så ligger det noe sannhet i det tenker jeg. Ser man på det like mentalt passer vel alt og alle, men ser man på utseende så er det kun faktisk det som likner (min erfaring).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jentene blir fornærmet hvis du skal kutte de ut fordi du ikke har råd. Det er litt uærlig rett og slett. Hvorfor ikke bare si i fra at du ikke har råd😀 Kanskje de liker merkeklær, men tenker at folk kan kle seg som dem vil😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg venner og bekjente med ulik alder, ulike politiske meninger, ulik bakrunn og status og ulik mye igrunn og alle som en har en fellesnevner; jeg elsker å være sammen med de og de beriker livet mitt så utrolig mye... Krake søker make, like barn leker best... Tja, det blir vel ikke slike klisjé utrykk for ingenting. En bør kanskje ha noen felles holdepunkter, men hva de holdepunktene er, det er høyst subjektivt. For min del er det at de er noenlunde liberale, forståelsesfulle, lite dømmende, at de innehar verdier jeg synes er viktige, at de er lite selvhøytidelig men heller innehar selvironi og dårlig humor som megf.eks.  Hvor mange kroner de har på konto per dags dato kunne ikke brydd meg mindre, hva disse pengene eventuelt gjør med de som mennesker derimot; det sier  langt mer om hvilke holdninger de har som menneske som igjen er langt viktigere for meg personlig.

 

Viss dere er gode venner som du skriver at dere er så vil dette helt garantert ikke ha noen store konsekvenser. Men om dere bare har trendy merkeklær som referansepunkt og innterese og det er utelukkende det vennskspet består i så kan jeg har mer forståelse for at du blir utstøtt. Gode vennskap tåler ærlighet tenker jeg, og det er jo dumt å fase ut gode venner bare av den grunn at du ikke går med de dyreste klærene. Jeg ville vært ærlig, det må jo være det beste både for deg og de, og viss de ikke ønsker kontakt bare pga det så er det jo igrunn ikke noe ekte men bare et overfladisk vennskap tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like barn leker best er ofte mest gjeldende i forhold, ikke venninner

Anonymkode: f0221...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...