Gå til innhold

Bryr dere single og barnløse menn dere om samfunnet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ettersom årene har gått og jeg har forstått at jeg kommer til å forbli alene og barnløs. Dette har ført til at jeg egentlig ikke bryr meg om samfunnet, befolkningen i Norge eller i resten av verden. Om miljø- og klimaproblemer fører til at verden blir ubeboelig om 50 år er ikke noe jeg gidder bry meg med. Samfunnet er i endring. Seriemonogami og nye levemåter har ført til at mange flere menn blir evig single og barnløse. Så da blir det sånn for meg.

Så jeg lurte litt på om det er flere som tenker slik?

Anonymkode: 452a0...163

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har barn men tenker som deg. Jeg syns synd på mine barn, jeg håper de får det til å leve på jorda jeg og mine etterlater dem. Eneste som trøster meg er at de i det minste bor på et sted som har håp om å kunne være levedyktig. Ikke så bra som nå men betydelig mye bedre enn på ekvator.

Anonymkode: 15eeb...5ff

AnonymBruker
Skrevet

Nei bryr meg lite om samfunnet og tror det er veldig vanlig blant barnløse menn.

Trolig er det grunnen til at en tidligere gikk for 1 mann per kvinne greia

Progressive sliter med samme problem som libertarianere og kommunister og pasifister. Du lager et fint prinsipp, som er lett å forsvare på overflaten, også dropper en å vurdere konsekvensene for samfunnet i praksis på lengre sikt. Det blir et veldig korttids fokus.

Progressive: Alle bør få ha sex med hvem de vil hvor mye de vil uten press/skam fra samfunnet, de bør ha frihet. 

Kommunister: Alle bør yte etter evne og få etter behov

Libertarianere: Alle avtaler bør være frivillige og basere seg på ikke aggresjons prinsippet, skatt er tyveri.

Problemet er, ok kult prinsipp, i teorien kan en si seg enig med alle disse 3, på overflaten gir det mening, MEN hva skjer med samfunnet på sikt om en baserer seg på disse fine prinsippene, utfallet vil bli katastrofalt, derfor er alle disse ideologiene idiotiske. 

Men, at noe er idiotisk forhindrer ikke folk fra å tro, religioner er et bra eksempel på det, sålenge vi har et så overveldende push av pro-progressiv propaganda spredd til kidsa på alle plattformer, sosiale medier, tradisjonelle medier, foreldre, skolen, skal du ha jobb må du til og med være progressiv, det er blitt en religion, den pushes, og utfallet blir uunngåelig

Lykke til :) 

Anonymkode: 76bcd...a2a

• Nyttig 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Nei, jeg koser meg med all elendighet som ikke berører meg personlig. En av de få gledene jeg har.

Anonymkode: a6b7f...ddd

• Liker 1
Skrevet

Jeg er frivillig barnløs kvinne, og bryr meg i høyeste grad om samfunnet, barn, og fremtidige genrasjoner. Men når det er sagt, så er en av grunnene til at jeg ikke ønsker barn at vi lever i en hard og fæl verden. Vi har det fint økonomisk i Norge, men samfunnet er kaldt og i ferd med å bli et samfunn hvor mennesker som ikke er 100% funksjonsfriske og jobber til de stuper har null verdi. Jeg sender ikke uskyldige sjeler inn i et slikt samfunn. 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: ff6e4...1e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...