Gå til innhold

hvor lenge varer corona nå?

surrehumla

Anbefalte innlegg

Dere som har blitt syke nå, hvor lenge varer det og hvor syke er dere? Jeg har vært syk to dager, vondt i kroppen, litt tett i nesen, øm i halskjertlene, slapp. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Min mann fikk det forrige onsdag, han var mye bedre på lørdag. Har vært en kraftig forkjølelse, i dag hoster han litt sporadisk og er ellers i vanlig form. Hadde litt feber på fredag ettermiddag. 

Jeg hadde det i februar, varte en uke for meg, feber i 5 dager. 

Ser ut som man kan få det veldig ulikt, både i symptomer, styrke og lengde. 

God bedring! 

Anonymkode: 8eb3f...fca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mars; mannen - kjempedårlig i to døgn, feberrier og sengeliggende. Jeg - lett forkjølelse, som varte en uke, jobbet uten problemer (hjemmefra)

Juli; mannen - en dag dårlig med feber, litt slakk dagen etter. Jeg - litt vond hals, litt svimmel, i det jeg våknet. Helt fin resten av dagen.

Har tre doser vaksine hver. 

Anonymkode: 56239...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Venn med 3 doser og diabetes, svært dårlig i 3 uker. 

Anonymkode: 350d9...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

uvaksinert. Feber 1 dag og halsvondt i en uke. Kjenner overraskende mange uvaksinerte og ingen har blitt dårligere enn de vaksinerte jeg kjenner. Nesten alle rundt meg har hatt corona eller omikron. 

Anonymkode: c17e8...efc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sengeliggende i en uke. 2 dager med høy feber, deretter 5 dager med lett feber og forkjølelsessymptomer. Nedsatt lukt og smakssak i et par uker, og jeg hoster fortsatt litt en måned senere. 

Anonymkode: ab835...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt groggy 2 dager, og så litt vondt i halsen i 4-5 dager. Følte meg ikke spes syk, men fikk tørrhoste om natta som varte et par uker. Fikk korona 7 uker etter jeg tok 3. dose. Mannen ble skikkelig forkjølet og helt sengeliggende med feber i 2-3 dager og var skikkelig syk. Nesten et år siden han tok 3. dose. Vi ble ikke smittet av korona i vinter når alle 3 barna hadde det, og barna ble ikke smittet nå.

Anonymkode: 70932...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen har det nå, startet forrige mandag med hoste, slapp, vondt i brystet, bihuler, ører, kjever. Blir stadig verre, hoste som aldri stopper, i helgen har også øynene hovnet opp. Fikk sterkere hostesaft og øyedråper fra legen i dag. Ikke feber. Han testet positivt fredag med test utlevert av kommunen i vinter.

(Jeg kom hjem onsdag, følte meg slapp fredag, frostrier lørdag og søndag. Slapp, vondt i ansikt, ører, kjever. Kløende hoste, men ikke så kraftig. Feber 39,0. Mindre slapp i dag, mandag. Fortsatt frostig. Testet negativt i går med test fra apoteket.)

Vi testet begge positivt (med offisiell test) i mars, uten å merke noen symptomer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

uvaksinert. Feber 1 dag og halsvondt i en uke. Kjenner overraskende mange uvaksinerte og ingen har blitt dårligere enn de vaksinerte jeg kjenner. Nesten alle rundt meg har hatt corona eller omikron. 

Anonymkode: c17e8...efc

Jeg er såå glad for at jeg aldri vaksinerte meg! Tror vaksinene ødelegger immunforsvaret på ulike måter. Og se nå, nå blir mange av de uvaksinerte mindre syke av covid enn de vaksinerte.

Anonymkode: 0ae03...15c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fullvaksinert med tre doser her. Testet posirivt på hjemmetest, men hadde ingen symptomer overhode. Glad jeg vaksinerte meg.

Ble smittet av gubben, som er uvaksinert. Han var sengeliggende i 5 dager, og hanglet i 3 uker etterpå.

Anonymkode: c0f7c...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå to og en halv uke etter symptomstart ser det endelig ut til at formen kommer tilbake. De første dagene hadde jeg lett feber og forkjølelse med tørrhoste og veldig tett nese. Smak-/luktesans forsvant nesten. Feberen forsvant fort, men nesen forble tett i to uker. Tungt å skulle sove uten å kunne bruke nesespray. I uke 2 startet produktiv hoste, og jeg ble tett i brystet. Tungpustet. Smak og lukt kom tilbake for et par dager siden. Nå er det bare slappheten som fremdeles henger i.

Dette har jeg ikke lyst til å få igjen, selv om jeg sikkert må det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 1.8.2022 den 17.41):

Kjenner overraskende mange uvaksinerte og ingen har blitt dårligere enn de vaksinerte jeg kjenner. 

Samme her☺

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.8.2022 den 0.13):

Jeg er såå glad for at jeg aldri vaksinerte meg! Tror vaksinene ødelegger immunforsvaret på ulike måter. Og se nå, nå blir mange av de uvaksinerte mindre syke av covid enn de vaksinerte.

Anonymkode: 0ae03...15c

Det er min erfaring også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...