minimymlen Skrevet 12. august 2022 #321 Del Skrevet 12. august 2022 https://www.aftenposten.no/norge/i/AL6o3r/viggo-kristiansen-til-fvn-jeg-tenker-at-bevisene-egentlig-taler-for-seg-selv https://www.tv2.no/a/15008559/ Aftenposten og Tv2 med utdrag fra intervjuet med Fædrelandsvennen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 12. august 2022 #322 Del Skrevet 12. august 2022 Opinionen må ha snudd i Kristiansand når selveste Fævennen publiserer et koselig hjemme hos intervju med Viggo. Jeg unner han det. Ikke minst unner jeg faren hans det. 13 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 12. august 2022 #323 Del Skrevet 12. august 2022 Kardemommete skrev (4 timer siden): Opinionen må ha snudd i Kristiansand når selveste Fævennen publiserer et koselig hjemme hos intervju med Viggo. Jeg unner han det. Ikke minst unner jeg faren hans det. Samboeren min er fra Kristiansand, og både han og hele slekta (stor slekt) som er derfra - mente VK var/er uskyldig. Og de var ikke de eneste som mente dette, men nå var det også folk som mente han var skyldig - så får håpe de alle har snudd. For dette er en skandale, og han fortjener at samfunnet står ved hans side. Stakkars mann, han hadde alle muligheter foran seg i livet - men alt ble brått tatt ifra han. Vil nesten påstå at det var 3 mord som skjedde i denne saken - jentene - og Viggo Kristiansen. 15 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 12. august 2022 #324 Del Skrevet 12. august 2022 (endret) kraftwerk skrev (1 time siden): Samboeren min er fra Kristiansand, og både han og hele slekta (stor slekt) som er derfra - mente VK var/er uskyldig. Og de var ikke de eneste som mente dette, men nå var det også folk som mente han var skyldig - så får håpe de alle har snudd. For dette er en skandale, og han fortjener at samfunnet står ved hans side. Stakkars mann, han hadde alle muligheter foran seg i livet - men alt ble brått tatt ifra han. Vil nesten påstå at det var 3 mord som skjedde i denne saken - jentene - og Viggo Kristiansen. Han satt og spiste matpakka på jobb da politiet arresterte han. Han var ikke en fri mann igjen før 21 år senere. Endret 12. august 2022 av Kardemommete 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stemorsblomsten Skrevet 12. august 2022 #325 Del Skrevet 12. august 2022 Hannabanna skrev (10 timer siden): Stemmer ikke. Men har du faktisk noe argument her? Å prøve å avspore med å angripe alt som ikke har med bevisene å gjøre er ikke akkurat nytt i denne saken. Argument ,vel, jeg mener at mediene påvirker opinionen mer enn vi selv forstår. Dessuten,bak enhver artikkel, bok, tv-serie ligger det kapital. Det er ikke noe barmhjertighetsprosjekt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 12. august 2022 #326 Del Skrevet 12. august 2022 stemorsblomsten skrev (1 minutt siden): Argument ,vel, jeg mener at mediene påvirker opinionen mer enn vi selv forstår. Dessuten,bak enhver artikkel, bok, tv-serie ligger det kapital. Det er ikke noe barmhjertighetsprosjekt. Du har altså ikke noe konkret eller spesifikt du vil peke mot? Utover at media generelt operer i et kommersielt landskap. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 12. august 2022 #327 Del Skrevet 12. august 2022 stemorsblomsten skrev (3 minutter siden): Argument ,vel, jeg mener at mediene påvirker opinionen mer enn vi selv forstår. Dessuten,bak enhver artikkel, bok, tv-serie ligger det kapital. Det er ikke noe barmhjertighetsprosjekt. Hva mediene serverer opinionen har vel strengt tatt liten betydning i denne saken, egentlig.. Bevisene er som de er, og hvis ikke noe nytt skulle dukke opp plutselig, så er frikjennelsen et faktum. 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 12. august 2022 #328 Del Skrevet 12. august 2022 (endret) stemorsblomsten skrev (32 minutter siden): Argument ,vel, jeg mener at mediene påvirker opinionen mer enn vi selv forstår. Dessuten,bak enhver artikkel, bok, tv-serie ligger det kapital. Det er ikke noe barmhjertighetsprosjekt. Du sier det ikke rett ut,men du kan tolkes som du mener VK er skyldig, eller er i tvil. Hvordan mener du VK har klart å utføre dette uten å legge igjen DNA? Endret 12. august 2022 av Kardemommete 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 12. august 2022 #329 Del Skrevet 12. august 2022 Kardemommete skrev (13 timer siden): Opinionen må ha snudd i Kristiansand når selveste Fævennen publiserer et koselig hjemme hos intervju med Viggo. Jeg unner han det. Ikke minst unner jeg faren hans det. Opplever den nåværende redaktøren som en svært fornuftig type. Er nok en fordel å ikke være fra regionen. Han har nok skjønt for lenge siden hva som er greia i denne saken, men «sliter» vel med en del «eldre» journalister i egen avis. Men kanskje selv de begynner å se lyset nå. Åpenbart at ingen av de «gamle traverne» for lov å dekke saken, på samme måte som f.eks i TV 2. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingemutter Skrevet 12. august 2022 #330 Del Skrevet 12. august 2022 5 minutter siden, Djækklåsst said: Opplever den nåværende redaktøren som en svært fornuftig type. Er nok en fordel å ikke være fra regionen. Han har nok skjønt for lenge siden hva som er greia i denne saken, men «sliter» vel med en del «eldre» journalister i egen avis. Men kanskje selv de begynner å se lyset nå. Åpenbart at ingen av de «gamle traverne» for lov å dekke saken, på samme måte som f.eks i TV 2. Og NRK. Sommerset, selveste Baneheia-eksperten i statskanalen, har vel ikke jobbet med saken på en god stund nå? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lomvi Skrevet 12. august 2022 #331 Del Skrevet 12. august 2022 Ryddet for spekulasjoner. Lomvi, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BethB Skrevet 12. august 2022 #332 Del Skrevet 12. august 2022 6 hours ago, stemorsblomsten said: Argument ,vel, jeg mener at mediene påvirker opinionen mer enn vi selv forstår. Dessuten,bak enhver artikkel, bok, tv-serie ligger det kapital. Det er ikke noe barmhjertighetsprosjekt. I 2000 så forhåndsdømte media Viggo Kristiansen. Media har litt etter litt de siste årene fulgt langsomt med nye beviser i saken og fokuset er endret etterhvert som nye opplysninger fra etterforskningen har lekket ut. Det gjør ikke etterforskningen mindre reel. Det er ingen som har påstått at det er ett barmhjertighetsprosjekt. Hva og hvem er det du argumenterer mot her? 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 13. august 2022 #333 Del Skrevet 13. august 2022 Vi kan vel fastslå at argumentet om generell rettssikkerhet har fløyet ut av vinduet for lengst, for nå har visst folkeopinionen snudd, journalistene har blitt yngre, og mediebildet har forandret seg. Da må jo JHA ha gjort alt alene i Baneheia. Var det ikke dette man helst ville unngå? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 13. august 2022 #334 Del Skrevet 13. august 2022 Callisto83 skrev (6 minutter siden): Vi kan vel fastslå at argumentet om generell rettssikkerhet har fløyet ut av vinduet for lengst, for nå har visst folkeopinionen snudd, journalistene har blitt yngre, og mediebildet har forandret seg. Da må jo JHA ha gjort alt alene i Baneheia. Var det ikke dette man helst ville unngå? Du hoppet galant over dette med bevisene 18 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nebbete fugl Skrevet 13. august 2022 #335 Del Skrevet 13. august 2022 1 hour ago, Callisto83 said: Vi kan vel fastslå at argumentet om generell rettssikkerhet har fløyet ut av vinduet for lengst, for nå har visst folkeopinionen snudd, journalistene har blitt yngre, og mediebildet har forandret seg. Da må jo JHA ha gjort alt alene i Baneheia. Ja, bevisene tyder på at JHA har gjort ugjeringene alene. Det er grunnen til at folkeopinionen har snudd. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 13. august 2022 #336 Del Skrevet 13. august 2022 nebbete fugl skrev (15 minutter siden): Ja, bevisene tyder på at JHA har gjort ugjeringene alene. Det er grunnen til at folkeopinionen har snudd. Vk ble i det minste dømt i retten i sin tid. Du mener vel det samme bør gjelde i forhold til JHA også, eller skal vi bare stole på overskrifter i mediene som ikke stammer fra politi og påtalemyndigheter? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 13. august 2022 #337 Del Skrevet 13. august 2022 Callisto83 skrev (10 minutter siden): Vk ble i det minste dømt i retten i sin tid. Du mener vel det samme bør gjelde i forhold til JHA også, eller skal vi bare stole på overskrifter i mediene som ikke stammer fra politi og påtalemyndigheter? De fleste håper vel det blir rettssak mot JHA vil jeg tro 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nebbete fugl Skrevet 13. august 2022 #338 Del Skrevet 13. august 2022 42 minutter siden, Callisto83 said: Vk ble i det minste dømt i retten i sin tid. Du mener vel det samme bør gjelde i forhold til JHA også, eller skal vi bare stole på overskrifter i mediene som ikke stammer fra politi og påtalemyndigheter? VK kommer til å bli frikjent, og det blir ny rettssak mot JHA. Det er ganske sikkert basert på den nye infomasjonen som har kommet ut / lekket siste året. Hvis du tror påtalemyndigheten har noe oppi ermet som nagler VK til ugjerningene kommer du til å bli skuffet. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 13. august 2022 #339 Del Skrevet 13. august 2022 Callisto83 skrev (2 timer siden): Vk ble i det minste dømt i retten i sin tid. Du mener vel det samme bør gjelde i forhold til JHA også, eller skal vi bare stole på overskrifter i mediene som ikke stammer fra politi og påtalemyndigheter? Og VK har fått saken sin gjenopptatt. Det har kommet mange nye opplysninger i saken. Hvordan forklarer du fraværet av DNA fra VK og stadige nye DNA funn fra JHA 20 år etter på intime steder ? 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingemutter Skrevet 13. august 2022 #340 Del Skrevet 13. august 2022 3 hours ago, Callisto83 said: Vk ble i det minste dømt i retten i sin tid. Du mener vel det samme bør gjelde i forhold til JHA også, eller skal vi bare stole på overskrifter i mediene som ikke stammer fra politi og påtalemyndigheter? Ble han egentlig det? De to rettssakene fremsto mer som teater. Jeg minnes om cargokultene, som trodde at om de bygde noe som så ut som flystriper med tårn og sånn, så ville fly komme over horisonten med cargo til dem. Og i Norge, om du rigger til i en rettssal, med dommer i sort kappe og advokater og greier slik at det ser ut som en rettssak, så kommer det justis og rettferd ut på den andre siden, uavhengig av selve prosessen. For all del, det er absolutt duket for at dette kan skje igjen med Jan Helge. Men det er vanskelig å si før han engang er tiltalt. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg