Gå til innhold

Søvnproblemer etter korona?

Ulrikke

Anbefalte innlegg

Hadde korona midt i juni. I flere uker nå har søvnen vært helt på bærtur. Konstant kjempetrøtt, men bruker enten lang tid på å sovne, eller så sovner jeg forholdsvis kjapt, men våkner etter en halvtime og får ikke sove igjen. Uansett våkner jeg flere ganger om natta, varierer hvor lang tid det tar før jeg sovner igjen, men det går veldig sjelden raskt. Våkner også før klokka ringer, selv om den står på 0600 eller før.

Har hatt ferie, og det var det samme da. Har startet å jobbe igjen, akkurat det samme.

Ei venninne mente hun hadde lest at søvntrøbbel var en, om ikke vanlig - så ihvertfall ikke uvanlig, greie etter korona... Noen som har vært borti det samme? Alle symptomer på selve sykdommen er borte for lenge siden, så det er ikke hoste eller andre ting som holder meg våken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg hadde det samme🥺🥺 ble mye bedre, men fremdeles ikke 100%.hadde covid i februar. Var et mareritt første 14 dagene etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som sliter med søvn etter covid. Både innsovning og med dårlig søvnkvalitet. Jeg har også selv tidvis problemer med både innsovning og at jeg våkner og sliter med å sovne igjen. Jeg har Lc og ble smittet i Jan-21. er medlem i en Lc gruppe og mange der har søvnproblemer. 

Endret av Bendie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde korona i februar (vinterferien), blir trøtt av ingenting, sluttkjørt på slutten av dagen. Orker mye mindre enn før korona, men har ingen diagnose på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde korona i februar (vinterferien), blir trøtt av ingenting, sluttkjørt på slutten av dagen. Orker mye mindre enn før korona, men har ingen diagnose på det. 

Sliter med konsentrasjonen også, i starten funket ingenting etter klokka var 11, heldigvis litt bedre nå, men er kjørt i 15-16 tiden og det er mange dager i uka det ikke skjer mer etter det altså…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde covid i desember, og slet forferdelig med dette. Våknet og fikk ikke sove mer, drømte helt utrolig, og så urolig søvn, masse angst osv... plages ikke med noe av dette til vanlig. for meg varte det i 2-3 mnd, så ble det langsomt normalt igjen. Nå er det helt som vanlig, og jeg håper det blir greit for deg også etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen!

Jeg sliter fortsatt med dette, våkner tidlig og har ikke sjans til å få sove igjen enda så trøtt jeg er (i dag var det 0430, så det kunne vært verre, men fortsatt frustrerende). Kan ikke huske sist jeg våknet av alarmen....

Krysser fingre for at det går seg til etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Om man sjekker de rapporterte tallene for EU vedrørende bi-effekter fra vaksinen, så ser dette ut til å en av mange bi-effekter som treffer en ganske stor mengde personer over tid i aldersgruppen 18-64. Vi kvinner ser ut til å være overrepresentert i disse statistikkene.
https://www.adrreports.eu/en/search.html (velg C og deretter Covid vaksinen)

Håper du føler deg bedre over tid slik som andre har opplevd det. Kjedelig når slike ting skjer. Har hatt andre bi-effekter enn søvn, men søvn er utrolig viktig og bør nok sees på om det ikke blir bedre. God bedring hvertfall!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missbluebird skrev (På 3.9.2022 den 10.38):

Om man sjekker de rapporterte tallene for EU vedrørende bi-effekter fra vaksinen, så ser dette ut til å en av mange bi-effekter som treffer en ganske stor mengde personer over tid i aldersgruppen 18-64. Vi kvinner ser ut til å være overrepresentert i disse statistikkene.
https://www.adrreports.eu/en/search.html (velg C og deretter Covid vaksinen)

Håper du føler deg bedre over tid slik som andre har opplevd det. Kjedelig når slike ting skjer. Har hatt andre bi-effekter enn søvn, men søvn er utrolig viktig og bør nok sees på om det ikke blir bedre. God bedring hvertfall!

Skal selvfølgelig ikke utelukke at det er pga vaksinen, men det kom ganske umiddelbart etter covidsykdom, så jeg personlig tviler på det og tror heller at det er selve sykdommen som er årsaken. Men jeg er på ingen måte kvalifisert til å mene det ene eller det andre, jeg bare registrerer hvordan ting er...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ulrikke said:

Skal selvfølgelig ikke utelukke at det er pga vaksinen, men det kom ganske umiddelbart etter covidsykdom, så jeg personlig tviler på det og tror heller at det er selve sykdommen som er årsaken. Men jeg er på ingen måte kvalifisert til å mene det ene eller det andre, jeg bare registrerer hvordan ting er...

Jeg hadde noen av mine bi-effekter etter vaksinen, og har hatt andre bi-effekter etter å være korona syk.
Om det faktisk er relatert vet jeg ikke, og kan ikke si noe om.
For meg er det viktigste å bli frisk igjen og ikke slite med disse problemene over tid. Ingen fortjener å ha det vondt, og håper at man får den hjelpen som trengs for å minske eller bli kvitt de plagene som man opplever uansett hva det stammer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...