AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #1 Skrevet 2. august 2022 Naboen er på ferie, og det et så utrolig deilig her nå! De har vanligvis hunden boende i hagen hvor den står og bjeffer hele dagen. Jeg har klaget til de flere ganger, men det skjer aldri noe. Merker nå hvilken enorm innvirkning den bjeffingen har på livet mitt! Kjenner at jeg har fått livskvaliteten tilbake nå som de er borte. Jeg skulle så inderlig ha fått lov til å fortsette å ha det så fredelig i mitt eget hjem! Gruer meg til de kommer hjem igjen til helgen. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 9a023...7a8 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #4 Skrevet 2. august 2022 Det er dessverre ikke så mye å gjøre med. Anonymkode: 522a8...821
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #5 Skrevet 2. august 2022 Snublefot62 skrev (2 timer siden): Klag til politi og Mattilsynet. Vil disse instansene gjøre noe med det? Kan legge til at hunden er aggressiv og rømmer stadig vekk, knurrer på folk og kommer byksende, bjeffende og knurrende mot gjerdet når man går forbi. De går kun en kort tur på ca 20 min hver dag, resten står den alene i hagen til nabolagets skrekk og gru! Har lest litt på nett og får inntrykk av at det ikke blir gjort noe med mannevonde hunder før de biter, men er jo redd den skal rekke å fly på et av barna i området her før noe skjer. Noen som har erfaring med evt konfliktråd? ts Anonymkode: 9a023...7a8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #6 Skrevet 2. august 2022 At noen hunder bjeffer mer enn andre er på grunn av gener de har, leste jeg en gang. Anonymkode: 7529e...ffb
Hundejente Skrevet 2. august 2022 #7 Skrevet 2. august 2022 Det er jo ikke et godt hundeliv å stå og bjeffe i hagen hele dagen, så om det virkelig er så ille, bør du kontakte Mattilsynet og så må de gå inn og vurdere hundeholdet. 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #8 Skrevet 2. august 2022 Trolig er det veldig lite du kan gjøre. Du kan melde det inn som en bekymringsmelding til mattilsynet, trolig vil det ikke skje en dritt. Men om du er lei, så er vel alt verdt ett forsøk. Hør med naboer om flere reagerer? Kanskje flere kan sende klage til hundeeier. Spørr hundeeier om du kan lufte hundene for dem om det er aktuelt for deg. Men det aller enkleste er å flytte selv. Anonymkode: 0622a...e9a
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #9 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Trolig er det veldig lite du kan gjøre. Du kan melde det inn som en bekymringsmelding til mattilsynet, trolig vil det ikke skje en dritt. Men om du er lei, så er vel alt verdt ett forsøk. Hør med naboer om flere reagerer? Kanskje flere kan sende klage til hundeeier. Spørr hundeeier om du kan lufte hundene for dem om det er aktuelt for deg. Men det aller enkleste er å flytte selv. Anonymkode: 0622a...e9a Trist at man skal tvinges vekk fra et område familien ellers trives. Burde vært strengere regler ift hundehold i tettbebygd strøk. Helt uaktuelt for meg å hjelpe de med å lufte den ekle hunden. Har to hunder og en liten baby selv. ts Anonymkode: 9a023...7a8
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #10 Skrevet 2. august 2022 Jeg har det samme problemet bare at det er en katt. Og at den remjer hele natta OG driter overalt... Katta er der selv om folka er på hytta også.. Så jeg føler med deg Anonymkode: 62f77...6ff
Troyamin Skrevet 2. august 2022 #11 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Naboen er på ferie, og det et så utrolig deilig her nå! De har vanligvis hunden boende i hagen hvor den står og bjeffer hele dagen. Jeg har klaget til de flere ganger, men det skjer aldri noe. Merker nå hvilken enorm innvirkning den bjeffingen har på livet mitt! Kjenner at jeg har fått livskvaliteten tilbake nå som de er borte. Jeg skulle så inderlig ha fått lov til å fortsette å ha det så fredelig i mitt eget hjem! Gruer meg til de kommer hjem igjen til helgen. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 9a023...7a8 Beste er å gå via konfliktrådet først. Funker ikke det, anmeld på bakgrunn av Grannelova. Blir det henlagt, gå via advokat.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #12 Skrevet 2. august 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Vil disse instansene gjøre noe med det? Kan legge til at hunden er aggressiv og rømmer stadig vekk, knurrer på folk og kommer byksende, bjeffende og knurrende mot gjerdet når man går forbi. De går kun en kort tur på ca 20 min hver dag, resten står den alene i hagen til nabolagets skrekk og gru! Har lest litt på nett og får inntrykk av at det ikke blir gjort noe med mannevonde hunder før de biter, men er jo redd den skal rekke å fly på et av barna i området her før noe skjer. Noen som har erfaring med evt konfliktråd? ts Anonymkode: 9a023...7a8 Du kan ikke ta en hund i tilfelle den skal bite. Anonymkode: 99d9c...c4e
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #14 Skrevet 2. august 2022 Om hunden støtt og stadig stikker av, er dette brudd på båndtvangen og du kan fint melde dette til politiet. Anonymkode: a0d79...9a8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå