Gjest gjesta Skrevet 21. november 2005 #21 Skrevet 21. november 2005 Det er en form for lysterapi. Først starter man med å sove til man våkner av seg selv. Sitter en avtalt tid foran lyslampe. Gradvis flytter man tidspunktet når man skal stå opp. Hvordan man går fram gjøres etter veiledning fra lege.
Gjest Pet ii Skrevet 22. november 2005 #22 Skrevet 22. november 2005 Sånn var min datter i fjor. Hun var helt bevisstløs om morgenen. Hun visste knapt hva hun gjorde. Kunne godt sovne igjen etter dusjen uten å ville det. Hun sov til både ett og to. Fraværet var enormt. Ingen hensikt å vekke henne for hun kom ikke seg opp allikevel. Uansett hva vi gjorde så hjalp det ikke. Det viste seg at hun hadde forsinket søvnfasesyndrom Ta gutten med til legen du. ← Takk for tipset! Har fått time hos legen i morgen, det høres ut som han har dette.
Annie Skrevet 23. november 2005 #23 Skrevet 23. november 2005 Hva med å gi han vitaminer og mineraler? (Har ikke lest tråden så kan hende andre har foreslått det samme...)
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2005 #24 Skrevet 23. november 2005 Om du vet at det finnes, er det vel bare til å snakke med nåværende skole da. For det er faktisk de som kan gjøre noe med det. Du må også ha inn ppt, barnevern ol, sånn at du er klar over det. og ja, jeg er en bitch som gidder å svare deg ← Den der var rimelig drøy selv fra deg Piper. Om du ikke har noe ordentlig å si, kan du like så godt holde kjeft.
Gjest Pet ii Skrevet 23. november 2005 #25 Skrevet 23. november 2005 Det er en form for lysterapi. Først starter man med å sove til man våkner av seg selv. Sitter en avtalt tid foran lyslampe. Gradvis flytter man tidspunktet når man skal stå opp. Hvordan man går fram gjøres etter veiledning fra lege. ← Har vært hos legen og hun mente han lider av dette. Et optimistisk nå! Men hvor kjøpte dere lampa? I en vanlig elektrisk forretning? Husker du prisen?
Gjest Piper Skrevet 23. november 2005 #26 Skrevet 23. november 2005 Den der var rimelig drøy selv fra deg Piper. Om du ikke har noe ordentlig å si, kan du like så godt holde kjeft. ← Hva var gale med mitt svar? Jeg svarte henne så godt jeg kunne, men det var hun som kalte meg bitchete, og det takket jeg for med å svare henne igjen. Men det er vel helt greit å kalle meg for ting og tang, så skal jeg bare bukke nikke neie, eller?
Gjest Persille ii Skrevet 23. november 2005 #27 Skrevet 23. november 2005 Har vært hos legen og hun mente han lider av dette. Et optimistisk nå! Men hvor kjøpte dere lampa? I en vanlig elektrisk forretning? Husker du prisen? ← Jeg kjøpte lampa i en medisinsk forretning. De hadde tilbud ut oktober og jeg fikk den for 1900. Vanlig pris er ca 2.500. Merket er Sanolux. Ser ut til at den ligger i nedre prisskikte. Du kan søke på nettet så finner du ulike produsenter eller så går det ann å spørre legen om anbefaling.
Donnie Darko Skrevet 23. november 2005 #28 Skrevet 23. november 2005 det kan høres ut som om han mangler melatonin.
Gjest Pet Skrevet 23. november 2005 #29 Skrevet 23. november 2005 det kan høres ut som om han mangler melatonin. ← Legen sa at de kunne bruke det også, men at lysbehandling fungerer bedre. Gleder meg til å komme i gang, håper det fungerer!
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2005 #30 Skrevet 29. november 2005 Spiller han mye på datamaskin om natten, etter at du har lagt deg, eller?? Kansje han lider av noe annet enn melatoninmangel...., men hvis han sitter inne hele tiden (som er vanlig praksis for tenåringer), det er en selvfølge... "Den siste som oppdager vannet, er fisken.", ikke sant?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå