Gå til innhold

«Vifting med serviett»


Gunnhild87

Anbefalte innlegg

Merkelig spørsmål-jeg vet🙈😅

Men jeg har sett masse filmer/reels/bilder fra bryllup der gjestene vifter med serviettene over hodet/opp i været. Ser ut som det gjøres når stemningen er veldig god.

Jeg har lyst til å skape noen slike øyeblikk i vårt bryllup, men hvordan få en hel fest til å gjøre dette? Og når skal det evt skje? Etter taler? Når et bestemt ord sies? Når en bestemt sang spilles? Eller gjøres det på kommando?

Har noen av dere vært med på noe slikt? Og hva utløste «viftingen»?

 

Hilsen bridezilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har jeg aldri vært sett eller vært borti, men i de (norske og svenske) bryllup jeg har vært i har det vært tradisjon at gjester plinger i glass/tramper med bein for å få brudeparet til kysse på stol/under bord - kanskje serviettvifting er en variant at dette?

 

Anonymkode: a328b...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.7.2022 den 21.30):

Dette har jeg aldri vært sett eller vært borti, men i de (norske og svenske) bryllup jeg har vært i har det vært tradisjon at gjester plinger i glass/tramper med bein for å få brudeparet til kysse på stol/under bord - kanskje serviettvifting er en variant at dette?

 

Anonymkode: a328b...146

Ikke for å kuppe tråden; men noen måte å unngå dette? Synes det er en idiotisk ukultur. 

Anonymkode: b6599...b62

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke for å kuppe tråden; men noen måte å unngå dette? Synes det er en idiotisk ukultur. 

Anonymkode: b6599...b62

Tja, man kan jo selvfølgelig be toastmaster si det eller skrive det noe sted, men man fremstår jo som temmelig surpompete 😆

Anonymkode: a328b...146

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ikke for å kuppe tråden; men noen måte å unngå dette? Synes det er en idiotisk ukultur. 

Anonymkode: b6599...b62

Har vært i bryllup hvor toastmaster har gitt tydelig beskjed om at dette ikke skal forekomme. Det har blitt sagt på en grei og spiselig måte, men hvor budskapet (INGEN KLIRRING ELLER TRAMPING) har kommet tydelig fram.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

at noe skjer på amerikanske filmer eller TV-serier betyr selvfølgelig ikke at folk burde begynne å gjøre ting i norske bryllup altså. 

:danser: 

Anonymkode: e9037...2af

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så upraktisk å klatre opp på stol eller krabbe under bordet med stor og tung brudekjole a gitt😂

Anonymkode: bfe71...da7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serviettvifting er en fransk bondetradisjon, og har ingenting i et norsk bryllup å gjøre. 

Anonymkode: 57322...1d7

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Så upraktisk å klatre opp på stol eller krabbe under bordet med stor og tung brudekjole a gitt😂

Anonymkode: bfe71...da7

Upraktisk og tungt med diger brudekjole ja, spesielt når noen tar av, men det var gøy allikevel, og kjekt at gjestene koser seg nok til å finne på sprell - og det ble morsomme bilder! 

Anonymkode: a328b...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Upraktisk og tungt med diger brudekjole ja, spesielt når noen tar av, men det var gøy allikevel, og kjekt at gjestene koser seg nok til å finne på sprell - og det ble morsomme bilder! 

Anonymkode: a328b...146

noen av gjestene, kanskje? Jeg syntes bare det var slitsomt, ville spise maten og bli ferdig med middagen der jeg satt blant folk jeg jkke kjente, som responderte dårlig på mine forsøk på hyggelig samtale…

Den greia der var ny for meg, vært i mange brylluper på åtti-nitti-tallet uten at det ble gjort. Synes det var forstyrrende, kjedelig middag-forlengende og i lengden bare flaut.

Anonymkode: 39a70...9b6

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Serviettvifting er en fransk bondetradisjon, og har ingenting i et norsk bryllup å gjøre. 

Anonymkode: 57322...1d7

Man bestemmer vel selv hva man ønsker i sin egen bryllupsfest?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.7.2022 den 21.30):

Dette har jeg aldri vært sett eller vært borti, men i de (norske og svenske) bryllup jeg har vært i har det vært tradisjon at gjester plinger i glass/tramper med bein for å få brudeparet til kysse på stol/under bord - kanskje serviettvifting er en variant at dette?

 

Anonymkode: a328b...146

Ja, du har nok rett, har hørt snakk om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.8.2022 den 21.32):

at noe skjer på amerikanske filmer eller TV-serier betyr selvfølgelig ikke at folk burde begynne å gjøre ting i norske bryllup altså. 

:danser: 

Anonymkode: e9037...2af

Tenker at man må få bestemme selv hva man ønsker i eget bryllup jeg🥳

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 3.8.2022 den 19.44):

Ikke for å kuppe tråden; men noen måte å unngå dette? Synes det er en idiotisk ukultur. 

Anonymkode: b6599...b62

Jeg liker heller ikke tanken på denne kyssingen på stolen osv. Vi tenker å be toastmaster om å gi beskjed at det ikke vil bli gjort uansett hvor mye det klirres i glass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnhild87 skrev (1 time siden):

Man bestemmer vel selv hva man ønsker i sin egen bryllupsfest?

…..og så får man begynne å overtale gjestene til samtidig å gjøre noe som fremstår som fullstendig meningsløst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (23 timer siden):

…..og så får man begynne å overtale gjestene til samtidig å gjøre noe som fremstår som fullstendig meningsløst.

Mye meningsløst som skjer på fest😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gunnhild87 skrev (På 6.8.2022 den 23.31):

Mye meningsløst som skjer på fest😂

Men litt av problemet er at dette ikke er på fest, men i en lang og kjedelig middag der man venter på festen, mens man venter på hovedretten en time etter forretten, forsøker å la være å nippe til det lusne vinglasset og høljer nedpå med vann så lenge…

Anonymkode: 39a70...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (9 minutter siden):

Kan ikke huske å ha sett serviettvifting i bryllup 

Det er franskmenn som gjør dette. 

Og i bryllup hvor døve deltar er det et signal om å ville tale, men da er det kun en person som gjør det.

Anonymkode: 9b91d...49f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er franskmenn som gjør dette. 

Og i bryllup hvor døve deltar er det et signal om å ville tale, men da er det kun en person som gjør det.

Anonymkode: 9b91d...49f

Det er det ja en lærer så lenge en lever :) om å ville tale ja  det er jo fint da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...