Gå til innhold

Er bankkort med bilde gyldig id?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Heisann! 
jeg har dessverre bare et utgått pass og bankkort med bilde, er noe av dette gyldig nok id til å komme inn på utesteder?

jeg er 21 år, har dessverre ikke noe førerkort, og har ikke fått passtime før i oktober.

fadderuka til universitetet begynner snart, og da må jeg jo på polet og kjøpe noe alkohol, og regner med vi havner på noen utesteder… men eneste form jeg har for id er bankkortet mitt med bilde. Noen som vet om dette er aktuelt å bruke?

jeg er dessverre en av de 21 åringene som ser ekstremt unge ut, og har veldig lite lyst til å ikke få lovt til å komme inn på utesteder😅😅

Anonymkode: a736a...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så sant ikke kortet er utgått på dato så er legitimasjonen  gyldig er bare nye bankkort som kommer uten legitimasjon 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blizz1 skrev (På 3.8.2022 den 21.38):

Bankkort med bilde er gyldig legitimasjon for alkoholkjøp m.m.

Maskinfører skrev (På 3.8.2022 den 21.39):

Så sant ikke kortet er utgått på dato så er legitimasjonen  gyldig er bare nye bankkort som kommer uten legitimasjon 

Hold på hestene litt nå! Er dette korrekt?

Rasshøllet på post i butikk sa bankkort ikke lenger var gyldig id. (Det går ut i 2024). Grr, jeg måtte dra hjem og hente passet for å tak i pakken min! 😡

Anonymkode: c7351...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Rasshøllet på post i butikk sa bankkort ikke lenger var gyldig id. (Det går ut i 2024). Grr, jeg måtte dra hjem og hente passet for å tak i pakken min! 😡

Ulike steder har ulike krav til ID. Så ta det helt rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva som er gyldig legitimasjon for å hente ut en pakke, står på informasjonen om pakken. 
Det kan godt være du må ha pass for å legitimere deg for å hente ut denne pakken. 

Men bankkort med bilde er godt nok for kjøp av alkohol, og for å komme inn på utesteder, som TS spør om.

Anonymkode: 74784...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er gyldig legitimasjon 2022?

august 2022 godkjennes også følgende dokumenter utstedt i Norge: førerkort utstedt etter 1998. bankkort med bilde og fødselsnummer. Forsvarsdepartementets Identitetskort (FD-ID).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maskinfører skrev (På 3.8.2022 den 21.39):

er bare nye bankkort som kommer uten legitimasjon 

Dette er noe jeg har hørt i mange år, men hver gang jeg får nytt kort så er det jo fortsatt med bilde og hele pakka.

Anonymkode: 76c49...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Han tok feil der, gitt. Bankkort med bilde er gyldig ID.

Anonymkode: 8e5c1...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.8.2022 den 15.18):

Det spørs litt. PUM sendinger krever pass. 

Anonymkode: 314be...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...