Gå til innhold

Hvordan forbedre tid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg liker å jogge men er litt for bedagelig, jogger 8 km på 1 time..6 km på 43 min osv. Ønsker egentlig å bruke mindre tid og mer intensivt..idag prøvde jeg så fort jeg kunne på 3 km...18 min og 29 sek. Totalt gåen...så har en jobb å gjøre. Gi meg dine beste tips.

Anonymkode: 4b557...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, du må presse deg. Som det blir foreslått over her, så er intervall bra, nok lettere ennå presse seg på hele distansen.

Anonymkode: 373cd...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor "høyt" i fart burde jeg legge meg da? Hater egentlig intervaller, men 45/15 er greit nok. Samt 4-3-2-1.

Anonymkode: 4b557...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er heller ikke glad i intervalltrening, men jeg "lurer" det inn i langøktene ved å velge løyper med mye bakker eller å ha småetapper langs rutene hvor jeg løper raskere i noen minutter. Da stiger pulsen, og jeg øker oksygenopptaket. 

Ellers så blir man raskere av flere ukentlige økter. Men som flere sier - du må tåle å pushe deg litt. 

Anonymkode: ddd96...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette finner du forferdelig mye om om du bare googler. Det finnes ørten programmer du kan bruke på nettet, for å øke farten. De fleste baserer seg på intervaller. 

Anonymkode: 9d934...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Lurt å se på teknikken din, veldig mye å spare på at man løper "riktig".  Masse tips som du finner ved å google

Anonymkode: 1bd4e...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...