Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når gir man opp håpet? 

Anonymkode: a2feb...d0a

Når det er september

Anonymkode: 0d55f...b2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Når det er september

Anonymkode: 0d55f...b2e

Så langt utpå? 

Skrevet

Det stod at studiet trolig ikke etterfylles i dag.. Jeg er på 2.plass. Så utrolig surt 

Skrevet
gemini2002 skrev (På 6.8.2022 den 15.13):

Fyf fant det nå, blir helt stressa. Studiet jeg har søkt har 65 studieplasser og har tatt inn 85. Er på 3. plass på ventelista.... 

Jeg kjenner noen som skal begynne 2. året som sa at de husker at noen venner av dem på 15. og 17. plass på ventelista kom inn etter ca. 2 uker. Og ser at de i fjor tok inn 91 studenter. Vet ikke helt om jeg burde ha håp eller bare slutte å tenke på det😬 Blir helt gal

Hvor fant du det?

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det stod at studiet trolig ikke etterfylles i dag.. Jeg er på 2.plass. Så utrolig surt 

Sykepleien i Levanger? Hvor så du det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er mange studier som etterfyller selv om de skriver det i søknaden på samordna opptak. Så du kan fremdeles få en plass...

Skrevet
Amelianne skrev (38 minutter siden):

Det er mange studier som etterfyller selv om de skriver det i søknaden på samordna opptak. Så du kan fremdeles få en plass...

Hvorfor skriver de at de ikke etterfyller da? 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor skriver de at de ikke etterfyller da? 

Det vet jeg ikke, de tror vel ikke de kommer til å gi ut flere tilbud. Så slutter flere enn antatt, eller færre dukker opp til oppstart. UIB medisin og NTNU medisin skrev dette på samordna opptak allerede 18. juli. Likevel tok begge studiestedene inn en god del studenter denne uken etter oppstart. 

Endret av Amelianne
Skrevet
Amelianne skrev (17 minutter siden):

Det vet jeg ikke, de tror vel ikke de kommer til å gi ut flere tilbud. Så slutter flere enn antatt, eller færre dukker opp til oppstart. UIB medisin og NTNU medisin skrev dette på samordna opptak allerede 18. juli. Likevel tok begge studiestedene inn en god del studenter denne uken etter oppstart. 

Så når jeg er på 2.plass på lista kan det allikevel være en ørliten sjanse? På tross av at de skriver at de ikke etterfyller? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så når jeg er på 2.plass på lista kan det allikevel være en ørliten sjanse? På tross av at de skriver at de ikke etterfyller? 

Ja, det vil jeg tro at det er. Særlig siden du sier at du hoppet fra 7 til 2 plass her for noen dager siden. Det tyder jo på at de er i gang med etterfylling på studiet og sannsynligvis vil da folk som slutter erstattes med nye fra ventelisten. Det er verre med de studiene som ikke har etterfyllt i det hele tatt siden hovedopptaket. De har overbooket så mye at de kanskje aldri kommer til det punktet at de henter inn noen fra ventelistene. Slik er det med UIT medisin i år, de har pga. overbooking ikke hentet inn noen fra ventelisten etter hovedopptaket i primærvitnemålskvoten. 

Skrevet

Ligger på 1. plass på ventelisten til medisin ved UIB og 2. plass til medisin ved UIT i ordinærkvote. Har brukt 2 år på å ta opp fag og er veldig stressende å være så nære. :(

Krysser fingrene for at det er en som slutter og at de tar enn noen flere ...

• Hjerte 2
Skrevet
Snufse skrev (2 minutter siden):

Ligger på 1. plass på ventelisten til medisin ved UIB og 2. plass til medisin ved UIT i ordinærkvote. Har brukt 2 år på å ta opp fag og er veldig stressende å være så nære. :(

Oj, så nær! Må være utrolig surt hvis du ikke kommer inn, krysser fingrene!! 

Anonymkode: 9051d...0bf

Skrevet
Snufse skrev (17 minutter siden):

Så spennende. Jeg har en i familien som ligger på 2. plass i primærkvoten ved UIT. Flyttet du deg mye på ventelistene denne uken ved UIT og UIB? Krysser fingrene for deg!

Skrevet (endret)
1 hour ago, Amelianne said:

Så spennende. Jeg har en i familien som ligger på 2. plass i primærkvoten ved UIT. Flyttet du deg mye på ventelistene denne uken ved UIT og UIB? Krysser fingrene for deg!

Takk! :) Jeg flyttet meg fra 5 plass til 2 plass på UIT. Ved UIB var jeg etter supplementeringsopptaket på 16ene plass, men var på 17ene da jeg sjekket forrige søndag. Veldig surt ettersom det betyr at jeg hadde kommet inn siden jeg er på 1 plass. På onsdag så gikk det ned fra 17ene til første. :)

Endret av Snufse
skrev feil
Skrevet
Snufse skrev (20 minutter siden):

Takk! :) Jeg flyttet meg fra 5 plass til 2 plass på UIT. Ved UIB var jeg etter supplementeringsopptaket på 16ene plass, men var på 17ene da jeg sjekket forrige søndag. Veldig surt ettersom det betyr at jeg hadde kommet inn siden jeg er på 1 plass. På onsdag så gikk det ned fra 17ene til første. :)

Jeg tror du kommer inn ved UIB i neste uke. Han jeg kjenner gikk fra 34 plass til 17 plass i primærkvoten ved UIB. Da kan det se ut til at de har gitt plass til 16 stk i hver kvote denne uken. Det er garantert noen av de 16 i din kvote som sier nei. De fleste av de personene som stod fremfor deg på ventelisten har sannsynligvis en studieplass på medisin allerede og har startet på studiet. Sannsynligvis ved UIT, siden de hadde lavere snitt enn UIB i hovedopptaket. Har du søkt NTNU Levanger og Ålesund eller Oslo Vår også? Hvordan endret det seg evt. der?

Skrevet

Noen som har hørt noe mer her? 
Venter så spent på om jeg får plass👍

Skrevet
Lemonkiwi skrev (21 timer siden):

Noen som har hørt noe mer her? 
Venter så spent på om jeg får plass👍

Ingenting nytt. Hva har du søkt på og på hvilken plass står du?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.8.2022 den 16.10):

Så langt utpå? 

Siste etterfyllingsopptak er vel i slutten av august. 

Gratulerer til de som har kommet inn, og klem til alle som ikke kom inn. 

Anonymkode: cb05c...f05

Skrevet (endret)
Amelianne skrev (9 timer siden):

Ingenting nytt. Hva har du søkt på og på hvilken plass står du?

Jeg har søkt sosionom og står på andre plass.  Så har ett lite håp på at de fremdeles skal slippe inn noen. 
venter du i kø?

Endret av Lemonkiwi
Skrevet
Lemonkiwi skrev (På 25.8.2022 den 12.01):

Jeg har søkt sosionom og står på andre plass.  Så har ett lite håp på at de fremdeles skal slippe inn noen. 
venter du i kø?

Jeg står på 2.plass på vernepleie men når vel håpet ute .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...