Gå til innhold

Tilknytningsstil - hvilken har du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken tilknytningsstil har du og hvordan fungerer du i relasjoner?

Etter å ha lest mange innlegg om utroskap, sex i hytt og pine med tilfeldige mennesker, venner som svikter etc lurer jeg på om det er mange som har en tilknytningsforstyrrelse....?

Anonymkode: 2fbe0...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilken tilknytningsstil har du og hvordan fungerer du i relasjoner?

Etter å ha lest mange innlegg om utroskap, sex i hytt og pine med tilfeldige mennesker, venner som svikter etc lurer jeg på om det er mange som har en tilknytningsforstyrrelse....?

Anonymkode: 2fbe0...e8c

Link til forklaring av de forskjellige tilknytningsstilene: https://tryggere.no

Anonymkode: 2fbe0...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at jeg hadde «Unnvikende, utrygg tilknytning» frem til jeg var litt over 20 år og kom i behandling på DPS. Nå er jeg trygg, og har gode relasjoner. 

Anonymkode: 069d6...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vil si at jeg hadde «Unnvikende, utrygg tilknytning» frem til jeg var litt over 20 år og kom i behandling på DPS. Nå er jeg trygg, og har gode relasjoner. 

Anonymkode: 069d6...6f9

Så bra 💚

Var det en vanskelig prosess å gå gjennom?

Anonymkode: 2fbe0...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygg tilknytning.

Perfekt oppvekst, perfekt kone.

Anonymkode: 4834c...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvilken tilknytningsstil har du og hvordan fungerer du i relasjoner?

Etter å ha lest mange innlegg om utroskap, sex i hytt og pine med tilfeldige mennesker, venner som svikter etc lurer jeg på om det er mange som har en tilknytningsforstyrrelse....?

Anonymkode: 2fbe0...e8c

Mangel på etikk og moral for de som ligger rundt er vel mer i riktig gate. 

Anonymkode: b68c0...454

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tipper desorganisert. Har litt av alt, det varierer. Mye unngåelse. Skulle så inderlig ønske at jeg hadde klart å ikke overføre det til mine barn. Hadde jeg visst så mye om meg selv som jeg gjør i dag vet jeg ikke om jeg hadde fått barn. 

Anonymkode: 2f1f7...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så bra 💚

Var det en vanskelig prosess å gå gjennom?

Anonymkode: 2fbe0...e8c

Nei, ikke for meg. 

Anonymkode: 069d6...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si en blanding av Engstelig, pågående tilknytning og Unnvikende, utrygg tilknytning, men kanskje mest den engstelige selv om jeg ikke følte at alt stemte. 

Jeg er overfølsom om partner eller en venn ikke liker meg og stresser mye over deres reaksjoner, men jeg kan også bli unnvikende for å beskytte meg selv. Da kan jeg være litt kald og virker som jeg ikke bryr meg. Det skjer gjerne om jeg har blitt avvist eller følt meg avvist over tid. 

Det er utrolig belastende å være i et forhold og da ikke bare for han, men for meg også. Jeg merker at det jeg gjør er negativt og at mine reaksjoner er belastende og de jeg har vært sammen med har sikkert ikke forstått hvorfor. Nå har jeg vært sånn at jeg har valgt litt følelsesmessig utilgjengelige menn så det har nok trigget min atferd enda mer. 

Jeg er ikke i forhold nå og har ikke noe særlig venner. Noe som ikke er noe rart, men jeg håper jeg kan jobbe mer med det. Ønsker jo å treffe en ny mann og få venner. 

Anonymkode: 7f2b9...a83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mangel på etikk og moral for de som ligger rundt er vel mer i riktig gate. 

Anonymkode: b68c0...454

Ja, det kan det være. Men tenker det ligger noe bak. Dersom man er trygg, har man en lojalitetsfølelse for de som virkelig betyr noe....?

Anonymkode: 2fbe0...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnvikende, utrygg tilknytning kjenner jeg meg veldig igjen i, men også noen få punkter på pågående, engstelig type. Hatt en voldelig, utrygg oppvekst.

Anonymkode: 43815...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engstelig, unnvikende pf så ganske heftig her.

Anonymkode: 1dd53...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trygg tilknytning ut ifra hva som står i linken. 

Anonymkode: 2b936...83d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vokst opp med en forelder med sterke unnvikende trekk og jeg har selv hatt en utrygg/unnvikende tilknytningsstil. Imidlertid føler jeg at dette har bedret seg betydelig nå både pga mange timer med terapi, både inividuellt og i gruppe, pluss at jeg har blitt eldre (er over 40 nå). Vil si jeg har det som heter "ervervet" trygg tilknytning nå, men ved stress kan av og til den gamle stilen komme mer fram.  Dette er nok noe jeg må jobbe aktivt med resten av livet.

Anonymkode: 22d68...eac

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygg tilknytning i voksen alder,selvom vond barndom(fått bearbeidet på DPS)

Anonymkode: 469da...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...