Gå til innhold

Oppbevaring av garn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte noen plastkasser med garn ut i et eget isolert og oppvarmet (om vinteren) rom i garasjen. Tror dere vanlige plastkasser er nok, eller bør jeg ha lufttette for å unngå skadedyr blant annet? Garnet er i tillegg pakket i egne poser. 
har sett på sånne vanntette/lufttette kasser, men de er så dyre om jeg skal kjøpe nok til alt garnet 🙈 

Anonymkode: 5843b...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dumt spørsmål, men trenger du å lagre så mye? Er alt like fint og godt garn og tror du at du kommer til å bruke alt? Jeg spør fordi jeg selv tar vare på altfor mye garn, også garn som jeg aldri kommer til å strikke med fordi det er typer og farger jeg ikke liker😆 Burde bare gi det bort.

Anonymkode: 7fbce...c01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dumt spørsmål, men trenger du å lagre så mye? Er alt like fint og godt garn og tror du at du kommer til å bruke alt? Jeg spør fordi jeg selv tar vare på altfor mye garn, også garn som jeg aldri kommer til å strikke med fordi det er typer og farger jeg ikke liker😆 Burde bare gi det bort.

Anonymkode: 7fbce...c01

Jeg har faktisk ryddet ut garn jeg VET jeg aldri vil bruke og solgt/kastet/gitt bort 😅 Har kjøpstopp da, å registrert alt garnet på strikkeappen min så jeg har oversikt over alt jeg har. 

Anonymkode: 5843b...493

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har faktisk ryddet ut garn jeg VET jeg aldri vil bruke og solgt/kastet/gitt bort 😅 Har kjøpstopp da, å registrert alt garnet på strikkeappen min så jeg har oversikt over alt jeg har. 

Anonymkode: 5843b...493

Heyhey, bra jobba! 😄 Jeg burde gjøre det samme. 

Anonymkode: 7fbce...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har faktisk ryddet ut garn jeg VET jeg aldri vil bruke og solgt/kastet/gitt bort 😅 Har kjøpstopp da, å registrert alt garnet på strikkeappen min så jeg har oversikt over alt jeg har. 

Anonymkode: 5843b...493

Strikkeapp?😍 Hva er det? Hørtes superpraktisk ut!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillebill skrev (9 timer siden):

Strikkeapp?😍 Hva er det? Hørtes superpraktisk ut!😊

Knit&note ❤️ Den er amazing. Den er ikke på appstore da, men man «lagrer» siden som en snarvei så det blir som en hvilken som helst annen app (om det ga noen mening). Er mye som er gratis på den, men abonnement for å få tilgang på alt er ikke dyrt, å virkelig verdt det 😅 

du legger inn alt garnet, å når du skal ha et prosjekt så plukker du av garnet som er på lageret, som da gjør at det tas ut så du hele tiden ser hva du har. Du registrerer pinner du har, legger inn pdf oppskrifter og mye mer 

Anonymkode: 5843b...493

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Knit&note ❤️ Den er amazing. Den er ikke på appstore da, men man «lagrer» siden som en snarvei så det blir som en hvilken som helst annen app (om det ga noen mening). Er mye som er gratis på den, men abonnement for å få tilgang på alt er ikke dyrt, å virkelig verdt det 😅 

du legger inn alt garnet, å når du skal ha et prosjekt så plukker du av garnet som er på lageret, som da gjør at det tas ut så du hele tiden ser hva du har. Du registrerer pinner du har, legger inn pdf oppskrifter og mye mer 

Anonymkode: 5843b...493

Tusen takk for svar! Skal definitivt sjekkes ut🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.8.2022 den 21.38):

Jeg har faktisk ryddet ut garn jeg VET jeg aldri vil bruke og solgt/kastet/gitt bort 😅 Har kjøpstopp da, å registrert alt garnet på strikkeappen min så jeg har oversikt over alt jeg har. 

Anonymkode: 5843b...493

hmmm, strikkeapp? Hvordan fungerer det? Jeg har et skap fullt av garn, hatt det i 15 år...men har nå begynt å strikke et pledd av restegarn i garn av beste kvalitet ( Rauma, sandnes, lettlopi...) har sikkert garn for mange mange tusen penger 

Anonymkode: ce0c4...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

hmmm, strikkeapp? Hvordan fungerer det? Jeg har et skap fullt av garn, hatt det i 15 år...men har nå begynt å strikke et pledd av restegarn i garn av beste kvalitet ( Rauma, sandnes, lettlopi...) har sikkert garn for mange mange tusen penger 

Anonymkode: ce0c4...ea7

Se innlegg et par hakk opp 😊 

Anonymkode: 5843b...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (10 timer siden):

Tante bruker strikkekurv eller hva det nå heter 

Nå er det snakk om å oppbevare garn i en garasje. Ikke i huset :) da er ikke en kurv godt nok 

Anonymkode: 5843b...493

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.8.2022 den 15.13):

Nå er det snakk om å oppbevare garn i en garasje. Ikke i huset :) da er ikke en kurv godt nok 

Anonymkode: 5843b...493

Åja sånn sett ja :) nei du får kjøpt bokser med lokk på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok brukt de samme ordinære plastkassene jeg bruker der garnet står nå (reol på soverommet), men pakket noen kuler/skiver med sandeltre oppi dem. Vet ikke hvor god effekt det har, men skader i alle fall ikke.

Anonymkode: 38f27...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg ville nok brukt de samme ordinære plastkassene jeg bruker der garnet står nå (reol på soverommet), men pakket noen kuler/skiver med sandeltre oppi dem. Vet ikke hvor god effekt det har, men skader i alle fall ikke.

Anonymkode: 38f27...af1

Ja det var ikke dumt, skal gå til innkjøp av noen sånne kuler, skader ikke 🙌🏼

Anonymkode: 5843b...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigaste er vel at det ligg i plastposar, så kan plastkassene utanpå vere litt meir tilfeldige;)

Kjøpestopp er bra. Du kan risikere å spare mykje pengar på det framover, det gjorde eg😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjaselina skrev (13 timer siden):

Det viktigaste er vel at det ligg i plastposar, så kan plastkassene utanpå vere litt meir tilfeldige;)

Kjøpestopp er bra. Du kan risikere å spare mykje pengar på det framover, det gjorde eg😆

Rart hvor enkelt det er å hive seg på gode tilbud 😂

Anonymkode: 5843b...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 12.8.2022 den 10.54):

Jeg ville nok brukt de samme ordinære plastkassene jeg bruker der garnet står nå (reol på soverommet), men pakket noen kuler/skiver med sandeltre oppi dem. Vet ikke hvor god effekt det har, men skader i alle fall ikke.

Anonymkode: 38f27...af1

Hvor får man kjøpt det?

Anonymkode: 7fbce...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvor får man kjøpt det?

Anonymkode: 7fbce...c01

Jeg kjøpte kuler for et par år siden på Jernia. Kjøpte nylig noen skiver på Rusta, men disse var tydeligvis i tillegg satt inn med sandeltreolje og luktet for kraftig for meg (tåler ikke sterke dufter).

Anonymkode: 38f27...af1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...