Gå til innhold

Hjelp til å strikke pledd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, 

Ønsker å strikke et pledd i gave (synes det er gøy å strikke, men er nybegynner for å si det sånn). Har bestilt rundpinner 80 cm, men lurer på om de kanskje er for små? Noen som ellers har noen tips for pledd-strikking. Skal strikke ensfarget for å gjøre det enklest mulig og har kjøpt tykkere garn med pinnene som var anbefalt :)

Hilsen en elendig strikker som trenger litt hjelp

Anonymkode: 1e2b5...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hei, 

Ønsker å strikke et pledd i gave (synes det er gøy å strikke, men er nybegynner for å si det sånn). Har bestilt rundpinner 80 cm, men lurer på om de kanskje er for små? Noen som ellers har noen tips for pledd-strikking. Skal strikke ensfarget for å gjøre det enklest mulig og har kjøpt tykkere garn med pinnene som var anbefalt :)

Hilsen en elendig strikker som trenger litt hjelp

Anonymkode: 1e2b5...3c2

Hei. Alle har vært nybegynnere en gang :) Jeg holder på med et pledd og bruker 80cm. Jeg vil anbefale deg å kjøpe flere farger og strikke striper, det er så mye gøyere :) Da kan du variere bredden på stripene og sette sammen fine farger. Jeg strikker av restegarn. Du kan google " Resterilleteppe" , det blir kjempeflott :) lykke til

Anonymkode: 3cbc3...45d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er et tips som er bittelitt mer avansert men ikke mye, fortsatt veldig enkelt men kan bli skikkelig kult.

Log cabin blanket: https://www.tikkiknits.com/blog/how-to-knit-a-log-cabin-blanket

Finnes sikkert mange oppskrifter, kanskje den finnes på norsk også. I alle fall så begynner man med en rute, så strikker man forkanta segmenter utenpå til tepper blir stort nok.

Anonymkode: f5a3a...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...