Gå til innhold

Pride and Predjudice 1995

Fremhevede innlegg

Skrevet

BBC serien til denne romanen er sååå fin! Jeg elsker miniserien! Andre som har sett den?

Synes at den er veldig romantisk.. og landskapet og bygningene i filmen er jo utrolig fint!drømmer meg helt vekk når jeg ser serien!

Jeg er litt skeptisk til at den nye filmen med Keira Knightley slår denne... Denne serien er liksom en klassiker for meg...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Har sett BBC-srien maaaaaange ganger. Blir rett og slett ikke lei. Er litt usikker på om jeg vil se den nye filmen siden jeg liker serien så godt, men kan jo være spennende å se hvordan filmen er også. Litt nyskjerrig er jeg jo....

Skrevet

Har den på DVD og elsker å se den når jeg f.eks er syk eller av andre grunner har tid å se på film alene :-)

Skrevet
Har sett BBC-srien maaaaaange ganger. Blir rett og slett ikke lei. Er litt usikker på om jeg vil se den nye filmen siden jeg liker serien så godt, men kan jo være spennende å se hvordan filmen er også. Litt nyskjerrig er jeg jo....

er nok litt nysgjerrig selv og skal sannsynligvis se den... men jeg er ikke så stor fan av keira knightley sånn sett.. så jeg vet ikke hvor mye jeg kommer til å like henne i rollen som elizabeth bennet... men men.. tiden få vise! :)

Ellers så synes jeg at den koblingen mellom Pride and Predjudice og Bridget Jones er utrolig morsom.. lo godt da jeg leste bridget Jones boken (på randen) og intervjuet med Colin firth... tihi..

Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg så en film som het dette på TV1000 for en stund siden, og den ELSKET jeg. Så fikk jeg miniserien på DVD, og den syntes jeg ikke var så bra....noen som vet da hva slags versjon jeg kan tenkes å ha sett??

Gjest lilletroll
Skrevet

Colin Firth spiller i den versjonen jeg så....

Skrevet (endret)

Jeg elsker serien, og boka er like bra, om ikke bedre. Boka må leses, hvis man liker serien! Selv har jeg Pride & Prejudice på dvd, både i special edition (USA-utgaven) og den norske utgaven. USA-utgaven har blant annet mye mer ekstramateriale enn på den norske utgaven, som egentlig er synd. Og det er en del scener i den amerikanske versjonen, som ikke er med i den norske utgaven, også synd.

Når det gjelder den nye filmen med Keira Kneightly, er jeg utrolig skeptisk.

Jeg vil også anbefale dere, som elsker denne mini-serien, å få tak i mini-serien North and South fra 2004. Dette er IKKE "Nord og sør", fra 80-tallet, som tar for seg den amerikanske borgerkrigen. Grunnen til at jeg trekker fram North and South, er fordi den er veldig lik Jane Austen's Pride and Prejudice. Som vanlig er det en storslått BBC-serie, nydelig!

Serien handler om Margareth Hale fra sør i England, som blir nødt til å flytte til Milton i Nord. Der kommer hun i konflikt med John Thornton som eier av en av de større bomullsfabrikkene. Men etterhvert blir hun vant til bylivet, hvor mr Thornton og miss Hale utvikler følelser for hverandre.

Serien er i tillegg veldig bra på å beskrive levekårene under den industrielle revolusjon, opprør i arbeiderklassen, osv.

Her finner dere blant annet filmen; North and South

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
Jeg vil også anbefale dere, som elsker denne mini-serien, å få tak i mini-serien North and South fra 2004. Dette er IKKE "Nord og sør", fra 80-tallet, som tar for seg den amerikanske borgerkrigen. Grunnen til at jeg trekker fram North and South, er fordi den er veldig lik Jane Austen's Pride and Prejudice. Som vanlig er det en storslått BBC-serie, nydelig!

Serien handler om Margareth Hale fra sør i England, som blir nødt til å flytte til Milton i Nord. Der kommer hun i konflikt med John Thornton som eier av en av de større bomullsfabrikkene. Men etterhvert blir hun vant til bylivet, hvor mr Thornton og miss Hale utvikler følelser for hverandre.

Serien er i tillegg veldig bra på å beskrive levekårene under den industrielle revolusjon, opprør i arbeiderklassen, osv.

Her finner dere blant annet filmen; North and South

Takk for tipset! ;) skal sjekke den ut! elsker slikt jeg!

Skrevet

Bare hyggelig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...