Gå til innhold

Joggesko plattfot/overpronasjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har tips til joggesko for de med plattfot/ovepronasjon? Må være god demping :) 

Har nå Asics Gel-kayano og Mizuno Wave Horizon - mest fornøyd med Mizuno og på utkikk etter noen i samme kategori. Skulle hatt nye par og bor et stykke unna kjøpesentre etc og er nødt til å kjøpe på nett. Trenger å bytte mellom flere joggesko og ønsker derfor ikke å kjøpe like.

Anonymkode: 02fae...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er forresten også bred i foten, så det har litt å si da :)

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saucony Tempus? Nærmere en temposko med stabilitetselementer enn en typisk daglig trener kanskje, men bør være egnet til det meste om bare den gir deg tilstrekkelig støtte. Mer enn adekvat demping også gitt at store deler av mellomsålen er laget av peba/pebax materiale, og energiretur som får deg til å smile. Ta forslaget mitt med en klype salt siden jeg ikke har prøvd dem selv, har dog opptil flere par av den nøytrale skoen den låner fra (Enorphin Speed).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er kjempefornøyd med Hoka Bondi 7 til mine brede plattføtter. De finnes i en wide-versjon også men det har jeg ikke hatt bruk for. Gikk opp en halv str da de er litt små.

Anonymkode: 23d02...984

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg er kjempefornøyd med Hoka Bondi 7 til mine brede plattføtter. De finnes i en wide-versjon også men det har jeg ikke hatt bruk for. Gikk opp en halv str da de er litt små.

Anonymkode: 23d02...984

Oi, så bra! Da prøver jeg ut det 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også bred fot og overpronasjon - for meg funker Nike Air Zoom Structure veldig bra. Mine daily drivers til jogging og gåtur på asfalt. Ta deg ein tur til Löplabbet om du kan for å prøve fleire alternativ og finne dei rette for deg;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
aazy skrev (7 timer siden):

Har også bred fot og overpronasjon - for meg funker Nike Air Zoom Structure veldig bra. Mine daily drivers til jogging og gåtur på asfalt. Ta deg ein tur til Löplabbet om du kan for å prøve fleire alternativ og finne dei rette for deg;

Bor dessverre 17 timer unna nærmeste løplabbet. Er dempinga god på de Nike skoene?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er også plattfot. Har testet Nike Zoom Structure og synes de er gode å gå i.
Men, Hoka er mye bedre. Modellene Arahi og Gaviota er for plattfot/overpronasjon.
Har testet Arahi5 og Gaviota3, liker Arahi5 best. De er kommet i nye versjoner nå, men har ikke testet de nyeste.
De er bare helt utrolig gode både å gå og løpe i. 
Hos Hoka forhandler fikk jeg anbefalt Arahi5, de frarådet Bondi som jeg ser noen andre her har nevnt.
Hoka sko kommer ofte på tilbud hos nettbutikken bikester.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er plattfot, fikk beskjed av spesialist at det viktigste jeg kunne gjøre var å la sko hvile minst tre dager etter hver bruk, og alltid bruke to par litt tykke sportssokker om jeg skulle gå eller stå mye, eller trene. 

Jeg sverger ellers til Asics, Adidas og Reebok sko. Sokker fra Nike, Champion, Adidas, Puma og har sikkert noen merker til. 

Anonymkode: 35652...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...