Gå til innhold

Tibber - Hinsides høyt dagsforbruk

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått med meg den nye nettleiemodellen (uten å ha satt meg helt inn i det). Jeg bor i en 70kvm leilighet med mann + 1 barn og vi prøver å holde kostnadene nede, rundt 60kr dagen og rundt 1800-2000 i mnd. I dag ser jeg på Tibber appen at vi brukte 220kr bare i går og forventet for august er 2700kr …?! Har dette noe med den nye modellen å gjøre? Vi dusjet en gang, ikke noe maskin eller vask

Anonymkode: 7c300...e64

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har fått med meg den nye nettleiemodellen (uten å ha satt meg helt inn i det). Jeg bor i en 70kvm leilighet med mann + 1 barn og vi prøver å holde kostnadene nede, rundt 60kr dagen og rundt 1800-2000 i mnd. I dag ser jeg på Tibber appen at vi brukte 220kr bare i går og forventet for august er 2700kr …?! Har dette noe med den nye modellen å gjøre? Vi dusjet en gang, ikke noe maskin eller vask

Det har nok med de syke prisene på strøm som har vært jevnt over skyhøyt. Utrolig frustrerende! Jeg glemte bilen på lading igår, på 550 øre/khw 😂👍

AnonymBruker
Skrevet
Kaisada skrev (7 minutter siden):

Det har nok med de syke prisene på strøm som har vært jevnt over skyhøyt. Utrolig frustrerende! Jeg glemte bilen på lading igår, på 550 øre/khw 😂👍

Mannen min får ikke lov å lade hjemme, må gjøre det på jobb 😂 Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere må se på forbruket ikke prisen, brukte dere mer kWh i går enn en vanlig dag? Nå som strømmen er så dyr samt den nye nettleiemodellen er det viktig å se  på forbruket, på å forbruke mest de timene det er billigst. 

Anonymkode: 0ba15...016

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du ser ikke nettleia i Tibber. Det du ser der er bare rent strømforbruk. Vi har appen sjøl. 

Anonymkode: 636c1...406

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Herregud, helt vilt. Hvor mange kWh brukte dere i går?

Anonymkode: bca28...9fe

AnonymBruker
Skrevet

60 kr er jo bare sånn 15 kwt. Det er jo ingenting.

Anonymkode: 53e52...189

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nå som strømmen er så dyr samt den nye nettleiemodellen er det viktig å se  på forbruket, på å forbruke mest de timene det er billigst

Anonymkode: 0ba15...016

Er vel nettopp det den nye nettleiemodellen skal ha folk bort fra å gjøre….

Anonymkode: e7807...dc7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er heilt umulig å svare på dette ut frå pris. Det du må sjå på, er kor mange kw du brukar pr døgn, det er der du ser om du klarer å spare. Prisen går opp og ned...

AnonymBruker
Skrevet
Fjaselina skrev (4 minutter siden):

Det er heilt umulig å svare på dette ut frå pris. Det du må sjå på, er kor mange kw du brukar pr døgn, det er der du ser om du klarer å spare. Prisen går opp og ned...

Svaret på spørsmålet er nei. Det har ikke noe med den nye nettleiemodellen å gjøre, fordi nettleie vises ikke i Tibber. 

Anonymkode: 636c1...406

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mannen min får ikke lov å lade hjemme, må gjøre det på jobb 😂 Ts

Humrer godt, 😂 det hadde jeg fått min mann til å gjøre også om det var noe mulighet.

AnonymBruker
Skrevet

Som flere sier så sier ikke tibber noe om nettleia. 

Er du sikker på at dere ikke gjorde noe spesielt igår som brukte mye strøm? Her bor vi 3 stk på 70 kvm, igår dusjet alle tre, kjørte oppvaskmaskin og deretter vaskemaskin. Det er også dårlig isolert og har vært kaldt, så vi har på litt varme. Laget også middag osv. Og vi endte på 63 kroner igår. Bor sør/øst, så har ikke billig nordnorsk strøm 😅

Anonymkode: 7aee6...063

AnonymBruker
Skrevet
Kaisada skrev (35 minutter siden):

Utrolig irriterende med den nye nettleiemodellen, man må altså ikke bruke mest mulig da det er de tre dagene med høyest forbruk som setter standarden for kostnad. Spår en revolusjon.

https://www.elvia.no/nettleie/alt-om-nettleiepriser/priser-ny-nettleiemodell/

12946402-9B7E-4074-B3B8-F44239A0935F.jpeg

Strømnettet er ikke laget for å tåle at alle kjører full effekt på en gang, dusjer, lager middag, lader elbilen og varmer stua når det er billigst. Om folk forsøker å spare på denne måten vil høyspentkablene lyse som glødetråder ganske snart. Jeg spår at de hundrelappene som skiller trinnene nå vil bli til tusenlapper om en vinter eller to.

Anonymkode: 3e045...ae9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Strømnettet er ikke laget for å tåle at alle kjører full effekt på en gang, dusjer, lager middag, lader elbilen og varmer stua når det er billigst. Om folk forsøker å spare på denne måten vil høyspentkablene lyse som glødetråder ganske snart. Jeg spår at de hundrelappene som skiller trinnene nå vil bli til tusenlapper om en vinter eller to.

Anonymkode: 3e045...ae9

Det er noe forbanna tull, da får de justere prisen så det ikke svinger sånn da! De har god kapasitet om det er det de vil. 

AnonymBruker
Skrevet

Noen har tyvkoblet seg på måleren deres. Sikkert en nabo som utvinner bitcoin på deres regning. 

Anonymkode: 86b82...d56

AnonymBruker
Skrevet
Kaisada skrev (2 timer siden):

Det er noe forbanna tull, da får de justere prisen så det ikke svinger sånn da! De har god kapasitet om det er det de vil. 

Nei det er ikke god kapsitet, dagens nett er dimensjonert for et kontinuerlig forbruk på 10kW pr husstand - men det lokale strømnettet var ikke dimensjonert for at hele samfunnet i fremtiden skal lade biler, ferger, busser, landstrøm til oljeplattformer ++++. I dag er det forstatt relativt få elbiler, men om dagens forbrukermønster fortsetter må stort sett alt av regionale nett skiftes ut, som ville medført en gigantregning for oss forbrukere på nettleien. Men det er veldig motsigende mht selve tilgangen til strøm, da mye forbruk ikke kan flyttes på - tilsvarende strømproduksjon. Det er vel mange som spår at kostnader knyttet til eventuell oppgradering av det regionale strømnett blir den neste strømkrisen..

Anonymkode: 14145...d61

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kor mange kWh bruker du på ein dag?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Som flere sier så sier ikke tibber noe om nettleia. 

Er du sikker på at dere ikke gjorde noe spesielt igår som brukte mye strøm? Her bor vi 3 stk på 70 kvm, igår dusjet alle tre, kjørte oppvaskmaskin og deretter vaskemaskin. Det er også dårlig isolert og har vært kaldt, så vi har på litt varme. Laget også middag osv. Og vi endte på 63 kroner igår. Bor sør/øst, så har ikke billig nordnorsk strøm 😅

Anonymkode: 7aee6...063

Sør-vest er enda dyrere, vi brukte for 80 kr på 18 kwh så tror godt ts kan ha brukt for 220 kr.

Anonymkode: f0589...7ea

AnonymBruker
Skrevet
Kaisada skrev (7 timer siden):

Utrolig irriterende med den nye nettleiemodellen, man må altså ikke bruke mest mulig da det er de tre dagene med høyest forbruk som setter standarden for kostnad. Spår en revolusjon.

https://www.elvia.no/nettleie/alt-om-nettleiepriser/priser-ny-nettleiemodell/

12946402-9B7E-4074-B3B8-F44239A0935F.jpeg

Wow! Det var en del billigere enn de prisene jeg har! 

https://norgesnett.no/nettleie-privat/

13 øre billigere per kwt på dagtid og minst 40 kroner billigere i nettleie...

Anonymkode: 74b51...325

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...