Gå til innhold

Hvordan forbedre tid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å jogge men er litt for bedagelig, jogger 8 km på 1 time..6 km på 43 min osv. Ønsker egentlig å bruke mindre tid og mer intensivt..idag prøvde jeg så fort jeg kunne på 3 km...18 min og 29 sek. Totalt gåen...så har en jobb å gjøre. Gi meg dine beste tips.

Anonymkode: 4b557...8e2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Intervalltrening. 

Anonymkode: cbb59...6ae

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du må presse deg. Som det blir foreslått over her, så er intervall bra, nok lettere ennå presse seg på hele distansen.

Anonymkode: 373cd...044

AnonymBruker
Skrevet

Hvor "høyt" i fart burde jeg legge meg da? Hater egentlig intervaller, men 45/15 er greit nok. Samt 4-3-2-1.

Anonymkode: 4b557...8e2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er heller ikke glad i intervalltrening, men jeg "lurer" det inn i langøktene ved å velge løyper med mye bakker eller å ha småetapper langs rutene hvor jeg løper raskere i noen minutter. Da stiger pulsen, og jeg øker oksygenopptaket. 

Ellers så blir man raskere av flere ukentlige økter. Men som flere sier - du må tåle å pushe deg litt. 

Anonymkode: ddd96...a2a

AnonymBruker
Skrevet

Dette finner du forferdelig mye om om du bare googler. Det finnes ørten programmer du kan bruke på nettet, for å øke farten. De fleste baserer seg på intervaller. 

Anonymkode: 9d934...311

AnonymBruker
Skrevet

Lurt å se på teknikken din, veldig mye å spare på at man løper "riktig".  Masse tips som du finner ved å google

Anonymkode: 1bd4e...d15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...