Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har vært på helgeutflukt på sørlandet, og i løpet av det siste døgnet har jeg plukket ca 30 festede flåtter fra hunden min!
Trodde at vi klarte å få bort alle da vi var der nede, men jommen sa jeg smør!
Jeg bruker flåttpenn for å få de av, og jeg har forsikret meg om at hver eneste en av drittsekkene har kommet ut med hode, hud og bein!
Er såpass mange flåttbitt farlig for en hund? Hvis man ser bort fra infeksjonsfaren? Jeg tenker mer på betennelser e.l. Jeg ser at hunden har hevelser på flere av stedene der jeg har fjernet flått.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, det er helt sykt mye flått. Vår har fått Bravecto så de dør fort om de fester seg. Jeg pleier å kikke over han etter hver tur og ta de jeg ser kravler. Resten fester seg og dør. Kan få litt irritasjon på bittstedet ja og det vil klø. 

Anonymkode: 1351c...77d

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen råd, kun medlidenhet for hunden. 
Da jeg fikk min første hund for snart 30 år siden fant jeg EN flått på hunden i løpet av de 10 årene hun levde. Hundene jeg har hatt i senere tid har fått masse flått hvert eneste år. 

Anonymkode: 5d3fb...ac1

AnonymBruker
Skrevet

Få flott medisin til hunden deres først og fremst. pleier å gå bra da hunder sjelden blir dårlig av flåtten.

Anonymkode: a7e47...a74

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker noen dråper i pelsen for å unngå flått. Gått bra så langt i år, Trøndelag. 

Anonymkode: 9506c...440

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen få typer flått det er mye av i år, eller er det mye av alle? Jeg pleier å plukke fra snuta, brystet og ørene etter hver eneste tur om sommeren (vi bor i utkanten av Oslo, nær marka), men i år har jeg ikke plukket en eneste en. Verken etter grøfteturer eller skogturer. 😅

Anonymkode: 6378a...43e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...