Gå til innhold

Blir stresset av venninne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ei venninne som skal flytte på søndag. Jeg har sagt ja til å hjelpe til. Men i dag har jeg fått mange meldinger fra henne der hun spørr: kan du komme på lørdag og hjelpe litt ? Kan du bli med på ikea på Mandag? Kanskje jeg trenger hjelp til å male ett rom på Mandag eller Tirsdag, kan du komme da? 

Kjenner at dette stresser meg. Jeg har jo ett liv med jobb og familie og en helse som ikke er helt bra bestandig. 

Er jeg stygg hvis jeg svarer at jeg vet ikke ennå om jeg kan? 

Anonymkode: 27cfa...b2b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sier «hei, jeg har dessverre kun kapasitet til å hjelpe deg på lørdag, som avtalt. Håper du finner noen andre som kan hjelpe deg :)»

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville jo ikke sagt 'vet ikke'. Jeg hadde bare sagt at 'ja, tirsdag kan jeg godt hjelpe deg å male. Sees på tirsdag!' 

Dersom hun maser igjen på de andre dagene, så sier du bare at det kan du ikke. 

Anonymkode: aec87...96a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Hei, jeg kan dessverre kun hjelpe deg på søndag som avtalt. Vi ses da! :) «

 

Anonymkode: f5827...e1f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

«Hei, jeg kan dessverre kun hjelpe deg på søndag som avtalt. Vi ses da! :) «

 

Anonymkode: f5827...e1f

Akkurat det hadde jeg også svart :) 

Anonymkode: b05fd...45b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert ikke så lett for henne å være helt alene. Har nettopp flytta selv og hadde det ikke vært for min venninne så hadde jeg aldri kommet meg noen vei. Syns du skal hjelpe så mye du kan og klarer. 

Anonymkode: cd30e...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må finne ut hvilke av tingene du kjenner du har lyst til å bli med på. Flyttinga på søndag har du sagt ja til, og jeg personlig tror jeg hadde valgt Ikea turen på mandag fordi det tross alt er mulig å kombinere med litt mer morsomme ting som å gå på restauranten og spise samt rusle rundt og ha litt morsomt. Dvs dersom Ikea turer pleier å være en avslappende greie sammen med henne. Samtidig er det mulig å tidsavgrense turen.

Å hjelpe til med maling og slikt det tror jeg at jeg hadde sagt nei til fordi det fort ville blitt enda mer slitsomt fordi man risikerer at hun ikke blir fornøyd med det du har gjort. Og kanskje det plutselig blir spurt om å hjelpe til med enda mer.

Så igjen, velg det du kjenner at du ville likt å være med på, og si nei til resten.

Anonymkode: dce4c...c81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Er jeg stygg hvis jeg svarer at jeg vet ikke ennå om jeg kan? 

Anonymkode: 27cfa...b2b

Nei, du er ikke stygg, du har allerede lovt å hjelpe med selve flyttingen, som jo er viktigere enn IKEA-shopping og maleprosjekter. Men siden du er usikker på hva du klarer de andre dagene , tenker jeg det er bedre å si "nei" enn "vet ikke"; for da vet venninnen din hva hun har å forholde seg til.

Anonymkode: 5ff1c...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er sikkert ikke så lett for henne å være helt alene. Har nettopp flytta selv og hadde det ikke vært for min venninne så hadde jeg aldri kommet meg noen vei. Syns du skal hjelpe så mye du kan og klarer. 

Anonymkode: cd30e...c8e

Hun har 2 brødre som også skal hjelpe til. Tror de har mer kapasitet enn meg 

Anonymkode: 27cfa...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnartMammaLykke skrev (Akkurat nå):

Venner stiller opp for hverandre. 
 

 

Ubegrenset?

Anonymkode: 27cfa...b2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Du høres ut som en egoistisk og selvsentrert falsk "venninne". Håper noen andre hjelper hun :)

Anonymkode: 977b0...f69

Skal en god venninne si ja til alt?  

Anonymkode: 27cfa...b2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun har 2 brødre som også skal hjelpe til. Tror de har mer kapasitet enn meg 

Anonymkode: 27cfa...b2b

Da blir det jo litt annerledes. Så for meg at hun ikke hadde noen andre å spørre. Om hun har to andre som hjelper til så kan de vel klare det alene.

Anonymkode: cd30e...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har sagt ja til å hjelpe til. Men hva spesifikt? Si at du kan dag x eller y, og begrens det til da. 

Anonymkode: a02a3...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...