AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #21 Skrevet 2. august 2022 Jeg dusjer ikke mer enn 2-3 ganger i uken selv, og jeg er helt frisk. Anonymkode: 0f0f3...0ac 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #22 Skrevet 2. august 2022 Jeg kjenner meg igjen, jeg sliter også med psyken og det er så tungt å få kommet seg inn i dusjen. Føles godt bare jeg har begynt, og etterpå, men det er en sann kamp bare å få kommet seg inn i dusjen. Spesielt hvis håret bør vaskes, da må jeg nesten skremme meg selv inn i dusjen for å få kommet i gang. Tar jo ikke lange tiden, men det er bare så vanskelig å få begynt. Anonymkode: fe567...85d
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #23 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er deilig å være nydusjet, men det er ikke deilig å dusje nei. Anonymkode: 88523...5d0 Enig, hater å dusje. Men nydusjet er en deilig følelse. Jeg har do med spylefunksjon og den gjør at jeg alltid er ren "der nede". Så det gjør at jeg ikke trenger å dusje mer enn 2-3 dager i uka Anonymkode: 5c82a...499 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #24 Skrevet 2. august 2022 Det er normalt å dusje hver dag. Hvis ikke må man vaske seg med klut, bytte undertøy og ta på deo. Det går jo til nøden de få dagene jeg ikke dusjer. Anonymkode: e8ff5...70f
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #25 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor går du til psykiatrien dersom du er på et bra sted psykisk da? Anonymkode: d49aa...a4e Ikke meg du siterer men det finnes jo ulike grader av psykisk sykdom. Man kan ha en god dag men det betyr jo ikke at man er frisk. Å dette kan snu på bare timer eller dager. Anonymkode: 5879a...615 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #26 Skrevet 2. august 2022 Dersom du har det som meg (hater å dusje, skikkelig tiltak, men elsker å bade, og da er det plutselig lett å skylle seg ren fra såpe etterpå også): Har du plass til og råd til et lite badekar? Jeg har en sammenleggbar badebalje for voksne i plast, og den er fantastisk. Står fremme hele tida xD Veldig ofte jeg ikke orker tanken på å dusje, hvor jeg koser meg med et varmt avslappende bad mens jeg leser eller spiller noe på tlf. Anonymkode: 39957...392 1
Blåjojo Skrevet 2. august 2022 #27 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Har angst, og denne angsten tapper meg for nesten all energi sånn at det å gjøre hverdagslige ting er mange ganger uoverkommelig for meg. F.eks det å dusje. Klarer å dusje 2-3 ganger i uken og når jeg har avtale hos lege eller tiltaksarrangør så må jeg dusje kvelden før da jeg ikke vet hvordan formen er når jeg står opp. I lange perioder har jeg angst nesten 24/7. Husarbeid som jeg tidligere tok på torsdag eller fredag, må nå porsjoneres ut over hele uken å det er sjeldent jeg kommer i mål. Lurer på om det er flere som har det som meg? Jeg skammer meg virkelig over det og tør ikke fortelle det til veileder hos tiltaksarrangør. Men ser jo at det kan være nyttig info i forhold til aktivitet og tiltak jeg blir satt i. Anonymkode: 5879a...615 Du MÅ fortelle tiltaksarrangør om dette. Det er jo kjempeviktig i forhold til å vurdere deg og din helse opp mot et liv med evt jobb. 1
Fru2020 Skrevet 2. august 2022 #28 Skrevet 2. august 2022 Det er helt normalt å slite med hygiene når en er psykisk syk. Jeg husker det var en seier da jeg klarte å stå å dusje. Da jeg var lengst nede klarte jeg ikke annet enn å sitte i dusjen. Jeg dusjet gjerne annenhver uke og hadde klærne på meg dag og natt. Det veldig lange håret mitt måtte jeg klippe kort. Så har jeg gradvis kommet tilbake. Nå dusjer jeg tre ganger i uken og er faktisk fornøyd med det. Så lenge jeg ikke får på jobb har jeg ikke så mange aktiviteter i hverdagen som gjør at jeg trenger å dusje så ofte. Jeg har hele tiden hatt hjelp av kommunen til å rydde og vaske hjemme. De har vært med å gjort det sammen med meg. Nå er jeg blitt så god at jeg klarer det selv, men i over fire år var jeg avhengig av hjelp. Det som hjalp meg var å begynne med ukesplan. Der skrev jeg ned hvilke dager jeg skulle dusje og hva jeg skulle gjøre i hjemmet på de forskjellige dagene. Bruker planen enda. 2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #29 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Har angst, og denne angsten tapper meg for nesten all energi sånn at det å gjøre hverdagslige ting er mange ganger uoverkommelig for meg. F.eks det å dusje. Klarer å dusje 2-3 ganger i uken og når jeg har avtale hos lege eller tiltaksarrangør så må jeg dusje kvelden før da jeg ikke vet hvordan formen er når jeg står opp. I lange perioder har jeg angst nesten 24/7. Husarbeid som jeg tidligere tok på torsdag eller fredag, må nå porsjoneres ut over hele uken å det er sjeldent jeg kommer i mål. Lurer på om det er flere som har det som meg? Jeg skammer meg virkelig over det og tør ikke fortelle det til veileder hos tiltaksarrangør. Men ser jo at det kan være nyttig info i forhold til aktivitet og tiltak jeg blir satt i. Anonymkode: 5879a...615 Ikke vær så hard med deg selv, det er jo ikke noe i veien med viljen din -akkurat nå et du for syk. Men ja vær ærlig om hvordan du har det, da er det lettere å håndtere både det at du ikke orker og folk vet hvor du står hen ifht forventinger. Du gjør det mye lettere for deg selv om du er åpen. Jeg sliter ikke med angst men en annen sykdom og sliter med å vise meg sårbar ovenfor andre for alt jeg ikke orker pga sykdommen -klarte jo ting før. Jo mer åpen jeg har blitt -jo mindre streng med meg sleiv og folk forstår meg mer. Lykke til! Anonymkode: a43b7...b64
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #30 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke vær så hard med deg selv, det er jo ikke noe i veien med viljen din -akkurat nå et du for syk. Men ja vær ærlig om hvordan du har det, da er det lettere å håndtere både det at du ikke orker og folk vet hvor du står hen ifht forventinger. Du gjør det mye lettere for deg selv om du er åpen. Jeg sliter ikke med angst men en annen sykdom og sliter med å vise meg sårbar ovenfor andre for alt jeg ikke orker pga sykdommen -klarte jo ting før. Jo mer åpen jeg har blitt -jo mindre streng med meg sleiv og folk forstår meg mer. Lykke til! Anonymkode: a43b7...b64 Beklager litt skrivefeil der -men poenget mitt var at jeg har erfart at jo mer åpen jeg er, jo mindre streng med meg selv har jeg blitt og folk viser mer hensyn og forståelse. Anonymkode: a43b7...b64
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #31 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det er deilig å være nydusjet, men det er ikke deilig å dusje nei. Anonymkode: 88523...5d0 Hvorfor ikke? Anonymkode: ead77...780
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå