Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal på tur denne uken og ene i følget testet positivt for noen dager siden og igjen i dag. Innafor av meg å avlyse for min del? Det medfører litt problemer for de andre, men de ser ikke problem med å dra i morgen og sier "alle får det uansett". Jeg er ikke enig. Har 3 vaksiner, men ser at en fortsatt kan bli veldig syk. 

Anonymkode: 7cfc1...ca3

• Liker 9
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde reist uten problemer. De fleste har fått med seg at fåtallet blir særlig syk av corona og man kan uansett bli smittet hvor og når som helst. 

Anonymkode: 3a4f2...e20

• Liker 10
Skrevet

Selvfølgelig kan du avmelde når noen har korona. Hadde gjort det selv. 

Jeg har hatt korona (i februar) men pga det er virus som stadig endrer seg og nye varianter kommer, så er man ikke beskyttet for fremtidige smitter likevel. Så jeg hadde sagt nei til en tur der reisefølget var smittet.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Er det meningen at folk med positiv Corona-test skal bevege seg sammen med andre ?? 
Det er vel de som skal  ta ansvar og ikke du. TS? 
Er ikke så mange dager siden jeg fikk vite om et coronadødsfall 

Anonymkode: 79324...4e4

• Liker 18
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Første dag i ferien var jeg ute og spiste med ei venninne. Jeg visste hun hadde hatt korona, men trodde selvsagt hun hadde testet seg negativ siden hun avtalte med meg. Jeg ble smittet, smittet andre før jeg fikk testet meg, ble steindårlig i alle fall første døgnet og testet positivt i to uker. Måtte holde meg inne (og andre ute), en elendig start på ferien. 
Avlys! Særlig når den smittefarlige ikke har vett til det selv, det er ikke noe gøy å være koronasyk i ferien. 

Anonymkode: 713ce...022

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi skal på tur denne uken og ene i følget testet positivt for noen dager siden og igjen i dag. Innafor av meg å avlyse for min del? Det medfører litt problemer for de andre, men de ser ikke problem med å dra i morgen og sier "alle får det uansett". Jeg er ikke enig. Har 3 vaksiner, men ser at en fortsatt kan bli veldig syk. 

Anonymkode: 7cfc1...ca3

Jeg hadde aldri reist sammen med en som har korona! Jeg er ikke så redd for å den sykeuken man får (men hadde jo virkelig ikke villet bli syk på ferie da, det ødelegger jo hele turen!), men jeg er aller mest redd for langtidsvirkninger, det er så mange som sliter lenge i ettertid. Så for min del hadde jeg uten tvil holdt meg hjemme! Aller helst burde den koronasyke holdt seg hjemme da, sånn at ikke mange i både reisefølget og andre rundt dere blir smittet.. 🙄

Anonymkode: 2fe1c...a2a

• Liker 9
Skrevet

Testet positivt for noen dager siden, og fortsatt noen dager til dere reiser? 0 problem

• Liker 8
Skrevet

Corona er jo helt sluppet fri. Det finnes smittede folk overalt, på butikken, på flyet, på jobb, på skolen...

jeg ser ikke problemet

• Liker 5
Skrevet

Selvfølgelig er det innafor. Egentlig burde det vært common sense å avlyse hvis man var den personen med positiv test, men enkelte tenker ikke lenger enn sin egen nesetipp, så det er tydeligvis for mye forlangt.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Gjest Villfisker
Skrevet

Helt klart. Det passer aldri å bli syk. Hadde unngått folk jeg visste var syke, uansett hvilken smitte det var.

Det er noe dritt å være syk.

AnonymBruker
Skrevet

Man er bare smittsom 2 dager før 2 dager etter utbrudd.. 

Anonymkode: 3264a...998

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt long covid i et halvt år. Hadde aldri aldri utsatt meg for smitte med viten og vilje. Folk forstår ikke at infeksjonen og evt ettervirkninger slår veldig ulikt (og tilfeldig). 

Anonymkode: aa2b4...06b

• Liker 9
  • Hjerte 8
Gjest Ghostface
Skrevet

Ja, det er jo bare å utsette det til en annen anledning. Bedre det enn å bli smittet selv.

AnonymBruker
Skrevet
Rucula skrev (5 minutter siden):

Corona er jo helt sluppet fri. Det finnes smittede folk overalt, på butikken, på flyet, på jobb, på skolen...

jeg ser ikke problemet

Man kan vel velge å skåne seg selv så godt det lar seg gjøre, selv om andre springer tett rundt koronasyke og driter i at de blir smittet og driter i at de igjen smitter andre?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde åpenbart avlyst selv :) 

Anonymkode: 1b56a...6b7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Feil! Du kan smitte inntil 10 dager etter utbrudd, selv om det er sjelden. 

Anonymkode: adc1c...32b

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har hatt long covid i et halvt år. Hadde aldri aldri utsatt meg for smitte med viten og vilje. Folk forstår ikke at infeksjonen og evt ettervirkninger slår veldig ulikt (og tilfeldig). 

Anonymkode: aa2b4...06b

Så fælt😔❤️ Det er dette jeg er redd for, og som gjør at jeg dropper fly og all annen kollektiv reising, og folkemengder generelt. Og skal jeg treffe venner, spør jeg alltid om de har symptomer eller har noen syke rundt seg, for da utsetter vi å møtes. At folk ikke skjønner dette🙄 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei nei, man er mest smittsom 1-2 dager før symptomstart og 2-3 dager etter symptomstart, men kan være smittsom flere dager som så.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er absolutt innafor. Selv om den syke var den som selv burde holdt seg hjemme. 
Jeg avlyste en hyttetur fordi mannen til hun jeg skulle reise med hadde fått korona. Jeg skulle selv reise til Hellas uken etter og ønsket ikke å måtte avlyse den pga sykdom (eller sitte syk der nede). Hun ble syk dagen etter vi skulle ha vært på hytten, så jeg var veldig glad jeg avlyste. 

Er man syk så bør man holde seg hjemme. Det gjelder ikke bare ved korona.

Anonymkode: c16c1...6b0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Gi beskjed om at vedkommende får holde seg hjemme til de ikke smitter lengre.

Jeg ble smittet av Corona i slutten av januar, og har fått fatigue.

Jeg ikke er i stand til å jobbe og å være fysisk aktiv.

Ifølge legene jeg er i kontakt med, så sier de at Corona viruset som er i omløp nå er ingen av oss vaksinert for.

Ts

Anonymkode: cd6e4...997

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...